oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
05 Toukokuu 2024, 10:45:20 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: johtoja.  (Luettu 18190 kertaa)
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« : 04 Helmikuu 2008, 16:07:29 »

mistä löytyis helpoimmin jotain ohuita johtonippuja joilla vetää sähköt esim stongaan. runkoputkien sisälle ei kummosia kaapeleita saa helposti vedettyä, joten joku ohut 6-8 piuhan paketti olis kova sana. ainakin paikallinen autotarvikeliike myy eioota...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
R80/7
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #1 : 04 Helmikuu 2008, 17:51:50 »

Biltemassa on peräkärryjen johdotusta varten 7-napasta johtoo muistaakseni 1 metrin ja 5 metrin pätkinä.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #2 : 04 Helmikuu 2008, 18:05:24 »

Noi valmiit niput on aika paksuja paketteja, ei niitä helposti saa ohjaustangon sisään. Itse vedän piuhat aina irtojohdoista jotka syötetään sellaiseen nailonverkkoon joka leviää kun sitä työntää päistä yhteen ja kutistuu taas takaisin kun päästää irti - tätä sukkaa saa vaikka Yleiselektroniikasta. Päihin ja hankausarkoihin paikkoihin sitten pätkä paksua kutistesukkaa, on kestänyt tähän asti kaikissa läpivienneissä.
tallennettu
softail88
Newbie
*
Viestejä: 6



« Vastaus #3 : 04 Helmikuu 2008, 19:31:38 »

Saattaa kuulostaa aikamoiselta vitsiltä, mutta olen käyttänyt viimeksi mm. mamman pyörään kahvalämppärien piuhoja vetäessäni apuna pölynimuria - en itse jaksanut imuttaa stongan päästä niin lujaa, että ohut vetolanka olisi tullut läpi! Hymyilee Vaikka tuota bissen imemistä on tullut harjoiteltua jonkin verran tähän ikään mennessä - äidinmaidosta vierottuneena... kaipa se imemisrefleksi sieltä juontaa juurensa... takaisin asiaan!

Tosiaankin, homma toimi niin,  että tulppasin toisen pääs stongasta ja teippasin imurin suulakkeen toiseen päähän (kyseessä oli T-bar tyyppinen tanko) ja sitten vaan syöttämään ohutta karhunlankaa aluksi stongan alapäästä sisään ja vot - pienen äherryksen jälkeen lanka oli tosiaankin imeytynyt stongan läpi!! (Avustin sitä pienellä mutterilla, jonka siis sidoin langan päähän, olisikoshan ollu M2 tai M2,5). Ilman mutteria lanka tuppasi jäämään johonkin mutkaan jumiin.

Sitten vaan tukevampaa vetonarua perään ja lopuksi itse johdin! Kätevää, mutta saihan siinä jonkin aikaan kaverien vitsailua kuunnella, kunnes lanka tuli läpi!!

Toiminee etenkin hankalien apinakiikkujen kanssa!


tallennettu
leesseri
Vieras
« Vastaus #4 : 04 Helmikuu 2008, 19:35:03 »

valmiita "johtopaketteja" löytyy autopurkaamoilta...ja taatusti on valinnan varaa...itse suosin parimiljoonaa ajetun fh-volvon johtosarjaa,kyllä se vielä miljoonan pärrässä kestää...toki kannattaa muistaa,minkä vahvuista virtaa aikoo kunkin paksuisessa johdossa kuljettaa,sillä esim.tangon sisältä pursuava savu on toki näyttävää,mutta savun hälvettyä saattaa myös muutama euro kadota lompuukista...tuo kutistesukka "arkoihin paikkoihin" on ehdoton,kuten herra hemuli kirjoittaa...lisäksi voi valmiit johdot "letittää" valmiiksi,jolloin johtonipun vetolujuus saadaan kohdalleen...
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #5 : 04 Helmikuu 2008, 20:05:07 »

...Kätevää, mutta saihan siinä jonkin aikaan kaverien vitsailua kuunnella, kunnes lanka tuli läpi!!...

Kyllä sitä muistaakseni muutama tunti äherrettiin ilman imuriakin Virnistää ... Ja nyt kun pajalla on tuplasti tehokkaampi imuri niin tulee varmasti kaikki pölyt pois stongan sisältä.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #6 : 04 Helmikuu 2008, 20:28:00 »

Mä olen saanut johdot tankoihin & putkiin sisään vanhan kaasuvaijerin avulla äheltämällä, sillä kun voi työntää ja vetää. Ensin vaijeri läpi, sitten sen avulla naru tai johdot (johtosukan sisällä) suoraan vaijerin päähän kiinni teipillä. Johtosukkaan spraysilikoonia ennen pujotusta, varo että tököttiä ei pääse maalattaville pinnoille tai maalaus on sitten soromnoo. Joskus pelkkä paineilma riittää liukasteeksi. Hyvin on mahtunut jopa 12 paksuhkoa johtoa savanniapinakiikkuun.


Johtojen ulostulo stongan keskellä voi olla varsin ahdas
« Viimeksi muokattu: 04 Helmikuu 2008, 20:30:44 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
softail88
Newbie
*
Viestejä: 6



« Vastaus #7 : 04 Helmikuu 2008, 23:21:52 »

Kyllä sitä muistaakseni muutama tunti äherrettiin ilman imuriakin Virnistää ... Ja nyt kun pajalla on tuplasti tehokkaampi imuri niin tulee varmasti kaikki pölyt pois stongan sisältä.

Aivan oikein, siitä vielä kiitokset, nimenomaan peräänantamattomasta yrityksestä sormet ruvella ja hermot kireällä... Iskee silmää Mutta sitten oli otettava "järki" apuun, kun voima loppui heh!
tallennettu
softail88
Newbie
*
Viestejä: 6



« Vastaus #8 : 05 Helmikuu 2008, 20:12:29 »

Mä olen saanut johdot tankoihin & putkiin sisään vanhan kaasuvaijerin avulla äheltämällä, sillä kun voi työntää ja vetää. Ensin vaijeri läpi, sitten sen avulla naru tai johdot (johtosukan sisällä) suoraan vaijerin päähän kiinni teipillä. Johtosukkaan spraysilikoonia ennen pujotusta, varo että tököttiä ei pääse maalattaville pinnoille tai maalaus on sitten soromnoo. Joskus pelkkä paineilma riittää liukasteeksi. Hyvin on mahtunut jopa 12 paksuhkoa johtoa savanniapinakiikkuun.

Hyvä vinkki tuo kaasuvaijeri. Talkkia voi käyttää "liukasteena" ... ei sotke niin pahasti paikkoja kuin silkka ja voipi lopuks puhallella paineella pois ... tai sillä imurilla !  Hymyilee leveästi Emäntäkin tykkää, kun imurin kanssa hääräilee, kuulemma pitäisi kotona enemmän sen kanssa pelailla  Epävarma
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #9 : 09 Helmikuu 2008, 13:30:30 »

ok. tulihan siinä asiaa ja asian vierestä. täytyy vaan sitten etsiskellä niitä sopivia piuhoja, ei viittis kuitenkaan porata runkoon tarpeettoman isoja reikiä... kiitos ja palataan.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto