oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Maaliskuu 2024, 07:04:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin  (Luettu 68331 kertaa)
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #30 : 16 Joulukuu 2009, 17:08:00 »

nyt se on sitten täällä! hienoa!


Hyvä homma!

Onko kuitenkin niin että prosenttipelleily jatkuu ennallaan myös korjaamisen yhteydessä?
Esim. jos korjaat 20v vanhan kolaripyörän, jossa vaihtoon menee keula, etupyörä, tankki, ohjaustanko, runko, yms.,
niin ei onnistu? Kun katsuri edelleen vaatii todistusta siitä että jällä olevat osat ovat samat kuin pyörässä on ollu tehtaalta lähtiessä? N

-Pessimisti-


ja asianhan pitäisi mennä niin, että ellei katsurilla ole painavaa syytä epäillä osien olevan muita kuin alkuperäisiä, ne myös ovat alkuperäisiä.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
PeWe/WHMC
Uutislähteet
*****
Viestejä: 47


In brothers we trust.


« Vastaus #31 : 16 Joulukuu 2009, 19:03:29 »

HYVÄ JÄTKÄT, KOHTAHAN MEILLÄ ON PITKÄT PRÄTKÄT!

Pewe  Virnistää Virnistää Virnistää
tallennettu

PeWe/WHMC
makela68
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #32 : 16 Joulukuu 2009, 21:11:00 »

Pahinta hepreaa uudessa laissa edustavat omavalmisteiden ja yksittäin maahan tuotujen rakkineiden vaatimukset. Siellä on kytkentöjä ensirekisteröinti- ja muutoskatsastusvaatimusten välillä, mikä vaikuttaa siihen, mitä vaatimuksia nyt oikeasti tarvitsee noudattaa. Mutta en ole ihan vielä päässyt kärryille kaikista vaatimuksista... Pyörittää silmiään

Joka tapauksessa vaatimustaso kevenee ja erilaisten todistusten tarve pienenee. Jatkossa omavalmisteita on mahdollista saada kilpiin järkevillä kustannuksilla (pois lukien tietysti verotus). Lisäksi ulkomailta voi käydä hakemassa vaikka itse Teutulin tekemän laitteen, jonka senkin saa kilpiin, kunhan muuttaa sen täyttämään meikäläiset valo-, nopeusmittari- ym. pienemmät vaatimukset.

Tarttee ainakin yrittää avata otsikot "Omavalmisteet uudessa kopterilaissa" ja "Maahantuontivaatimukset uudessa kopterilaissa". Kunhan tässä jaksaa. Lisäksi tulee jossain välissä otsikko "Jarrujen muutokset uudessa kopterilaissa".

Mikä muu olisi ensituntumalta kiinnostava aihepiiri?

Entä ovatko noi mun sepustukset ymmärrettäviä?
Sepustukset on ymmärrettäviä kyllä!!Miten kävi, kun esityksessä oli joitain helpotuksia yli 30v pyörille,menikö niistä mikään läpi? Entä toi rengaskoon muuttaminen,nykynen takakumi on 140 ja nyt haluaisin 200. Eli rengaskoko kasvaa 43%. Miten tää jarrujen kanssa hoidetaan,jos jarrulevyä pitää suurentaa,onko niin isoja jarrulevyjä edes saatavilla?
Oman logiikan mukaan,jos rengas levenee,niin jarruttavaa pintaa eli kitkaa on enemmän jolloin pyöränkin pitäisi pysähtyä paremmin? Eli miksi jarrumuutoksia vielä tarvitaan?


tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #33 : 16 Joulukuu 2009, 22:45:15 »

Tässä esityksessä ei ollut missään vaiheessa erityisiä yli 30 vuotiaille prätkille tarkoitettuja helpotuksia. APU I:ssä sellaisia oli, mutta ovat vielä vaiheessa...

Rengaskoon muutos edellyttää jarrujen muuttamista siinä tapauksessa, jos renkaan halkaisija kasvaa enemmän kuin 15 %. Renkaan leveyden muuttaminen ei edellytä jarrumuutoksia. Eli siitä vain sovittelemaan 200:sta paikoilleen!
tallennettu

makela68
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #34 : 16 Joulukuu 2009, 22:56:52 »

No perkumas! Luetun ymmärtäminen hakusessa...!
tallennettu
MBj
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #35 : 17 Joulukuu 2009, 16:15:19 »

Suuria kiitoksia
tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #36 : 18 Joulukuu 2009, 13:11:58 »

Uskomatonta mutta totta!!

KIIIIITOS asianomaisille

Eiku tallille ja känni päälle...
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
pas2
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #37 : 18 Joulukuu 2009, 13:37:03 »

Mieltäni kaihertaa 8§ 5. kohta:
"Jos etuhaarukan pituuden kasvattamisen tai kulmamuutoksen seurauksena moottoripyörän tai L5e-luokan ajoneuvon akseliväli ylittää muutettuna 2,00 metriä tai teleskooppietuhaarukan kallistuskulma 47 astetta, ajoneuvo hyväksytään katsastuksessa liitteen 1 mukaisen, vähintään ajoneuvolaissa määritellyn nimetyn tutkimuslaitoksen vaatimukset tai hyväksytyn asiantuntijan vaatimukset täyttävän testaajan tekemän testin perusteella.
Ajoneuvon jarrujen riittävästä suorituskyvystä
tulee lisäksi toimittaa tarvittaessa selvitys
13 §:n mukaisesti."

Ennenhän (vuoden loppuun asti) oli voimassa "old school chopper"-pykälä

Vi 225_7_61_a LiikMp moottoripyörän ja mopon rakenteen muuttamisesta 3§ d) moottoripyörän riittävän kääntyvyyden varmistamiseksi sen akseliväli on enintään 200 cm, josta voidaan vähäisessä määrin poiketa, mikäli moottoripyörän rakenne sallii tavanomaista suuremman kallistusmahdollisuuden;

= oli sallittua katsastaa yli 2m akseliväli ilman kalliin tuntuisia testejä.

Osaisiko joku sanoa, kuka on vähintään ajoneuvolaissa määritellyn nimetyn tutkimuslaitoksen vaatimukset tai hyväksytyn asiantuntijan vaatimukset täyttävä testaaja?

Ja miten sellaiseksi tullaan?

Joo, tutkimuslaitoksen pitää täyttää tirektiivit mutta "hyväksyttyä asiantuntijaa" en löytänyt ajoneuvolaista.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #38 : 18 Joulukuu 2009, 15:00:40 »

Tulkintakäytäntöä emme tiedä ennen kuin ensi syksynä. Olen itse samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja siitä, että pieni liikkumavara tossa akselivälin ja testaustarpeen kesken olisi syytä olla. Tyypillisesti tuo liikkumavara oli vanhan kopterilain aikaan noin 5 cm, eikä keulakulmasta joustettu ollenkaan, joten ei "swedish styleä" ole ennenkään saanut laillisesti katsastettua. Nyt saa, mutta pitää testata.

Hyväksytyn asiantuntijan määritelmä löytyy kyllä ajoneuvolaista, se säädettiin viime keväänä, etsi käsiisi ajantasainen versio.

Lupaa toimia hyväksyttynä asiantuntijana haetaan AKE:lta, asiasta lähemmin kiinnostuneet saavat sieltä täsmälliset tiedot myös kriteereistä. MMAF aikoo hakea pitkäkeulojen testaamista varten toimiluvan.
tallennettu

teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #39 : 19 Joulukuu 2009, 16:32:00 »

selailin noi uudet pykälät ja muut läpi...kivaa luettavaa Virnistää
suuri kiitos ja kumarrus kaikille ahertajille!
tallennettu
VK-spezial
Newbie
*
Viestejä: 7


Saako tollasii rakentaa??


« Vastaus #40 : 20 Joulukuu 2009, 15:08:50 »

Kiitokset kaikille vapaaehtoisille, jotka ovat jaksaneet asian parissa ahertaa!!

tallennettu
Kopteri
Newbie
*
Viestejä: 9



« Vastaus #41 : 28 Joulukuu 2009, 18:42:19 »

Erittäin hieno homma!!!!!!
Jospa ens kesänä tuon omankin sais lailliseksi Iskee silmää
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #42 : 30 Joulukuu 2009, 15:24:26 »

Erittäin hieno homma!!!!!!
Jospa ens kesänä tuon omankin sais lailliseksi Iskee silmää

Kylläpä sen saa. Hymyilee
tallennettu

Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto