oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
12 Toukokuu 2024, 23:44:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Liikennepoliittinen avautuminen  (Luettu 33439 kertaa)
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« : 05 Marraskuu 2010, 11:48:12 »

Löysin .orgin kautta tällaisen linkin:

http://www.koeajot.com/blogi/nyt-vttu-riittää

Jännittävää kyllä, minusta tuntuu täsmälleen tuolta. Miten muiden lukijoiden laita on?
tallennettu

hirvenjalka
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #1 : 05 Marraskuu 2010, 12:56:57 »

Hieno avautumien ja hienoja pointteja selkokielellä. Tänä päivänä panostetaan työturvallisuuteen, liikenneturvallisuuteen ja kaikkeen turvallisuuteen, mutta kuten tekstissä mainittiin "Aina, kun pelissä on inhimillinen tekijä, tapahtuu vahinkoja, ja niiden seurauksena joku saattaa menettää henkensä". Tämä pitäisi muistaa miettiessa noita s--tanan nollatoleransseja. Esim. rakennusteollisuudessa on työmiehet alkaneet salailemaan työtapaturmiaan ettei TR-mittauksen pisteet ropisis alaspäin ja herrat suuttuis... sairasta! Perhetuttu alkoholisti teki muutama vuosi sitten itsemurhan rekkaa päin ajaen, siinä ei olis alkolukot tai promillerajat paljoa auttaneet... Jos joku haluaa tuollaisen munattoman teon tehdä, sitä ei tämä valvova yhteiskunta pysty estämään. Ja taas vituttaa.... 
tallennettu
hakki
Jr. Member
**
Viestejä: 27



WWW
« Vastaus #2 : 05 Marraskuu 2010, 15:10:23 »

On hienoa että joku on kirjoittanu minun ajatukset  Virnistää
Ainoa mikä puuttui on toteamus, että jos alennetaan nopeusrajoituksia saavuttaaksemme 'nolla toleranssin' niin kuoleehan ihmisiä jo vanhuuteen tuolla liikenteessä  Vihainen
tallennettu

-Hakki-
jos ajaminen olisi mukavaa, eihän se olis enää kivaa.
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 05 Marraskuu 2010, 15:16:56 »

Vanhukset ja itsemurhat kiellettävä lailla!
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #4 : 05 Marraskuu 2010, 20:06:35 »

no eikös pari lasta syntyny tänä kesänä autoon ja laitetaan alullekkin useita, joten "toleranssi" taitaa oikeasti olla jo plus puolella Virnistää
tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
Kokkonen
Full Member
***
Viestejä: 69


« Vastaus #5 : 05 Marraskuu 2010, 23:11:42 »

Se on hyvä kolumni. Mihin on tuon kaltainen maalaisjärjen käyttö hävinnyt hallinnosta?
Jollekin kallonkutistajalle olisi tutkimissarkaa siinä, miksi suomalainen vallankäyttö johtaa toisen kyykyttämiseen. Oliko Koskela todella ainoa mallikelpoinen suomalainen johtaja? Miksi Suomi haluaa olla mallioppilas ulospäin ja mutta kansalleen alistaja?
Heikko itsetunto...onko se suomalaista kansanperinnettä ja kulttuuria?

(Edit typo)
« Viimeksi muokattu: 06 Marraskuu 2010, 16:04:44 kirjoittanut Kokkonen » tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #6 : 06 Marraskuu 2010, 12:52:07 »

Ja tohon on vielä lisättävää yksi asia joka mua hämmästyttää tossa yksityisen polttomoottorin käytössä, ja sen rajoittamisessa.

Jos fossiilisista polttoaineista , siis niiden käytöstä saatavat verorahat pitäis repiä jostain muualta, se tarkoittais sitä, että tulovero, ALV, tai joku muu maksu nousisi järkyttäviin lukemiin. Tai sitten nämä lesehuulet joutuisivat maksamaan ihan itse humanististen tieteiden 30-vuotiset opintonsa.
tallennettu
Kokkonen
Full Member
***
Viestejä: 69


« Vastaus #7 : 07 Marraskuu 2010, 10:34:59 »

Viitaten tuon kolumnin tekstiin Suomen nopeusrajoituksista ja niiden järkevästä tasosta niin voin todeta että en ole  missään muussa maassa kokenut niin tahmeaa ja joustamatona liikennettä kuin Suomessa. Pääkaupunkiseutu on poikkeus, mutta siihen se loppuu.
Suurelta osaltaa tahmeuteen vaikuttaa juuri nuo alimitoitetut nopeusrajoitukset, mutta myös tiellä liikkujien kyvyttömyys havainnoida muuta liikennettä. Kaistoja tiellä saattaa olla usieitakin, mutta niitä blokkaavat omissa ajatuksissaa ja maailmoissaan ajavat, jotka ovat ryhmityneet vasemalle heti kun on mahdollista, vaikka itse kääntyminen tapahtuisi jossain kilometrien päässä. Tyypillistä on myös se että suomalaiselle kasvaa sarvet päähän kun lähdetään tien päälle. Siellä muut liikkujat ovat vihollisia joiden vapaata liikkumista pitää koittaa vähintäänkin häiritä. Joustavuutta ja kohteliasuutta esiintyy vain poikkeustapauksissa. Tämä on varmana osaltaan tulosta kolumnissa mainitusta liikennevalistuksesta; pelottelua, uhkailua ja naurunalaiseksi tekemistä.

Asun Saksassa. Liikun keikkahommissa jonkinverran maailmalla ja täällä Keski-Euroopassakin on tullut jokunen kilometri ajettua, joten kontrastia on.
Suomen liikenne ei ole mallikelpoista, toivottavasti siitä ei havitella vientituotetta mutta sensijaan sen puutteet otettaisiin vakavaan harkintaan ja suoritettaisiin oikeansuuntaisia korjaavia toimenpiteitä.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #8 : 08 Marraskuu 2010, 11:48:21 »

Tutkimus: Väsyneet kuskit syynä joka kuudenteen kuolonkolariin USA:ssa

Arviolta joka kuudes kuolonkolari Yhdysvalloissa johtuu kuljettajan väsymyksestä, kertoo maanantaina julkaistu tutkimus. Määrä on nelin-viisinkertainen aiempaan arvioon verrattuna.

Tutkimuksessa analysoitiin Yhdysvaltain tieturvallisuudesta vastaavan viranomaisen National Highway Traffic Safety Administrationin (NHTSA) onnettomuuksista keräämiä tietoja vuosilta 1999–2008.

Vuonna 1994 tehdyssä vastaavassa analyysissä väsymys oli päätekijä vain 3,6 prosentissa kuolinkolareista.

Yhdysvaltain autoliiton teettämässä tutkimuksessa selvitettiin myös kuljettajien arviota omasta valppaudestaan. Kyselytutkimuksessa 41 prosenttia kuljettajista myönsi torkahtaneensa ratissa jossain vaiheessa elämäänsä.

Alttiimpia rattiin torkahtelijoita ovat miehet ja teini-ikäiset nuoret.

Tutkimukseen haastateltiin kahtatuhatta yli 16-vuotiasta.

Tutkijoiden mukaan kuljettajien väsymyksen sekä onnettomuuksien suhdetta on tutkittu kunnolla viimeksi yli 15 vuotta sitten. Sen jälkeen asia on unohdettu eikä se ole ollut esillä liikennevalistuskampanjoissa.

Suurin yksittäinen tekijä Yhdysvaltain kuolonkolareihin on yhä rattijuoppous, joka on syynä noin 32 prosenttiin tapauksista. Aivan sen kannoilla (31 prosenttia) on ylinopeus.





Järjestöt: Biopolttoaineet lisäävät metsäkatoa ja kasvihuonepäästöjä

EU:n suunnitelma lisätä biopolttoaineiden käyttöä uhkaa lisätä kasvihuonepäästöjä, varoittavat ympäristöjärjestöt.

Yhdeksän järjestön yhteisessä raportissa arvioidaan, että kasvava biopolttoaineiden kysyntä johtaa siihen, että noin Irlannin kokoinen ala metsää raivataan pelloiksi ja plantaaseiksi.

EU on asettanut tavoitteeksi, että vuonna 2020 liikenteessä käytettäisiin kymmenen prosenttia uusiutuvia polttoaineita joko biopolttoaineina tai uusiutuvilla keinoilla tuotettuna sähkönä.

Useimmat EU-maat ovat jo laatineet kansalliset suunnitelmat siitä, miten tavoitteeseen päästään. Jopa 9,5 prosentin osuus tavoitteesta tulee niiden perusteella biopolttoaineista.

Raportin laatijoiden joukossa ovat muun muassa ympäristöjärjestöt Greenpeace, Birdlife International ja Friends of the Earth (Maan ystävät).
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #9 : 08 Marraskuu 2010, 12:06:27 »

Moro vaan. Huomasinpa että tänne oli joku laittanut tuon pärinän, joka mun näppäimistön kautta Intterin Nettiin päätyi. Kiitos linkittämisestä ja kommenteista. Hauska huomata, etten ole yksin ajatuksineni. Lisäkommentteja (pos/neg) saa myös laittaa ja ihan vaikka suoraa palautetta, jos siltä tuntuu vaikka tuonne jos ei tähän kehtaa: (petri ät rokrok.net).

Ja nuo perhanan biopolttoaineet, siinä on myös melkoisen avautumisen paikka. Porukkaa nääntyy nälkään, ja täällä (Brysselissä) päätetään että olisikin kiva, jos viljeltäisiin polttoainetta eikä vaikkapa ruokaa.
tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
annek
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #10 : 08 Marraskuu 2010, 17:06:31 »

^Jos pyrit eduskuntaan, äänestän varmasti Cool.
tallennettu
eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #11 : 09 Marraskuu 2010, 23:21:00 »

Muutosten ajajalla on aina oma lehmä ojassa. Liikennepolitiikan muutoksia johdetaan tarkoitushakuisesti ja kustannusvastuun periaate on kaikonnu ajat sitte. Virallinen koneisto on demagoogien kusettaamaa. Osin koneisto keksii jo itse itselleen oikeutusta. Aloitettas vaikka siitä että asiat valmistelee sellainen taho joita päätös koskee ja kuka sen maksaa - oltais kai jo melkeen maalissa. Kyky tuntea empatiaa on kai este virkamiesuralle...
tallennettu
PeWe/WHMC
Uutislähteet
*****
Viestejä: 47


In brothers we trust.


« Vastaus #12 : 10 Marraskuu 2010, 20:25:51 »

ÄÄRETTÖMÄN UPEAA TEKSTIÄ!

Tuohon ei ole oikeastaan muuta lisättävää kuin: täytynee muistaa että ihmiset, jotka näitä asioita ajaa ja on päättämässä ovat usein niin kaukana reaalimaailmasta etteivät he tajua "normi" elämästä hevonpaskaa. Jostain ihmeen syystä Suomi on AINA ensimmäisenä huutamassa HEP, kun mietitään jotain vitun kurkun käyryyttä, moottoripyörien rakentelun rajoittamista tai jotain muuta niin helvetin tärkeää. Tämä sama porukka nauttii kohtuullista liksaa ja etuja, sekä ainakin mikäli iltapäivä lehtiin on uskomista ajelevat/ajeluttavat huoria taksikorteilla. Tokihan veromarkoilla maksetuilla sellaisilla(siis taksikortti). Helppoahan se on paasata julkistenkäytöstä ja ekolookisuudesta, kun asuu stadissa, tai sitten vaan hyppää taksiin veronmaksijien piikkiin tai sitten sanoo Virtaselle että kuskaas mut sinne minne oon menossa, ja verorahoilla tämäkin.

Kuinkahan kauan me Suomalaiset olemme kontillamme perseeseen vedettävinä. Pitäsköhän ettiä se kuuluisa Talvisodan henki vintiltä ja tehrä jotain, vai kaivetaanko vaan luistovoiteet sekä polvisuojat ja pysytään lattialla?

Ei muuta kun pitkää keulaa kaikille!

T:Paksu-Pewe  Virnistää
tallennettu

PeWe/WHMC
PeWe/WHMC
Uutislähteet
*****
Viestejä: 47


In brothers we trust.


« Vastaus #13 : 10 Marraskuu 2010, 21:01:05 »

Ai niin, eikös Suomessa ole ilmaisun vapaus? Moottoripyörän rakentaminen on mielestäni itsensä ilaisemista.

Saattaahan se olla että olen väärässä, ei olisi ensimmäinen kerta, eikä varmasti viimeinen.

PP
tallennettu

PeWe/WHMC
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #14 : 11 Marraskuu 2010, 13:51:42 »

Siellä on ekonatsit voittamassa ziljuuna paikkaa Saksanmaalla... pelottavaa. Kohta tulee täyslaidallinen direktiiviä syljen kera.
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto