oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
27 Huhtikuu 2024, 12:16:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Stereoperän muuttaminen monoksi.  (Luettu 8423 kertaa)
k.h
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 06 Lokakuu 2009, 15:46:05 »

Eli tällainen asia on askarruttanut mieltä pitemmän aikaa. Olisi muutoskatsastus edessä,
 pyörääni on edellinen omistaja muuttanut takajousituksen yhdelle iskarille. Muutos on todella hyvin tehty, takahaarukan akselin yläpuolelle on hitsattu tukeva rautapalkki, johon on sitten pultattu iskarin korvake. Entinen omistaja oli saanut konttorilta suullisen luvan muutokseen, mutta ei ollut kerennyt käydä sitä merkkauttaan otteeseen.

Olen nyt sitten pähkäillyt että ilmoitanko siitä muutoksesta konttorilla, vai onko odotettavissa hankaluuksia. Saako runkoon pultata noin vain iskarin kiinni, vai ilmoitanko että se on laitettu erikseen hitsattuun palkkiin kiinni? Mitään hitsaus/lujuuslaskelmia ei ole. Patentti on kuitenkin todella asiallisen näköinen että ei pitäisi olla kyllä sanomista, mutta mistäs sen koskaan tietää. Pyörä on vm. 1981 suzuki.
tallennettu
Sube
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #1 : 15 Lokakuu 2009, 17:43:25 »

Vähän samantyylinen probleemi mullakin. Pyörässä on kyllä ennestään monojousi takana, mutta haluan muuttaa sen erityyliseksi. Entisessä kun on raskas linkusto ja jousi on ns kelluva, haluan muuttaa sen ilman linkustoa toimivaksi, toisinsanoen suoraan haarukasta runkoon.

Hankin jo tarkoitukseen sopivan jousenkin suunnilleen samanpainoisesta pyörästä, jossa on tällainen suoraan haarukasta runkoon jousi. Nyt vain tarvitsee tehdä uudet kiinnikkeet, sekä haarukkaan että runkoon mutta mitä tarvitsee ottaa huomioon?

Itsellä on kyllä riittävästi kokemusta hitsaamisesta ja tarkoitus on tehdä sen verran vahvat kiinnikkeet, ettei varmasti jää epäselväksi sen keston puolesta mutta mitäpä tästä sanovat katsastajasedät?

Toinen juttu on, että myös takahäkki olisi tarkoitus tehdä uusiksi. Onko siinä jotain huomioitavaa?

Ai niin, yks juttu vielä: saako tankin tehdä itse?
tallennettu
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #2 : 16 Lokakuu 2009, 16:59:09 »

Ai niin, yks juttu vielä: saako tankin tehdä itse?

täällä oli juttua tankista, pellistä saa tehdä.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=629.0
tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #3 : 16 Lokakuu 2009, 19:16:24 »

Kyllä erityyppisiä jousituksen ja takahaarukan muutoksia on hyväksytty. Ovat kovin tapauskohtaisia juttuja, joten mitään yleisiä ohjeita on vaikea antaa. Jos runko on alumiinia, sitä ei passaa mennä kovasti hitsailemaan, mutta teräsrunkoihin voi hitsailla korvakkeita ja tukirakenteita, jos osaa.
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto