oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
16 Huhtikuu 2024, 07:07:57 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Akselivälin kasvattaminen kolmioilla ja leimalle  (Luettu 16829 kertaa)
MP
Newbie
*
Viestejä: 4


« : 16 Elokuu 2009, 17:33:42 »

Olis tarkotus laittaa sporttiin (käytöönotto pvm.27.4.2001) Amen keulapalat (TUV Hyväksytyt) jolloin akselivälistä tulee n: 180cm.Runkoa ei muuteta.Rekisteriotteessa e merkintä.Millähän eväillä pitäisi leima tulla paperiin,elikä mitä papruja pitäis olla vähintään mukana oikeessa elämässä että homma onnistuu.
« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu 2009, 19:13:31 kirjoittanut MP » tallennettu
MK70
Newbie
*
Viestejä: 9



« Vastaus #1 : 17 Elokuu 2009, 07:11:32 »

TUV-paperit kolmioista ja rekisteriote...
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 17 Elokuu 2009, 08:25:28 »

TUV-paperit kolmioista ja rekisteriote...

Plus joku selvitys miten / millä palikoilla keulaa on jatkettu.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #3 : 17 Elokuu 2009, 16:23:37 »

Jotain selvitystä varmaan pitää tehdä muutoksen jälkeen toteutuneesta etujätöstä. Hymyilee
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #4 : 17 Elokuu 2009, 17:16:31 »

ilmeisesti tarkoitat noita "instant chopper" -paloja (jos ilman runkomuutoksia akseliväli kasvaa noin paljon) joissa kappaleisiin on sisäänrakennettu emäputken kääntö. semmoisilla tulee etujättö suoraan kohdalleen kun ovat mallikohtaisia. niiden mukana taitaa tulla paperit joista ilmenee katsurille kaikki olennainen. eli periaatteessa tuv paprut ja rekkari riittää...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #5 : 17 Elokuu 2009, 20:50:24 »

Mitä te nyt oikein olette menossa selvittelemään? Tuon ikäisessä pyörässä kalikat kiinni ja konttorille - jos katsastusmiestä alkaa epäilyttämään esim. etujättö niin sitten hän mittaa sen. Jos osaa. Älkää nyt saatana alkako kantaa mappitolkulla paperia ja selvitystä inssin eteen - siitä ei seuraa mitään muuta kuin että se alkaa vaatimaan niitä kaikilta muiltakin.

Minkä takia pitäisi mitään selvitellä "millä palikoilla keulaa on jatkettu"? Kyllä katsastusmiehen pitää pystyä näkemään esim. että alkuperäisiä putkia ei ole jatkettu irtopaloilla tai hitsaamalla ym. yhtä älytöntä.

Joku raja se harrastajan vapaaehtoisella itsensä ruoskimisellakin...
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #6 : 17 Elokuu 2009, 21:28:03 »

Tuon ikäisessä pyörässä kalikat kiinni ja konttorille - jos katsastusmiestä alkaa epäilyttämään esim. etujättö niin sitten hän mittaa sen.

Tässä on oikea vastaus. Jos konttorin setä kaipaa jotain muuta selvitystä, hän kyllä ilmoittaa siitä sitten. Mikään ei kuitenkaan edellytä, että konttorin sedän PITÄISI vaatia yhtään yllä mainittua enempää.
tallennettu

Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #7 : 17 Elokuu 2009, 22:13:44 »

Sitten kun joku vielä kertoo mistä lähtien vaaditaan papereita osienvaihdosta niin asia selvenee muillekin. Hymyilee
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #8 : 17 Elokuu 2009, 22:33:52 »

No sehän riippuu siitä, mitä osia sinne vaihtaa... T-kappaleiden ja keulaputkien vaihdosta yksikään lainkohta ei välttämättä vaadi katsastusmiestä kyselemään minkään papereiden perään. Jos palikat kuitenkin näyttävät kätöstyksiltä, katsastusmies saa kyllä vaatia monenlaista. En kyllä kerro, että mitä... Virnistää
tallennettu

Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #9 : 17 Elokuu 2009, 22:37:36 »

Eiköhän se 17.6.2003 ollut se maaginen raja, sen jälkeen tyyppihyväksyttyä mallia olevien pyörien osavaihdoista pitäisi toimittaa todistus että ne on tyyppihyväksytty juuri ko. pyörämalliin.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #10 : 17 Elokuu 2009, 23:08:36 »

No ei, koska etuhaarukkaa ja T-kappaleita ei koske yksikään tyyppihyväksynnässä sovellettavista direktiiveistä. Sen sijaan jos vaihtaa vaikkapa pakoputket, tarvitaan paperia.
tallennettu

Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #11 : 17 Elokuu 2009, 23:16:22 »

En kyllä kerro, että mitä... Virnistää
Pääasia että selvis seuraavasta kirjoituksesta se mistä lähtien pitää toditukset olla.
Ongelmat näinollen alkaa vasta 17.6.2003 jälkeen tyyppihyväksytyissä.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto