oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
28 Maaliskuu 2024, 12:44:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: L-luokkien tyyppihyväksynnän uudistaminen – Asetusehdotukset komissiosta  (Luettu 74368 kertaa)
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #30 : 29 Lokakuu 2010, 06:39:05 »

Minä ainakin tiedän että EN äänestä yhtäkään pönttöä joka nyt istuu ministerisalkku jalkojen välissä. Etsin uuden pöntön sinne joka ei ole vielä sotkenut asioita. Ykskään pässi ei ole siellä minun asioita hoitanut, järjestäneet vain maksuja ja veroja.
Olen sitä mieltä että nyt on aika nousta jos meinataan nousta näille parrikaadeille. Eduskuntatalon eteen mielenosoitus ja kaikki mukaan. Kyllä 200000 motoristista pitäis ääntä lähteä. Saattaapi jokunen eduskuntapaikkakin jonkin osalta päättyä.....
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #31 : 29 Lokakuu 2010, 10:54:29 »

Lopuksi pikkuisen numerotietoa. Kaikkien asetusehdotuksessa mainittujen uusien vaatimusten toteuttaminen aiheuttaa prätkävalmistajille seuraavien kymmenen vuoden aikana yli neljän miljardin euron kustannukset. Siis yli neljän miljardin euron. Arvatkaapas, kuka tuon summan loppujen lopuksi maksaa...?

Tätä tuleekin lukea niin, että isot prätkävalmistajat saavat tästä neljän miljardin lisäbisnekset + profit. Sitähän ei kannata kovin aktiivisesti heidän vastustaa varsinkaan kun asiakaskunnalle ei tarjota valinnanvaraa.

Joku voisi selvittää vaikka edes suuntaa antavasti kuinka paljon direktiiveillä on luotu tarpeetonta liiketoimintaa, jolla voidaan imeä kansalaisesta verta johonkin näennäiseen yhteiskunnalliseen tarpeeseen nojaten ilman todellista vaikutusta tai päätyen päivän päätteeksi ojasta allikkoon; ajoneuvotekniikan 'parannukset', ajoneuvojen valvonta, energian'säästö'lamput, teknisten yhteensopivuuksien loputon nysvääminen, haja-asutusalueen jätevesilait... Sitten tuon perään selvitys pieniin taloudellisiin toimijoihin kohdistuneista tarpeettomista toiminnan rajoitteista ja kustannuslisistä.

Saattas tuntua EU näiden tulosten jälkeen paskapyttyyn vedettävältä jutulta.

Mutta tsemppiä optimisteille ja uusille uutterille.
tallennettu
eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #32 : 29 Lokakuu 2010, 20:26:48 »

Aikoinaan oli "Mennään vetään porukalla burnikset Eduskuntatalon eteen" plani tapetilla näissä tilanteissa.

Nyt on valta karannu kauas ja meidän virkamiehet osaavat käyttää tilanteensa hyväksi. Asiat on niinku niiden sanotaan olevat. Niimpä puhutaan omaa totuutta poliitikoille, tiedoitusvälineille ja itelleen. Kansa kattoo salkkareita tän ajan ja sitte asiat on niinku puhuttiin.

Koska keskustelussa pyörii airbagin poiskytkennän esto, on lopun ajat ilmassa. Tuontikiellon paketointi samaan paaliin on ovela veto. Aikoinaan EU projektibyrokratiasta tuli leipäki hommattua. Se on semmone talo ettei siellä oo pakkia ja kusiaiset kuljettaa hommaa jyvä kerrallaan eteenpäin kansan huomaamatta. Ainoa keino on koko paketin jokaisen osa-alueen todistaminen virheelliseksi ja lisäajan vaatiminen. Sitte vois muuttaa "uudistuksen" yksityskohtia, mutta estoa ei tule koska muuten kaikki "työ" olisi ollu turhaa.

Mutta iha toivottamalle tuntuu Vihainen
tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #33 : 30 Lokakuu 2010, 13:24:54 »


Ministeriössä siitä ei ole erityisemmin hyötyä, eduskunnassa niin pitkiä papereita ei lueta, komissiossa niistä ei olla kiinnostuneita.

Niin. Sano nyt jos vääristelin jotain irroittamalla tämän lauseen asiayhteydestä. Nämä ovat aivan yhdentekeviä asioita päättäjille, ja silti näitä muutoksia ja asetuksia joku rustaa nii helvetin taval? Varmasti asialla on salaperäinen direktiivikeiju, kaukaista sukua tallimaahiselle joka hukkaa mun työkalut ja juo mun kaljat.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #34 : 31 Lokakuu 2010, 20:59:03 »

Niin. Sano nyt jos vääristelin jotain irroittamalla tämän lauseen asiayhteydestä. Nämä ovat aivan yhdentekeviä asioita päättäjille, ja silti näitä muutoksia ja asetuksia joku rustaa nii helvetin taval? Varmasti asialla on salaperäinen direktiivikeiju, kaukaista sukua tallimaahiselle joka hukkaa mun työkalut ja juo mun kaljat.

No eeei tuo nyt vääristynyt. Mutta avataan lisää. Ministeriössä tommosesta lausunnosta ei ole hyötyä, koska ajavat kuitenkin omaa linjaansa. Ja vaikka ajaisivatkin kuluttajien etua, eivät uskalla avata suutaan EEUU:ssa.

Eduskunnassa on vain muutama ihminen, joita nämä asiat kiinnostavat. Ja heilläkin on siksi paljon duunia, etteivät kerkiä lukea kuin korkeintaan sivun verran tekstiä yhdestä asiasta. Sen sijaan valiokunnassa kannattaa käydä kuultavana, jos tilaisuus tarjoutuu. Ei sielläkään pitkään saa jaaritella, mutta asia tulee kumminkin jollain tasolla käsitellyksi.

Komissio ei ole meidän lausunnoistamme kiinnostunut, vaan ajaa omaa linjaansa. Se on suurteollisuuden linja. Samalla se on komission virkapäiden oma linja, jonka mukaan EEUU:n pitää olla ykkönen kaikessa, mitä tulee ajoneuvojen ominaisuuksiin. Eivät ressukat ymmärrä, että ei tällä tavalla olla ykkösiä muussa kuin holhoamisessa, kuluttajien kyykyttämisessä ja suurteollisuuden tukemisessa.

Direktiivikeiju? Joo. Loppujen lopuksi tämä sotku on melko pienen ihmisjoukon aikaansaannosta. Sitä voisi noin kollektiivisesti kutsua direktiivikeijuksi. Virnistää
tallennettu

Kokkonen
Full Member
***
Viestejä: 69


« Vastaus #35 : 11 Marraskuu 2010, 10:16:11 »

Aiheeseen tosin vain väljästi liittyvä uutinen YLE:n sivuilla. "Kehno säädöskieli uhkaa oikeusturvaa". Siellä on esimerkkinä lainaus 2007 voimaan tulleesta autoverolaista.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/11/kehno_saadoskieli_uhkaa_oikeusturvaa_2129467.html
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #36 : 11 Marraskuu 2010, 11:09:29 »

^Kokkonen ja Kotus ovat ns. ytimessä. Lakitekstin selkeyttä ja ymmärrettävyyttä hoin molempien APU-prosessien yhteydessä itsekin vuosikausia. Viesti ei vain tahdo mennä perille.

Uusi kopterilaki on surullinen esimerkki tästä. Siellä on säännöksiä, joista asiaan syvällisestikin perehtyneet ihmiset tekevät jopa täysin vastakkaisia tulkintoja.

No, onneksi siellä on myös jokunen ymmärrettävästi kirjoitettu säännös... Virnistää
tallennettu

Kkallioj
Full Member
***
Viestejä: 51


« Vastaus #37 : 24 Marraskuu 2010, 18:01:08 »

Tulipa vastaan tällainen: http://www.avaaz.org/en/eu_citizens_initiative/?cl=841171841&v=7623

Lainaus
Right now EU institutions are deciding the fate of a powerful new democratic instrument that could change the way Europe is run.

The European Citizens' Initiative (ECI) requires the EU commission to act when it receives a request from over 1 million citizens - and Avaaz has launched the first one calling for the GMO freeze. But now, some officials are reluctant to increase citizen participation in governance and are pushing for stringent conditions that would render the ECI inaccessible and toothless.

Laitoin nimeni, vaikka ei tuo esitetty muutos nyt niin suurelta vaikuttanut. Lähinnä uutinen itselleni oli, että tällainen systeemi on olemassa, siis keräämällä asian puolesta miljoona nimeä saisi EU:n ottamaan asian esille. Löytyisikö Euroopasta miljoona motoristia kirjoittamaan nimensä, jos asiat menevät nyt ihan päin seiniä?
tallennettu
Kokkonen
Full Member
***
Viestejä: 69


« Vastaus #38 : 25 Marraskuu 2010, 19:09:24 »

25.11.2010 on Liikenne- ja Viestintäministeriö tiedottanut asiasta

http://www.lvm.fi/web/fi/tiedote/view/1212249

Siitä lainaus:
Lainaus
Hallitus lähetti 25. marraskuuta 2010 eduskunnalle kirjelmän, jossa se pääosin kannattaa komission ehdotusta. Erityisen tärkeänä hallitus pitää mopoautoihin ja tehorajoitettuihin moottoripyöriin tulevia turvallisuusvaatimuksia.

Hallitus ei kuitenkaan antaisi komissiolle avointa valtaa päättää asetukseen tulevista teknisistä vaatimuksista. Jäsenvaltioilla tulisi olla liikkumavara kansallisille tyyppihyväksynnän vaatimuksille ja menettelyille, jotta hallinnollisista ja teknisistä lisävaatimuksista syntyvät kustannukset pysyvät mahdollisimman vähäisinä. Odotettavaa on, että lisäkustannukset välittyvät ajoneuvojen hintoihin.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #39 : 25 Marraskuu 2010, 21:02:49 »

Juuh. Ilmaisulla "hallitus pääosin kannattaa" tarkoitetaan, että LVM:n virkamiehistö pääosin kannattaa. Hallituksessa ei taida olla yhtäkään ihmistä, joka ymmärtäisi asiasta tuon taivaallista.

Sinänsä kyllä ihan hyvä, että vastustavat tuota komission avointa valtakirjaa. Sieltä ei tulisi kuin uusi painos Jobin kirjasta.
tallennettu

squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #40 : 25 Marraskuu 2010, 21:13:11 »

"Asetuksen markkinavalvontaa koskevan osuuden odotetaan tuovan hyötyjä parantuneena kuluttajasuojana sekä huolto- ja korjaamotoiminnan lisääntyneenä kilpailuna."

Tämä ei kyllä mulle avaudu, vaikka sitä kuinka pohdin. Miten se, että joka nippelillä pitää olla hyväksyntä parantaa mitään muuta kuin OEM-osavalmistajan tilin saldoa?
tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #41 : 26 Marraskuu 2010, 10:31:21 »

Miten se, että joka nippelillä pitää olla hyväksyntä parantaa mitään muuta kuin OEM-osavalmistajan tilin saldoa?

Useammankin tällaisen valmistajan kanssa suoraan jutelleena voisin summata, että myös näiden mielestä tällainen hyväksyntäruljanssi on suoraan s**t*n*st*. Se johtaa helposti siihen, että pienempiin mallisarjoihin ei kannata tarjota yhtään mitään OEM varaosia. Ei siis mitään. Tehdään vain yleisimpiin malleihin E-hyväksyttyä osaa ja silloinkin saattaa business pienentyä niin paljon, että loppuu kannattamattomana koko homma.

Tällainen nippelihyväksyntä palvelee hyväksyntä- ja tarkastustoiminnan tilipussia sekä suojelee suurten megavalmsitajien markkinaosuuksia blokaten pienemmät ja kasvua havittelevat uudet toimijat hyväksyntäviidakon suohon.

Ja jälleen tätä ajetaan argumenteilla joita vastaan se itseasiassa toimii. Siis joka ikisen nippelin hyväksyntäprosessi ei palvele kuluttajasuojaa, ei paranna kilpailua, ei paranna liikenneturvallisuutta eikä paranna ympäristöä.
« Viimeksi muokattu: 26 Marraskuu 2010, 10:33:11 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #42 : 26 Marraskuu 2010, 10:52:46 »

Sulla tais tulla ajatushärö. Tarvikkeet tosiaan loppuu, marmoritiskin palikat jää elämään. Ja ilman kilpailua hinnan saa määrätä ihan oman mielen mukaan.

"An original equipment manufacturer, or OEM, manufactures products or components that are purchased by a company and retailed under the purchasing company's brand name. OEM refers to the company that originally manufactured the product."
« Viimeksi muokattu: 26 Marraskuu 2010, 10:54:28 kirjoittanut squid » tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #43 : 26 Marraskuu 2010, 14:20:43 »

Sulla tais tulla ajatushärö. Tarvikkeet tosiaan loppuu, marmoritiskin palikat jää elämään. Ja ilman kilpailua hinnan saa määrätä ihan oman mielen mukaan.

Eiku sä ymmärsit oikein väärin sen mun väärin oikein kirjoitetun jutun.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #44 : 29 Marraskuu 2010, 08:31:21 »

Aiheeseen tosin vain väljästi liittyvä uutinen YLE:n sivuilla. "Kehno säädöskieli uhkaa oikeusturvaa". Siellä on esimerkkinä lainaus 2007 voimaan tulleesta autoverolaista.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/11/kehno_saadoskieli_uhkaa_oikeusturvaa_2129467.html

Menee jo OT:ksi mutta silläkin uhalla: http://lehti.samizdat.info/2010/11/kansalaisten-sekava-kieli-vaarantaa-oikeusturvan/
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto