oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Huhtikuu 2024, 16:59:00 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: omavalmisteen kriittiset mitat??  (Luettu 13357 kertaa)
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« : 29 Maaliskuu 2007, 05:30:33 »

uudessa v8:ssa on juttu double troublesta ja jutun alussa kirjoitetaan seuraavasti:

/uusia omavalmistemoottoripyöriä eivät koske lakipykälät akselivälistä tai etuhaarukan kulmasta/

eikö maksimi akseliväli olekkaan 2m ja haarukan kulma 47astetta?
jos ei niin mitkä ne kriittiset mitat sitten oikein ovat?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 29 Maaliskuu 2007, 05:53:56 »

Se 2m akseliväli koskee vain muutettuja moottoripyöriä, samoin kuin tuo keulakulman raja. Omavalmisteen maksimipiutuus on 4m päästä päähän mitattuna. Asiasta säätävässä asetuksessa ei puhuta keulakulmasta mitään, sensijaan heilahduksenvaimennuksen vaatimukset asettavat rajoja. Mm. näihin asioihin olemme esittäneet parannuksia seuraavalle lakien sorvauskierrokselle.

Linkit
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #2 : 29 Maaliskuu 2007, 09:16:13 »

Eivät koske kopterilain määräykset, ei. Vaan jos teet 4 metriä pitkän pyörän, joka ei käytännössä toimi liikennekäyttöä varten tarkoituksenmukaisella tavalla, eli esimerkiksi ei pysähdy tai käänny riittävästi, voit olla varma, että se hylätään jonkin yleispykälän perusteella. Virnistää
tallennettu

teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #3 : 29 Maaliskuu 2007, 13:50:16 »

olen sitten aikanaan saanut väärä informaatiota kyseisestä asiasta! Nolostunut
eli omavalmisteita on saatu kilpiin kuin pitkällä akselivälillä?
eli voin sitten ruveta rälläköimään rungosta keulakulmaa loivemmaksi ja laskeskelemaan jättöä kohalleen ja tilaamaan uutta keulaa aiemmin kaavaillun +16 tilalle???
sillä ois päästy 2m rumalla pysty kulmalla.
en meinaa ampua yli ton pituuden kanssa sellanen 215-225cm ois mieleinen akseliväli. silloin syntyis jo sopiva vaikutelma pitkäst keulasta Hymyilee
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 29 Maaliskuu 2007, 14:11:47 »

En tiedä, mikä on pisin hyväksytty omavalmiste, mutta yli kaksimetrisiä joka tapauksessa. Jonnekin 230-240 mittaan pääsee melko turvallisilla vesillä. Bulletti on 235, ja se on hjuva!!! Hymyilee
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto