oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
09 Toukokuu 2024, 16:34:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: kymysys sporasta...  (Luettu 21088 kertaa)
leesseri
Vieras
« : 09 Huhtikuu 2008, 21:52:03 »

hyvä ystäväni ja via dolorosan kulkia,kuten minä,kyseli sportsterin 5vaihteisen koneen eturattaan max"levennystä",eli paljonko uskaltaa laittaa "fylliä väliin",ilman tukilaakeria(4vaiht.40mm)...itse teen jackshaftin,koska tila riittää,mutta kelpo ystävääni rajoittaa tila ja pelko persiissä liian isoista muutoksista,jolloin prosentit ropisee ja kenelläkkään ei ole kivaa...tällä muutoksella on joku hieno englanninkielinen nimi,jota nyt en muista...siitä pahoitteluni...
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 10 Huhtikuu 2008, 07:56:37 »

Mitä tarkoittaa tuo "4 vaiht. 40 mm"? Meinaatko että nelivaihteiseen voisi laittaa noin paljon offsettiä ilman tukilaakeria Järkyttynyt ? Kun sitä pääakselin laakeria katsoo niin tuntuu että vakiorattaallakin pitäisi laittaa jotain tuentaa... Itse tein omaan sporttiprojektiin 41 mm offsettipalan 240 kumia varten ja siinä on paikka tukilaakerille:



Viisivaihteisessa vaihteiston vetoakseli on huomattavasti paksumpi ja sitä kautta myös laakeri tukevampi. Olen nähnyt 200 renkaita ilman tukilaakeria ja ihan hyvin näyttävät toimivan.

Niksi-Pirkka: Bigtwinin rattaat/hihnapyörät käyvät suoraan viisivaihteisen sportin toisiovetoon. Varsinkin BT:n vakio hihnapyörä on sen verran leveä että se riittää suoraan 180/200 renkaalle eikä maksa paljoa. Halkaisija on sen verran isompi että suojakoppan kiinnikkeitä joutuu trimaamaan ja remmi menee vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu 2008, 07:58:38 kirjoittanut Hemuli » tallennettu
leesseri
Vieras
« Vastaus #2 : 20 Huhtikuu 2008, 19:47:07 »

herra hemulille kiitoksia...mutta nyt taas teen maailman vaikeimman jatkokymysyksen...paljonko tuo vaihdelaatikosta töröttävä akseli,jolle me asennamme rattaan(hihnaveto on ihan jees,mutta ketju on aina ketju) ottaa kierroksia(max)...tämä kiinnostaa tuossa tukilaakeri asiassa,ettei olisi ns.kuula jumissa tulevana suvena,jossain päin kainuun korpia,susien syötävänä...
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 21 Huhtikuu 2008, 19:57:14 »

Ei se kierrä niin paljoa etteikö mikä tahansa tarvikekuulalaakeri siinä kestäisi. Omassani on muistaakseni joku 52 millin ulkohalkaisijalla oleva malli jonka saa mistä laakerikaupasta tahansa.
tallennettu
leesseri
Vieras
« Vastaus #4 : 19 Toukokuu 2008, 11:43:57 »

löimme viisaat päämme yhteen pontuksen billy lanen kanssa,tuon "tukilaakeri hässäkän" kokoamiseksi ja tälläinen siitä tuli...
http://www.cheapmetalwizard.net/albumi/hamyjenprojekteja/
« Viimeksi muokattu: 19 Toukokuu 2008, 11:45:32 kirjoittanut leesseri » tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #5 : 19 Toukokuu 2008, 12:24:02 »

Hurjia laitteita... Erityisen hieno tuo tukilaakerilevyn leikkuupinnan viimeistely, tuollaista ei tosiaan rahalla saa Virnistää ...
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #6 : 19 Toukokuu 2008, 13:54:09 »

Hurjia laitteita... Erityisen hieno tuo tukilaakerilevyn leikkuupinnan viimeistely, tuollaista ei tosiaan rahalla saa Virnistää ...



ei tota ainakaan koneella ole leikattu.ne mitä itse leikkaan joka päivä on vähän erinäköisiä..

mitäpä sitä siistiä kädenjälkeä hiomaan.
tietääpä kaikki ainakin,että se on ihan itse tehty Virnistää
tallennettu
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #7 : 03 Kesäkuu 2008, 18:18:13 »

Mitä tarkoittaa tuo "4 vaiht. 40 mm"? Meinaatko että nelivaihteiseen voisi laittaa noin paljon offsettiä ilman tukilaakeria Järkyttynyt ? Kun sitä pääakselin laakeria katsoo niin tuntuu että vakiorattaallakin pitäisi laittaa jotain tuentaa... Itse tein omaan sporttiprojektiin 41 mm offsettipalan 240 kumia varten ja siinä on paikka tukilaakerille:



Viisivaihteisessa vaihteiston vetoakseli on huomattavasti paksumpi ja sitä kautta myös laakeri tukevampi. Olen nähnyt 200 renkaita ilman tukilaakeria ja ihan hyvin näyttävät toimivan.

Niksi-Pirkka: Bigtwinin rattaat/hihnapyörät käyvät suoraan viisivaihteisen sportin toisiovetoon. Varsinkin BT:n vakio hihnapyörä on sen verran leveä että se riittää suoraan 180/200 renkaalle eikä maksa paljoa. Halkaisija on sen verran isompi että suojakoppan kiinnikkeitä joutuu trimaamaan ja remmi menee vaihtoon.
Onko tietoo mitenkä homma hoidetaan Rauttikseen jos halutaan 180-200mm rengasta,ei taida kaupanhyllystä tarvittavia osia löytyä?Jos on vinkkejä/tai kuvia itsetehdystä olisin kiitollinen Hymyilee.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #8 : 03 Kesäkuu 2008, 19:00:49 »

No siinähän se kuva on yläpuolella - ei ole tuokaan kaupan osa vaan ihan tallin sorvista. Vaatii yhden eturattaan teurastamisen että siitä saa keskiöaihion.
tallennettu
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #9 : 03 Kesäkuu 2008, 19:36:50 »

No siinähän se kuva on yläpuolella - ei ole tuokaan kaupan osa vaan ihan tallin sorvista. Vaatii yhden eturattaan teurastamisen että siitä saa keskiöaihion.
Kyllä mä tota kattelin ja juttua luin,mutta homma on sen verran uusi asia mulle ettei heti menny jakeluun toi toiminta periaate,täytyy aina vähä sulatella ennenku....,Pojan -87 evo sporttiin ostettin ofsettiratas 180-200mm renkaalle oli vaan aikas kallis 180€!
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #10 : 03 Kesäkuu 2008, 20:08:15 »

Juuri tuon hinnan takia pistin itsekin sorvin pyörimään...

Täältä näet enemmän työkuvia tuon offsetpalikan toteutuksesta:

www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=21898
tallennettu
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #11 : 03 Kesäkuu 2008, 20:15:32 »

Juuri tuon hinnan takia pistin itsekin sorvin pyörimään...

Täältä näet enemmän työkuvia tuon offsetpalikan toteutuksesta:

www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=21898
Kiitoksia kovasti vinkeistä,olen ajoissa liikkeellä,tarkoitus ensitalvena ottaa työn alle,osia olen haalinut vanteita renkaita,ym.Täytyy ensin toi pojan evo Spora saadaan kuntoon.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto