oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 02:05:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 89v H-D:n startti  (Luettu 16680 kertaa)
mikko
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« : 15 Tammikuu 2009, 21:21:59 »

tuotanoin mikähän mahtais mättää, startin ratas on puoliksi kytkimen rattaan päällä ja kun starttaa niin startin ratas kyllä tulee ulospäin mutta se startin "akseli??" mikä tulee sen pienen rattaa lävitse pyörii kovaa oikealle  ja ratas on paikoillaan eikä pyöritä moottoria. jotenkin tuntuu että tuo startin  ratas ei mene sitten myöskään tarpeeksi sisälle kun jää puoliksi  tuohon kykimen rattaan päälle??.. piuhat pitäs ollaa oikein kaikii muut sähköt toimii. vika huomattu nyt kun kasaan pyörää kun runko on maalattu uudestaan ja perän jäykkäys  myös, pyörä 89 softail, toivottavasti joku ymmärsi sekavan selostuksen...
- mikko -
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 16 Tammikuu 2009, 10:11:02 »

Olisko se 0,50 € arvoinen prikka siitä akselin pään pultin alta rikki? Se pitäisi aina vaihtaa uuteen remontin yhteydessä... Tai muuten tuo kokonaisuus koottu jotenkin väärin? Etsiskelin sulle räjäytyskuvaa mutta ei tarttunut googleen...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
mikko
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #2 : 26 Tammikuu 2009, 21:34:15 »

no niin homma etenee, prikka on ehjä, service manuaalissa vihjataan tommosta että  starter clutch olis ehkä  paskana?
noh otin startin pöydälle ja purkasin mötikän mutta  silmämääräisesti kaikki olis kunnossa pistin startin sitten kasaan. ymmärsinkö oikein että tuo starter clutch on se iso ratas paketti ja sen sisällä on  joku kytkin hässäkkä kun en oikeen tätä startin henkimaailmaa täysillä vielä ymmärrä... no joo täytyy varmaan mennä johonkin autosähkö puljuun...
- mikko -
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 27 Tammikuu 2009, 20:41:43 »

Starter clutch - tai bendix kuten sitä härmässä kutsutaan - on se rataspari joka löytyy startin päätykopan alta. Kun otat sen käteesi kuuluu sen pyöriä nihkeästi toiseen suuntaan, toiseen suuntaan sen pitää olla yhtä puuta. Se ei saa pyöriä herkästi eikä varsinkaan molempiin suuntiin.

Aika yleinen vika joka ilmenee siten että startatessa startti "pyörähtää tyhjää" ja ottaa kiinni ainoastaan satunnaisesti kunnes lopulta antautuu kokonaan eikä edes yritä pyöräyttää konetta.
tallennettu
mikko
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #4 : 30 Tammikuu 2009, 19:12:27 »

startti nyt toimii, tuo bendiksi ei ollut paskana vaan olin hötkyillessäni laittanut väärinpäin tuonne sisempään  enskakoppaan sen pyöreän mötikän mihin se pikkuratas pitää mennä puoliksi sisään, noh kytkin irti ja mötikkä toisin päin ja johan rupes starttaamaan.. nooh aina  oppii uutta...
- mikko -
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto