oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 01:45:34 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Voessin puute ja starttaus  (Luettu 14835 kertaa)
delirium
Newbie
*
Viestejä: 9


« : 17 Huhtikuu 2008, 10:35:51 »

Mun kysymys on kaksiosainen. Ensinnäkin aiheuttaako Voes -alipainesäätimen puute starttiongelmia? Voeshan vaikuttaa silloin kun kurkun alipaine on suurimmillaan eli startatessa/alakierroksilla. Sytkäähän (Crane HI-4) vois säätää että starttais helpommin mutta sitte on ajossa ennakot viturallaan. Itse ongelma on siinä että startti (hitachi) pitää kauheeta meteliä eikä pyöritä kunnolla ellei tarjoa apuvirtaa (silloinkin vaikeeta). Nyt oonkin sitte kahden vaiheilla että pistääkö jo uutena heikkotehoisen startin uusiksi (kallista) vai siirtyykö kokonaan kiksilinjalle (vielä kalliimpaa?).


Minkälainen potkittava on BT evo 5 lovisella salkulla, vuosimalli on 86 ja männät KB 9,5 rutulla, EV 27 nokka ja kaasarina kiljuvan kotkan preppaama läppä Keihin. Sytkä on Cranen HI-4 single fire ilman Voessia. Eli riittääkö toi kiksi ainooksi startiksi vai kannattaako uusia nappistartti ja miettiä sitä voessia? Molempiin kun ei taalerit riitä Surullinen

tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 17 Huhtikuu 2008, 17:58:51 »

Ei VOES:n puuttuminen pitäisi vaikuttaa käynnistyvyyteen jos sytkä on oikein säädetty. Sen tehtävänähän on vain antaa lisäennakkoa silloin kun koneessa ei ole kuormitusta.

Kyllä evolainen kiksiä tottelee siinä missä muutkin koneet, tosin sen kampura on aika paljon kevyempi kuin vanhempien - pelkälle kiksille tarkoitettujen - moottoreiden. Esim. pannussa vetopuolen limppu on tuplaten paksumpi kuin evossa - painava kampura on helpompi potkia käyntiin kun limpun massa vie sitä helpommin puristuksen yli.

Cranen sytkässä on se hyvä puoli että sen saa vaihdettua kiksiasennolle jolloin kipinä tulee heti kun kone pyörähtää.
tallennettu
delirium
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #2 : 17 Huhtikuu 2008, 20:50:54 »

Kiitos vastauksesta. Asia selkis.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 17 Huhtikuu 2008, 21:56:06 »

Ja vielä tuosta sähköstartista - mulla on melkein sama kombinaatio, -87 evo samoilla männillä ja nokalla, kaasarina vaan Mikuni HSR42 ja sytkänä kärjet. Aina lähtee eikä ole mitään ongelmia sillä alkuperäisellä 0,8 hp (0,6 kw Järkyttynyt ) starttimoottorilla.
tallennettu
delirium
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #4 : 03 Heinäkuu 2008, 16:24:59 »

Alkutilanne oli siis tämä: "Itse ongelma on siinä että startti (hitachi) pitää kauheeta meteliä eikä pyöritä kunnolla ellei tarjoa apuvirtaa (silloinkin vaikeeta)."

Starttiongelmat ainakin toistaiseksi ovat takana. Syyksi löysin solenoidin startin päässä olevan "haarukan" (mikä lei oikea nimi) siis sen mikä kääntää startin rattaan kytkimen kehälle kun solenoidi vetää. Se oli miltei irronnut kiinnityksestään ja haarukat olivat murtuneet prässäyksistään. Rakenne on alkuperäisenä erittäin heikko ja kannattaakin vahvistaa sitä esim. antamalla tigillä vähän sulaa prässiliitoksiin.

En tiedä onko muissa vuosimalleissa (oma -86) samanlaista prässättyä haarukkaa mutta vois kuvitella että tämä on syypää aika moneen Hitachien starttiongelmaan. Oma vakio startti pyörittää nyt ihan sikana vanhalla bilteman akullakin. Eli tsekatkaa toi "haarukka" ennen ku teette mitään isompia ostoksia!
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto