oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
05 Toukokuu 2024, 20:42:07 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: MP kääntösäde ja keulan kääntökulma  (Luettu 13765 kertaa)
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« : 08 Marraskuu 2012, 10:08:55 »

Moro,

Kaivelin muttei suoraan löytynyt.

Onko jossain määritelty minimi kääntösäteelle? Yliohjautuminen on tappavaa, mutta onko loivuudella joku sääntönsä?

Upottelen toista keulaa ja runko tulee vastaan jossain vaiheessa keulan ollessa kapeampi orkkikseen verrattuna. Eli pitääkö mennä hommaamaan minirälläkkä, jotta pääsee vielä enemmän nirhaamaan stoppareita? Nyt keula kääntyy about 40 astetta.

CF
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 09 Marraskuu 2012, 19:49:16 »

Ellet oo kopteria sahaamassa, niin ei oo vaatimuksia kääntösäteelle. On noita tehdaspyöriäkin, joissa stonga ei käänny kuin muutaman asteen.
tallennettu

Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #2 : 09 Marraskuu 2012, 21:39:15 »

Ellet oo kopteria sahaamassa, niin ei oo vaatimuksia kääntösäteelle. On noita tehdaspyöriäkin, joissa stonga ei käänny kuin muutaman asteen.

Eli springeri tuli normikeulan tilalle. Ja leimaan sen keväällä. Ei käänny niin paljoa kuin normi. Nyt stoppareita hiottu pois 80%. Ja kääntyy siis 35 - 40%. Tämä siis riittää?
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 11 Marraskuu 2012, 11:13:56 »

Pitkäkin pyörä kääntyy hämmästyttävän pienessä tilassa, puikkomiehen käsissä. Hyvä mittari on ajokorttivaatimusten väistörata, toinen on normi 90-asteen kulma 6 metrin kaistalta samanlevyiselle kaistalle. Mutta kuten sanoin, toiselle vaikea mutka on toiselle helppo.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 11 Marraskuu 2012, 13:58:16 »

Pitkäkin pyörä kääntyy hämmästyttävän pienessä tilassa, puikkomiehen käsissä. Hyvä mittari on ajokorttivaatimusten väistörata, toinen on normi 90-asteen kulma 6 metrin kaistalta samanlevyiselle kaistalle. Mutta kuten sanoin, toiselle vaikea mutka on toiselle helppo.

Ööh, ajokorttivaatimusten radasta ei taida kopterilla selvitä. Kopterien kääntymiskokeessa kaistan leveys on 2,5 metriä, siitä selviää aika pitkälläkin pyörällä, kunhan stonga kääntyy tarpeeksi.

CF on hyvä ja junttaa vaan sen risun paikoilleen!
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #5 : 11 Marraskuu 2012, 14:56:30 »

Mikä aivopieru multa taas... Oonk mää selvinpäin niinkuin luulen?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #6 : 12 Marraskuu 2012, 13:20:18 »

Ööh, ajokorttivaatimusten radasta ei taida kopterilla selvitä. Kopterien kääntymiskokeessa kaistan leveys on 2,5 metriä, siitä selviää aika pitkälläkin pyörällä, kunhan stonga kääntyy tarpeeksi.

CF on hyvä ja junttaa vaan sen risun paikoilleen!

Tässä Hymyilee



Hyvä siitä tulee Hymyilee
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #7 : 12 Marraskuu 2012, 15:24:46 »

Keulan kääntyvyydellä on sellainen yllättävä merkitys, että jos se sattuu toppareihin liian aikaisin, niin hitaassa vauhdissa saattaa olla vastassa keikahdus. Sen olisi ihyvä kääntyä niin paljon, että hitaassa käännöksessä kaikki kääntösäde ei ole käytetty, vaan jos mopo jostain syystä horjahtaa sisäkaarteen puolelle, niin stongaa voi vielä hiukan kääntää tasapainon säilyttämiseksi.  Ajossahan sen ei tarvi montaa astetta kääntyä, ja kai tuon hitaankin selvittää opettelemalla, mutta ote on varmemman tuntuinen kun on varaa korjata.

Vaihdoin aikoinaan orggispituisen uuden keulan ja varmaan kolme metriä pääsin ennen kuin oli peli kyljellään, tuli toppari vastaan aivan liian aikaisin. Rälläkällä siitä selvittiin.
tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #8 : 13 Marraskuu 2012, 09:16:58 »

Juu,

Mulla on tossa toinen mopo mallina.  Rällää joutuu vielä pikkasen näyttämäään. Mutta hjuva siitä tulee.
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto