oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
26 Huhtikuu 2024, 00:37:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: MegaSquirt karttoja eri pyörille???  (Luettu 71666 kertaa)
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #15 : 25 Elokuu 2010, 21:41:55 »

Hinta ratkaisi pumppukaupoissa.
Halvin ei oo paras.

Homma ei ole pelkästään kiinni pumpun aiheuttamasta kuormasta. Haluan pyörään muitakin nykyajan kotkotuksia jotka kuluttavat sähköä. Mm alkuperäinen "valaistus" kun ei suoraan sanoen häikäise ja muutenkin on mukavaa kun ei tarvitse miettiä joka A:n ja Watin päälle.
Ohessa kuva tämän hetken kehitysvaiheesta.
Laturi oli alunperin kampiakselin päässä missä nyt näkyy kiilahihnapyörän akseli ja sytytysanturit. Itse laturi on, kuvassa katsoen, oikealla tukilevyn takana. Alkuperäinen laturi 14V/20A/5000 rpm. (280W)  Uusi laturi on välityssuhteella 1,5 ja tuottaa samalla kierrosluvulla 550W. (Moottorin kierrosluku tällöin rapiat 3300 rpm) Eiköhän piisaa ja ehkä vielä tällä kaudella näkyy tarkennettuja karttoja kyseisestä kulkineesta.

mm


* IMG_5048.JPG (254.57 kilotavua, 1600x1200 - tarkasteltu 2137 kertaa.)
tallennettu
Arttu
Jr. Member
**
Viestejä: 28


« Vastaus #16 : 26 Elokuu 2010, 11:03:25 »

No joo, ulkopuolinen laturi on tosiaan näpsäkkä ratkaisu sähköongelmiin, jos sellaisen vaan saa kokonaisuuteen sopimaan. Mulla tuossa GSX:ssä laturin maksimiteho taitaa olla 250W luokkaa, joten sähkönkulutuksen suhteen saa olla koko ajan tarkkana. Seuraavaksi pitäisi varmaan korvata H4-etuvalo bi-xenonilla, niin säästäisi taas parikymmentä wattia.
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #17 : 26 Elokuu 2010, 20:28:06 »

Menee vahvasti topicin ohi tämä sähköratkaisukeskustelu mutta liittyy tietysti läheisesti ruiskuratkaisuihin.
Itsellä sama homma mietinnässä. Eli ajattelin ledivaloja jarruun, parkeiks ja vilkuiksi ja jotain pienikulutuksellista ajovaloksi, vaikka xenonia. Hinta ratkaisi tässäkin. Laturi maksoi 45 € ja alumiipalikat kympin. Ruuveja oli ennestään sekä sorvi ja porakone tallin nurkassa ja aikaakin löytyi.
Kieltämättä kahdeksankymmentäluvun alun tehdaskustomiin voi kotkailla kaikenlaista härpätintä vaikka eivät hääviltä näyttäisikään.
Yhtä vanhassa japanian tuotteessa voi tosiaan olla ongelmallista saada lisävirtaa helposti. Ehkä siihen kampiakselin päähän voi tehdä laipan ja tiivisteen (Nyt juuri en muista oliko GSX:ssä kuiva vai öljykylpylaturi) ja siitä vedon jonnekin päin moniurakiilahihnalla tai sitten laittaa suoraan kampiakselin päähän isomman laturin. Olisikohan uudemmissa malleissa tehokkaampi laturi jonka voisi sovittaa?

No. kunhan funtsailin.
Oma ratkaisu oli kuitenkin tuo. Aika lailla kenkälusikoimalla sen joutui tekemään. Hihnan vieminen riittävän kaukaa pakokäyrästä lisäsi tekniikan määrää taitopyörien muodossa joilla hihnan suuntaa käänsin poispäin kuumasta putkesta. En halunnut silputa jakopään kotelon reunusta jolla hihnalinjasta olisi saanut yksinkertaisemman ja sijansa verran taaemmas.
mm


* IMG_5051.JPG (277.05 kilotavua, 1600x1200 - tarkasteltu 2061 kertaa.)
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #18 : 08 Toukokuu 2011, 18:33:47 »

Toimiva kartta jo aiemmin esiteltyn peliin mutta nyt ahtimen kanssa:
  • Harley-Davidson FLHS '90 (aka ADHD)  
  • 1340 cc Evolution Big Twin
  • MegaSquirt I Bowling & Grippo, 0.995.1, hoitaa pelkkää bensansyöttöä
  • HD:n oma vakiosytkä mutta uusi, tehokkaampi puola.
  • 1 kpl BMW 54mm läppärunko, patarautaputkesta hitsattu y-kaulla jossa suuttimien (Bemarin vakiot 303 cc/min Bosch) paikka aivan kannen huulilla.
  • Eaton M24 ahdin
  • Ahtopaineet vain 0,2, löysä hukkaportti siis
.

Yleistä: Nyt toimii hyvin. Required fuel on nyt 15.2 joka on ilmiselvästi liian matala kun kartalla tarjotaan 200% syöttöarvoja. Skaalausta ja muutoskatsastusta odotellessa.

Projektiblogi: http://luupilotti.blogspot.com/search/label/ADHD

* 2011-05-08_12.11.44.msq (3.91 kilotavua - ladattu 1046 kertaa.)

* ADHD-AhdettuToimivaTune.jpg (24.36 kilotavua, 418x317 - tarkasteltu 2368 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 08 Toukokuu 2011, 18:36:27 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #19 : 24 Heinäkuu 2011, 20:09:36 »

Laitetaanhan tätäkin vähän enemmän framille.

On tullut tekniikkaa päivitetyksi Multifuel-Guzzissa melko raskaasti mutta hitaasti. Tietokone- ja yhteensopivuusongelmat ovat toivottavasti mennyttä aikaa.
Myös sähkön puute on ratkaistu kuten myös muutamat anturointi- ja virhesignaalhäiriöt.

Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan niin kalusto kulkee nykyisin niin bensiinillä kuin RE85 moottoripolttoaineella eli enimmäkseen alkoholilla.
Laitan tähän vertailukelpoiset taulukot minkä verran polttoainemäärät poikkeavat toisistaan eri aineiden osalta. Lukusarjan maksimi on 225 jolloin on kyseessä maksimi suuttimen aukioloaika. Nolla tarkoittaa että ei ruiskuteta.

Erikseen molemmille polttoaineelle tarvitaan vielä erilaiset rikastustaulukot ja sen lisäksi etanolikäytölle tarvitaan erittäin jyrkkä sytystyskäyrä.

Tässä polttoainetaulukot. Isompinumeroinen on etanolille. Kuten maksimiluvusta voi päätellä on ahtamiseen olemassa tilaus.


* Kuvakaappaus-4.png (36.24 kilotavua, 470x355 - tarkasteltu 1932 kertaa.)

* Kuvakaappaus-6.png (28.56 kilotavua, 465x274 - tarkasteltu 2266 kertaa.)
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #20 : 29 Heinäkuu 2011, 17:53:03 »

Lisävarusteeksi hankittu Innovaten laajakaistalambda. Se käyttöönoton ongelmista ja onnistumisista linkki:
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=1936.msg18715#new

Vanhat jutut ja paljon lisää: http://motomatti.blogspot.com/

mm
« Viimeksi muokattu: 09 Joulukuu 2011, 22:40:55 kirjoittanut motomatti » tallennettu
jonezy
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #21 : 28 Maaliskuu 2016, 09:57:58 »

Ja saman pyörän tämänhetkinen tilanne. Muutokset:

-Prosessori päivitetty MS2-versioon, sama piirilevy. Ohjelmaversio extra 2.1.0.
-Koneen koko 1230cc
-Turbo normaali hukkaportillinen, ahtopaineen ohjaus Megasquirtilla.
-Aquamist 2D vesiruisku, veden ruiskutusmäärä muuttuu bensasuuttimien aukioloajan mukaan, vesiruiskun käynnistys Megasquirtin ohjaamana
-Läppärungot GSX-R600 (38mm).
-Suuttimet 250ml/min + 550ml/min, isommat suuttimet lähtevät toimintaan kun ahtopainetta on tarpeeksi

Ja lisänä yhteys Megasquirtilta läppärille langattomasti bluetooth-sarjaporttimuuntimen avulla Virnistää Helpottaa muuten elämää yllättävän paljon kun ei tarvitse sählätä piuhojen kanssa.

edit: Ai niin, se asetustiedosto.
Milläs olet tämän toteuttanut? Kiinnostaisi kovasti...
Vanha topic,
mutta itselläni on Microsquirt v2, kolvasin suoraan piirilevylle BT adapterin.
Kantavuus joitakin metrejä pyörän ympärillä.
Saa esim msdroid ja shadow dash aplikaatioilla yhteyden ja tiedonkeruun,
Win 10 tabletilla sitten tunerstudio.

Miettinyt muuttavani tuon wifi-serial yhteydeksi paremman kantavuuden saavuttamiseksi.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto