oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
15 Toukokuu 2024, 14:02:30 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Äänestys
Kysymys: Oletko koskaan, milloinkaan käyttänyt moottoripyörän äänimerkinantolaitetta tositoimissa?
En ole
Mitä, onko mun mp:ssä muka töötti?
Olen käyttänyt (äänimerkinantolaitetta)

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Oletko milloinkaan käyttänyt mp:n äänimerkinantolaitetta?  (Luettu 18172 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 15 Maaliskuu 2012, 22:29:40 »

Viitaten keskusteluun: www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1786.0 ...rajataan äänestys mielellään niin, että sisätiloissa suoritettu, tallikaverien hupimielinen säikyttely ja muu testailu ei ole kyselyn edellyttämä 'tositoimi'.

kopterilain 19 §
Lainaus
EY- tai E-hyväksytyn äänimerkinantolaitteen tilalle ajoneuvoon voidaan muutoskatsastuksessa hyväksyä yhtenäistä ja jatkuvaa ääntä tuottava äänimerkinantolaite, jonka tuottaman äänitason ajoneuvoon asennettuna on todettu olevan 93―112 dB(A). Mittaukseen sovelletaan 14 §:n vaatimuksia mittauslaitteistolle ja -ympäristölle ja mittaus suoritetaan 0,5―1,5 m korkeudelta ja 7 m etäisyydeltä ajoneuvon edestä.
Noilla vaatimuksilla mihin tahansa vekottimeen voidaan hyväksyä kuskin lisäksi toinen torvi muutoskatsastuksessa.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
jty
Jr. Member
**
Viestejä: 29


« Vastaus #1 : 16 Maaliskuu 2012, 09:00:11 »

Todella olen ja Hondiinikin aikoinaan ostin Stebelin kuuluvamman pelin, aina kun sieltä kolnmion takaa ja vasemmalta joku mopoauto tai pappa väkisin pukkaa etten.
Sitten hommasin Xenon-valon nokalle ja loppu torven käyttö.
tallennettu
Jack
Full Member
***
Viestejä: 55


« Vastaus #2 : 16 Maaliskuu 2012, 09:11:10 »

kerran, liikennevaloissa kun urpo edessä ei reagoinut äänekkääseen kaasutteluun. (Vihreä oli palanut jo hetken) Virnistää
tallennettu
TEKE
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #3 : 16 Maaliskuu 2012, 12:38:22 »

 Kerran 90 luvulla tulin mökiltä kotio kohti reittiä pilpala-loppi ja näin että keskellä tietä mölöttää hirvi. Jäin turvallisen matkan päähän ja tööttäsin. Hirves ei edes reagoinut.
kerrottakoon et kulkuneuvo oli silloin 500 kuutioinen norttoni (57 papereis, oikeesti 61)ja eipähän nois lucasin sähöis hirveesti potkua ollut. Semmoinen kevyt "piip piip".
Pieremälläkin ois saanut kovemman äänen. Virnistää
Hirves kuitenkin häipyi kun siihen tuli joku auto.
tallennettu
eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #4 : 16 Maaliskuu 2012, 16:39:53 »

Vahingossa pari kertaa ja aina ite säikähtäny.
tallennettu
jp73
Vieras
« Vastaus #5 : 16 Maaliskuu 2012, 17:19:49 »

Kerran alkoi edessä oleva auto peruuttaa päälle mutta tajusi lopettaa torven soittoon. Soitan torvea herkästi töröileville autoilijoille, esim. viime kesänä pakettiauto tuli reilusti punaisilla melkein päälle. Olen todennut torven tarpeelliseksi ja vaihdoin alkuperäisen piip-torven 70-luvun lopun Honda GoldWingin tuplatorviin. Meteli on sellainen että kuurotkin kuulee  Virnistää
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #6 : 17 Maaliskuu 2012, 10:08:10 »

Vastasin en, vaikka olen kerran käyttänyt. Osoitin mieltäni yliajoayrittäneelle. Tilanteen jälkeen, joten ei lasketa. Sen verran on tekemistä väistötilanteesa ettei siihen enempää torvia mahdu...
tallennettu
Karzza
Jr. Member
**
Viestejä: 17



« Vastaus #7 : 18 Maaliskuu 2012, 20:07:12 »

Kyseinen toimeton nappula suorastaan kerjää naurukaasu-varusteita tai jotain muuta hauskaa käytettäväkseen Virnistää
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #8 : 19 Maaliskuu 2012, 08:32:35 »

Siinä vaiheessa kun muistaa töötin olemassaolon ja sen jälkeen vielä paikantaa nappulan sijainnin, niin tilanne on jo jäähtynyt. Vastaavanlaista erotiikan tantereella...
tallennettu
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #9 : 19 Maaliskuu 2012, 12:35:53 »

Olen kyllä pannut merkille nappulan paikan painelen tarvittaessa. Pari tilannetta on sillä tullut pelastettuakin, lähinnä sellaista missä joku on taakseen katsomatta lähtenyt peruuttamaan päälle. Samoin väärään suuntaan kääntymässä olleita reissukumppaneita joskus tullut töräyteltyä ja huidottua oikealle polulle. Ei se turha laite ole.
tallennettu
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #10 : 21 Maaliskuu 2012, 07:55:24 »

Monasti tarvii tööttiä kehäteillä kun viereisellä kaistalla ajava auto lähtee vaihtaa kaistaa katsomattaan sivulle ja sijaitsen pyörineni sellaisessa kohdassa, että peilistä en enää näy. Sanoisin viikottain. Aamuruuhkassa kehillä eteenpäin ei kandee paljon katella, vaan viereisillä kaisoilla etuviistossa olevien autojen eturenkaita. Ne kun alkaa kääntyä, on ne tulossa eteen tai päälle. Vilkkuahan ei siinä tilanteessa ole tapana käyttää, kun joku muu vois nähdä että on vaihtamassa kaistaa.

Mun käytössä ihan välttämätön kapsitus. Sen takia laitoinkin shoveliin vanhasta Letukasta erittäin tehokkaan simpukkamallisen torven. Ne perustöötit ei kuulu mihinkään.

Mulla oli aikoinaan muutaman vuoden tzykässä vanha poliisisireeni kiinni. Ei varsinainen töötti, mutta sitä huudattamalla sai paljon hupia.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto