oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
20 Huhtikuu 2024, 16:09:22 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 100 hv:n raja ja ABS pyöriin?  (Luettu 15697 kertaa)
Kokkonen
Full Member
***
Viestejä: 69


« : 22 Huhtikuu 2010, 16:46:44 »

Lukaisin tuoretta alan saksalaislehteä ja siinä oli pikku-uutisissa että Euroopan komissio käsittelee tulevana kesänä (2010) ehdotettua 100hv:n  (74 kW) tehorajaa moottoripyörille ja siihen liittyen myös ABS:t tulisi pakollisiksi.
Ranskassa 100 hv raja jo on, Saksassa sellainen oli, mutta poistui. Viimeksi tämä asia oli EU:n tasolla tapetilla n. kymmenen vuotta sitten ja nyt taas joku instanssi sitä yrittää lobata läpi, vaikka yhteyttä tehoihin ja onnettomuuksiin ei ole pystytty osoittamaan.
Onko asiasta jollain syvempää tietoa?

Etujärjestöt lienevät tässä kuitenkin ajan hermolla ja kynsiä hiotaan? Vai?
tallennettu
R80/7
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #1 : 22 Huhtikuu 2010, 19:15:45 »

Apsistä ei niin tarvista olis mutta 100 heppaa olis ihan sopiva yläraja tehossa. mihkä ihmeeseen kukaan tarvii niinkän paljoo?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 22 Huhtikuu 2010, 19:16:28 »

Tää oli tapetilla muistaakseni joskus muutama vuotta sitten mutta asia tapettiin. Tarkistetaan asiantila FEMA:lta.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #3 : 23 Huhtikuu 2010, 09:18:00 »

Onhan toi ollu tässä tapetilla koko ajan. Ei vain ole saanut riittävää kannatusta. Uudesta puitedirektiivistä päätettäessä asiasta väännettäneen taas kerran.

Muoks: Pakolliset ABS:t muuten tappavat kopterinrakennuksen kertakaikkiaan. Kun painojakauma muuttuu, eivät ABSit enää toimi kuten tarkoitettu. Siinähän sitten ohjelmoidaan uusia absibokseja ja testautetaan niiden häiriönsietokyky. Loistavasta tulevaisuudesta taisi mr Dickens kirjoittaa... Pyörittää silmiään
« Viimeksi muokattu: 23 Huhtikuu 2010, 09:20:12 kirjoittanut Tuusulan T-Bone » tallennettu

Sporttiboy
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #4 : 08 Toukokuu 2010, 23:39:41 »

Tuli Brtysselin pojilta vihdoin vastausta:

!00 hv juttu ei ole oikeesti agendalla, ainakaan FEMAn tyypeillä ei ollut enempää tietoa asioista. ABSästä on joku juttu menossa mutta kovasti ollaan perusteltu miks ei  passaa tulla pakolliseks, on työn alla ja näyttäis olevan hallussa.

FEMAn kevätkokous on kuun vaihteessa Genevessä ja käyn siellä kuuntelemassa ja pohtimassa poikien kanssa lisää asiasta. Ehkä sitten viisaampi.
tallennettu
Kokkonen
Full Member
***
Viestejä: 69


« Vastaus #5 : 16 Toukokuu 2010, 10:07:27 »

ABS:n tiimoilta, sen lobbauksesta, näin yhden uutisiskun Sveitsistä. Siinä tuotiin esille että maassa on 400 000 moottoripyörää joissa vain 10%:ssa on ABS. Jos se olisi kaikissa, joka kolmas moottoripyöräonnettomuus olisi vältettävssä ja siten yli 30 kuollutta vähemmän. Ohjelman demossa näytettiin kun auto tulee yllättäen moottoripyöräilijän eteen ja miten ABS:llä varustettulla pyörällä törmäyksen välttää (aina). Tavallaan uhrikin vielä syyllistettiin.
Minunkin mielestäni liikenteessä loukkaantuneita ja kuolleita on liikaa, mutta tässä haluan tuoda esille erään epärealistisen ja erittäin yksipuolisen uutisoinnin, jolla tätä asiaa koitetaan viedä eteenpäin. Eikä varmana ole ainoa lajissaan.
Mitään sellaista ohjelmassa ei tule esille, että valtaosa onnettomuuspyöristä on alle 50 cc ja "vaarallisimmat" nopeudet ovat 60 -70 km/h.

Nollatoleranssi on haihattelua.
tallennettu
pas2
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #6 : 07 Kesäkuu 2010, 12:29:11 »

Muoks: Pakolliset ABS:t muuten tappavat kopterinrakennuksen kertakaikkiaan. Kun painojakauma muuttuu, eivät ABSit enää toimi kuten tarkoitettu. Siinähän sitten ohjelmoidaan uusia absibokseja ja testautetaan niiden häiriönsietokyky. Loistavasta tulevaisuudesta taisi mr Dickens kirjoittaa... Pyörittää silmiään

Ei. Tuskin tässäkään takapajukossa ruvetaan vaatimaan apseja vanhoihin pyöriin, eihän vilkkujakaan ole vaadittu.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #7 : 07 Kesäkuu 2010, 13:07:35 »

Uusia pyöriä tuo tulevaisuudenkuva ensisijaisesti koskeekin. Mitä kaikkia rajoituksia vanhalle raudalle vielä tullaan keksimään, sitä en halua erityisesti edes kuvitella. Maailmalla sellaisia jo on...
tallennettu

Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #8 : 10 Kesäkuu 2010, 10:33:17 »

saakohan abs version myös rumpu - sekä ratasjarruihin Hymyilee
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto