oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
07 Toukokuu 2024, 19:43:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rungon vaihto/valmistus  (Luettu 13853 kertaa)
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« : 22 Syyskuu 2008, 19:55:58 »

No niin, jos olen ymmärtänyt oikein, voisi esim. AVK:n "runko vaihdettava"-pyörään laittaa itse tehdyn tai teetetyn rungon? Esim saksalaiselta tai brittiläiseltä pajalta saisi kivan näköisen rungon, voishan sitä kotimaistakin usuttaa jonkun tekemään. Eikä vuosimallillakaan ollut vaikutusta? Sori jos on vanhan kertausta  Epävarma

J
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 22 Syyskuu 2008, 20:30:18 »

Ei tarvitse olla alkuperäinen kunhan siinä on jousitettu taka-akseli. Toistaiseksi ei saa vielä vaihtaa jäykkää runkoa vaikka alkuperäisestä sellaisen saa tehdäkin.
tallennettu
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« Vastaus #2 : 22 Syyskuu 2008, 21:56:28 »

Kiitos. Eli uudehko japanilainen olisi kyseessä. Spondonit sun muut siis kävisi lain puolesta, prosenttirajoissa tietty. Tarvitseeko itse tehty runko mitään muuta kuin katsurin hyväksynnän? Noista pajojen tekeleistä saa varmaan edes kuitin..

J
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #3 : 23 Syyskuu 2008, 09:15:30 »

Lain mukaan ei tarvita muuta kuin katsurin hyväksyntä. Eri asia on sitten se, millä eväillä katsurin saa tekeleen hyväksymään. Tässä kohtaa kannattaa etsiä sellainen konttori, jossa ymmärretään jotain prätkän rungoista... Virnistää
tallennettu

av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #4 : 23 Syyskuu 2008, 14:11:50 »

tämä on yksi niitä järjettömyyksiä, itsekin ajan paljon heppoisemmalla rungolla varustetulla pyörällä kuin tahtoisin. en siksi etten osaisi tehdä hyvää, vaan siksi kun alkuperäistä paskaputkea ja räkähitsejä täytyy säilyttää konttoria varten. sen kun saisi hyväksytyksi että uusi runko saa olla jäykkä niin ei tarttis pelleillä. tai tietty niinkun hemuli jossain mainitsi niin voihan sitä hommata alkuperäisestä poikkeavan jousitetun ja sitten muuttaa sen jäykäksi vai miten se oli Hymyilee
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #5 : 23 Syyskuu 2008, 14:50:53 »

Kuten monesti ollaan sanottu - kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä.

Ainoa syy miksi ei saa vaihtaa valmiiksi jäykkää alkuperäisestä poikkeavaa runkoa on se, että rungon vaihto ja muokkaaminen käsitellään eri laeissa. Ja toinen laki ei voi kumota toisen määräystä. Eli pitää muokata sitä toista lakia niin sen jälkeen vaihtokin onnistuu. Taitaa MMAF:n lakiosastolla olla vaan kädet täynnä töitä muiden asioiden kanssa tällä hetkellä Cool ...
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #6 : 24 Syyskuu 2008, 12:55:53 »

joo koko ajan taidetaan mennä eteenpäin. nythän on jo sallittua moni juttu joista ei takavuosina edes haaveiltu. mutta eikös se niin mene että nälkä kasvaa syödessä ja...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto