oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
05 Toukokuu 2024, 08:53:38 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Hyvää asiakaspalvelua muutoskatsastuksessa?  (Luettu 15341 kertaa)
Katana1100
Newbie
*
Viestejä: 4



« : 07 Toukokuu 2007, 13:40:11 »

Pistäkää vinkkejä missä olette saaneet asiallista asiakaspalvelua moottoripyörien muutoskatsastukseen liittyen. En tarkoita mitään sormien läpi katsomista vaan yleistä positiivista asennetta pyörän paranteluun. Pykälien noudattaminen on muutenkin riittävän työlästä ettei tähän enää mitään asennevammoja tarvita. Valinnan varaa noissa konttoreissa tuntuisi olevan. Minua lähinnä kiinnostaa katsastusasemat Keski-Suomesta, mutta epäilemättä käyttöä olisi laajemmallekin listaukselle.
tallennettu
Jorkka Juuresharja
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #1 : 07 Toukokuu 2007, 14:50:30 »

Näistä "hyvistä, huonoista, asiallisista ja/tai asiansa osaavista" konttoreista ei yleensä haluta huudella netissä koska myös viranomaiset lukevat näitä foorumeita. Ja kokemusten kautta tiedossa on, että jos esim. täällä MMAF:n sitella huudellaan jonkin konttorin toimivuudesta niin sinne ilmestyy piakkoin AKE:n tarkastajia mappeja selailemaan.

Tämähän on erittäin ikävää hallintokulttuuria joka ei pyri parantamaan katsastuskulttuuria vaan pikemminkin pyrkii... ööh... mihin? JOskus meillä oli ajatuksena kerätä MMAF:n sivuille listaa mp-rakenteluun suuntautuneista konttoreista mutta asia kariutui mm. katsastajien työrauhatoiveiden takia.

Paras tapa löytää ne oikeasti asiansa osaavat konttorit on siis suustasuuhun menetelmä. Itse olen omani kysellyt alan ammattilaisilta jotka ko. alueella puoliammatikseen muutoskatsastavat prätkiä.
tallennettu
Katana1100
Newbie
*
Viestejä: 4



« Vastaus #2 : 07 Toukokuu 2007, 15:19:20 »

Näistä "hyvistä, huonoista, asiallisista ja/tai asiansa osaavista" konttoreista ei yleensä haluta huudella netissä...

Tuo on epäilemättä totta. Jos on hyviä vinkkejä niin sähköpostia kiitos  Iskee silmää
tallennettu
Hannu Virta
Smoton sekatyömies
Uutislähteet
*****
Viestejä: 24


-hanski-


WWW
« Vastaus #3 : 09 Toukokuu 2007, 19:07:01 »

Toimiiko sitten kilpailu?

Sellaseen vapaaseen kilpailuun, joka katsastustoimessakin pitäisi valita kuuluu kilpailu myös tuotteen ominaisuksissa palveluissa ja laadussa.

Tämä Jorkan väite on toki helppo näyttää toteen.

Lyhyt sähköposti katsastuskonttoreille että täällä MMAFn fooruilla on mahdollisuus mainostaa palvelujaan jos haluaa tuoda yrityksensä esille MP- ja rakenteluharrastuksen tuntijana.

A) jos yksikään konttori ei ole kiinnostunut markkinoimaan itseään MP ja muutoskatsastus osaajana pitää Jorkan väite paikkansa tai kilapilu muutoin puuttuu alalta.
b) Jos muutama konttori ilmoittautuu, saa uusia asiakkaita ja ne MIBit (men in black)tulee paiklle oli Jorkka jälleen oikeassa.

Hv


Näistä "hyvistä, huonoista, asiallisista ja/tai asiansa osaavista" konttoreista ei yleensä haluta huudella netissä koska myös viranomaiset lukevat näitä foorumeita. Ja kokemusten kautta tiedossa on, että jos esim. täällä MMAF:n sitella huudellaan jonkin konttorin toimivuudesta niin sinne ilmestyy piakkoin AKE:n tarkastajia mappeja selailemaan.

Tämähän on erittäin ikävää hallintokulttuuria joka ei pyri parantamaan katsastuskulttuuria vaan pikemminkin pyrkii... ööh... mihin? JOskus meillä oli ajatuksena kerätä MMAF:n sivuille listaa mp-rakenteluun suuntautuneista konttoreista mutta asia kariutui mm. katsastajien työrauhatoiveiden takia.

Paras tapa löytää ne oikeasti asiansa osaavat konttorit on siis suustasuuhun menetelmä. Itse olen omani kysellyt alan ammattilaisilta jotka ko. alueella puoliammatikseen muutoskatsastavat prätkiä.
tallennettu

Aoccdrnig to a rscheearch at an uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer isat therghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but thewrod as wlohe.
mce666
Newbie
*
Viestejä: 2



« Vastaus #4 : 10 Toukokuu 2007, 19:17:48 »

Morjensta pöytään.
Katsastus insinöörit ne on varsin mukavaa sakkia,
tässä pari esimerkkiä.

A- Muutama vuosi sitten tiedustelin puhelimitse muutoskatsastus toimenpiteestä itse herra insinööriltä, että miten toimia mopottimen kanssa, jota olin tuomassa katsastukseen ja uudelleen rekisteröintiin.
"jos moottoripyörä on rakennettu takaisin alkuperäiseen kuntoon tai vastaavaksi, asia on ookoo.
mutta jos sinne on laitettu pitkää keulaa ja auton rengasta taakse,
ne on mielestäni tivoli ajopelejä joilla ajetaaan vain paraateissa"
vastasi herra insinjöör. Eikä minulla pienenä ihmisenä ollut muuta sanottavaa ku Morjens Huh

B- Noin neljä vuotta miettiessäni katsastus asemalta saamaani vastausta päätin ohimennen kysellä samaista asiaa yksityisomistuksessa olevalta asemalta.
Ja kas "tuo vaan mopotin tänne katsotaan mitä sille on tehty ja onko vielä jotain tehtävä" vastasi ystävällisen oloinen katsastus mies. Cool

Että kyllä näitä ääripäitä löytyy vaikka samasta kirjasta ohjeet lukee joka katsastaja.
Täällä en paikkakuntia ala huutelee mutta muistan leirinuotio jutuissa tuon B vaihtoehdon paikan mainita kun jutut sille tasolle menee, vaihtoehto A ei välttämättä saa edes huonoa mainosta.

tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto