Otsikko: Jenkkipyörä (HD 1980 salvage) rekisteriin Kirjoitti: streamliner - 04 Joulukuu 2009, 11:13:35 Jenkeistä uitettu lievästi palovaurioitunut härräkkä on nyt tullattu, ALV maksettu ja seuraavaksi projekti pitäisi saada kilvitettyä (ennen kuin rakentaminen voi alkaa). Pyörän vuosimalli on -80 ja kun sivistin itseäni näiden sivujen annilla, niin olenko oikeassa, että pyörän kilvityshetkellä pyörässa pitää olla:
- etujarru - lähi/kaukovalot (ei tarvitse olla E-hyväksytyt) - 1 kpl sivupeilejä - äänimerkki - takavalo (ei rekkarivaloa) Hyväksyykö katsuri jos hitsaa sen rattilukon (http://www.hotbike.fi/kauppa/contents/fi/d303.html#p2785) riippulukon korviin? Lienee kiinteästi silloin asennettu (ja lähtee rälläkällä nopeasti irti...jos tarvetta) Tarvitseeko pyörän olla kilvityshetkellä ajettavassa kunnossa? Pahoittelen, että minäkin kyselen samoja tyhmiä kysymyksiä mitä täällä on jo moneen kertaa kysytty, mutta mikään viestiketju ei suoraan käsitellyt näitä huolenaiheitani. Kiitos! Otsikko: Vs: Jenkkipyörä rekisteriin Kirjoitti: teemu - 06 Joulukuu 2009, 11:20:13 olet aika oikeassa noitten vaatimusten kanssa.
noita peilejä,et tarvitse yhtään kappaletta jos et tahdo laittaa. ton ikäsessä pitäisi mennä muukin lukko kuin kiinteästi hitsattu ohjauslukko läpi. tosin käytäntö vähän vaihtelee konttoreittain. hyvä on pelin olla ihan kunnossa leimalla jo. Otsikko: Vs: Jenkkipyörä rekisteriin Kirjoitti: streamliner - 07 Joulukuu 2009, 11:16:53 ton ikäsessä pitäisi mennä muukin lukko kuin kiinteästi hitsattu ohjauslukko läpi. tosin käytäntö vähän vaihtelee konttoreittain. hyvä on pelin olla ihan kunnossa leimalla jo. Kiitos vastauksesta. Tämän ketjun (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=116.0) mukaan ohjauslukko olisi kuitenkin pakollinen? Mitä amerikkalaisen "certificate of title to a motor vehicle" paperin mukaan title number ja previous title number tarkoittaa? Ensimmäinen on CR ja toinen W alkuinen. Tästä paperista ei muuten löydy mitään moottorinnumeroa (jos edellinen ei ole se), VIN koodi kyllä löytyy. Moottorin kuutiotilavuuttakaan ei ole merkitty. Päivitys: Soitin nopean puhelun katsastusaseman tekniseen neuvontapuhelimeen (2,5 e / min + pvm/mpvm ) ja selvisi, että: - rekisteröintikatsastus suoritetaan liikennekelpoisena - ohjauslukko vaaditaan, asetus tuli voimaan -68. Neuvojan mukaan putkimallinen lukko asennetaan emäputkeen. - mitään takarajaa rekisteröintikatsastukselle ei ole, joten pyörää saa fiksailla ihan rauhassa. - vaihdetut osat merkitään rekisteriotteeseen (tämä oli jo itselle selvää, eikä sovi ylittää sitä 49%:ia). |