oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
10 Toukokuu 2024, 08:06:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Konttori vaati jarrujen testauksen(muutettu jäykkä peräksi) apua miksi??  (Luettu 20270 kertaa)
juha777
Newbie
*
Viestejä: 3


« : 12 Joulukuu 2011, 17:41:51 »


Terve, nyt menin ymmälleen... mitä olen ymmärtänyt väärin? Järkyttynyt

Muutin vm. 71 honda cb350 jäykkäperäiseksi ja akseliväli kasvoi muutaman sentin. Ollaan kuitenkin reilusti alle 2metrin ja etuhaarukan kulma vakiona. Katastusmies sanoi että aina kun muuttaa takapään jousitusta vaaditaan tuo jarrujen "testaus" todistus. Huh??

kun katsastusmiehen kirjasta luimme yhdessä siellä lukee: Mikäli L-luokan ajonouvon takapään jousitusta muutetaan on suoritettava pykälän (muistaakseni) 13 mukainenjarrujen hidastuvuustestaus. Eikä heidän kirjassaan puhuta mistään kulmista tai akseli väleistä mitään.

tallennettu
makela68
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #1 : 12 Joulukuu 2011, 21:12:13 »

Moro,lueppa vaikka tää ketju läpi,niin selviääpi jo paljon!

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1236.0
tallennettu
juha777
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #2 : 12 Joulukuu 2011, 23:50:33 »

Just homma selkis.... Olin aikanaan riemusta soikeana kun tuo kopteri laki tuli voimaan ,mutta tämä takapakki meni tosiaan meikältä täysin ohi Epävarma

Palautteena T-Bonelle että tuosta lukitusta keskustelusta "Pitkäkeulat uudessa kopterilaissa" ei homma selviä kyllä, että siihen sen voisi lisätä riittävän selkeästi....

Noh eipä auta kun testauttaa sitte... no loppujen lopuksi tuo testaus aika pieni murhe siihen verrattuna kuinka paljon näitten katsastus jutut menneet eteenpäin Hymyilee




tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #3 : 13 Joulukuu 2011, 10:53:04 »

Testauspaikkoja lienee vieläkin tasan se yksi? Ja hinta on suolainen
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
makela68
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #4 : 13 Joulukuu 2011, 11:17:33 »

Kyllähän se itestäkin suolaselta tuntu,mutta eiköhän se oo pääasia,että on systeemi millä jäykkäperät saadaan ylipäätänsä katsastettua ja rekisteröityä.
MMAF on järjestänyt testauksia käsittääkseni ympäri Etelä-Suomea ja homma on pelannut hyvin,tänä vuonna tais olla eka testauspäivä heti Toukokuussa.
tallennettu
TEKE
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #5 : 13 Joulukuu 2011, 11:26:11 »

Testauspaikkoja lienee vieläkin tasan se yksi? Ja hinta on suolainen

 aye

 Ainakin näin olen antanut itseni ymmärtää; Firmoja, joille on valtio myöntänyt oikeuden testata on yksi. Tällä pentanova/testmill firmalla on laitteita 2, toinen etelässä ja toinen pohjoisemmassa. Testatahan voi missä tahansa, laite kiinnitetään moottoripyörään kiinni ja eikun jarruttelemaan. Siis testaaja jarruttelee.
Hinnasta sen verran että voisihan se olla paljon suolaisempikin, kun kerran monopoli asetelmassa liikutaan. Tokihan se kirpaisi kukkaroa ja varmasti vituttaa jos tieto testauksesta tulee puskista. Itse budjetoin tuon käyttämällä ilmaista orjatyövoimaa(tallin jäbiä) ja osina mitä nurkista sattui löytymään.hehehehe.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #6 : 13 Joulukuu 2011, 13:02:11 »

Palautteena T-Bonelle että tuosta lukitusta keskustelusta "Pitkäkeulat uudessa kopterilaissa" ei homma selviä kyllä, että siihen sen voisi lisätä riittävän selkeästi....

Tarkalleen ottaen kyse ei ole pitkäkeulahommista, siksi en tuossa jutussa asiaa käsitellyt. Täytyis varmaan raapaista jäykkäperäistyksistä oma juttunsa.

Hinnoittelusta sen verran, että eipä tuota näillä hinnoilla kannattaisi kenenkään tehdä. Testi maksaa sen 300 + testaajan kilsat + alv, yhteensä yleensä vähän auki 400 euroa. Tästä summasta ensimmäinen satanen menee käytännössä FINAS:ille eli Mittatekniikan keskukselle, joka myöntää akkreditoinnit eli hyväksynnät testauslaitoksille. Seuraavat puoltoistasataa menee erinäköisiin veroihin sun muihin julkisiin maksuihin. Lopuilla pitäis sitten kattaa laitteistokulut, firman hallintokulut (laskutukset sun muut) ja maksaa jotain liksaa testaajillekin. Ei mitään järkeä.

Akkreditointivaatimuksesta kun pääsisi jotenkin eroon, niin homma järkeistyisi paljon. Akkreditoinnin lasku on hirveän iso firmalle, se käsittää paitsi FINAS:n laskun, niin myös hirveän määrän työtä, josta ei saa palkkaa. Kaiken lisäksi akkreditointi tehdään määräajoin, eli kertahyväksyntä ei edes riitä, vaikka mitään muutoksia toiminnassa ei olisi tapahtunut. Varsinaista hyötyä akkreditoinnista ei tässä hommassa ole.
tallennettu

Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #7 : 14 Joulukuu 2011, 07:36:36 »

Ulkopuolisena lahjomattomana tarkkailijana voin todeta, että nykyinen jarrutestaussysteemi ja sen kustannukset on tietojeni mukaan viritetty niin alas kuin sen pystyy (jälleen kerran) harrastajaystävällisesti tekemään. Edellä on avattu asian sisälmykset läpinäkyvästi. Järjestelmä toimii muutenkin hyvin harrastajaystävällisesti. Serviisiä järjestellään pyynnöstä tarpeen mukaan jopa yksilötason palveluna ja tunnelmakin on rattoisa. Mikä tahansa muu järjestely, yksityinen kansainvälinen suurbisnes tai megalomaaninen valtion testauslaitos, tulisi taatusti monin verroin kalliimmaksi ja olisi vähemmän joustava, eikä palvelua välttämättä ylipäätään saisi Suomesta.

Myönnän järjestelmälle maailman vaikeimmin saavutettavissa olevan Juupe-sertifikaatin. Ilmaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 14 Joulukuu 2011, 07:50:51 kirjoittanut Juupe » tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #8 : 30 Joulukuu 2011, 15:53:22 »

Ok,

Kiitos selvennyksestä. Milloin keväällä on mittauspalvelu etelässä?
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
jatok
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #9 : 02 Tammikuu 2012, 13:26:11 »

Ok,

Kiitos selvennyksestä. Milloin keväällä on mittauspalvelu etelässä?

Otapa vaikka yhteyttä puheenjohtajaan. Testihommat (kuten mainittu) saa sovittua todella joustavasti!
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #10 : 02 Tammikuu 2012, 13:54:15 »

Voi ottaa yhteyttä myös meikäläiseen sitte kun on kelejä taas jarrutella: teemu@testmill.fi. Käytännössä me siis vaan sovitaan aika ja paikka ja sitte tavataan siellä ja jarrutellaan niin maan perusteellisesti.
tallennettu

Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #11 : 05 Tammikuu 2012, 15:23:31 »

Voi ottaa yhteyttä myös meikäläiseen sitte kun on kelejä taas jarrutella: teemu@testmill.fi. Käytännössä me siis vaan sovitaan aika ja paikka ja sitte tavataan siellä ja jarrutellaan niin maan perusteellisesti.

Let´s brake something Hymyilee Ok, näin teen. Saan ton japsipopperin 100% legaliksi Hymyilee
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto