oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
19 Syyskuu 2019, 06:59:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Valtuuskuntamme Brysselissä  (Luettu 9152 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 05 Toukokuu 2011, 07:55:58 »

Liesilinnan Juha (SMOTOn ex-pj, nykyinen ulkoministeri) bloggaa parhaillaan SMOTO:n ja MMAF:n valtuuskunnan edunvalvontareissua Brysseliin. Perillä on tarkoitus tavata moottoripyörien direktiivejä valmistelevia virkkamiehiä, erityisesti lainsäädäntöneuvos Guido Gielen, keskustella FEMA:n (Federation of European Motorcyclists Associations) kanssa taktiikasta sekä osallistua ns. MEP-rideen jossa ajelutetaan europarlamentaarikkoja.

Juha on tähän mennessä ehtinyt kirjoitella reissusta seuraavaa: .

Kannattaa seurata jatkoa. Juhan blogi löytyy osoitteesta http://liesilinna.fi/joomla/

Tämä on muuten tietääksemme ensimmäinen kerta kun tähän tilaisuuteen suhautetaan jäykkäperäisillä pitkäkeulilla mistään jäsenvaltiosta? MEP-ride järjestetään joka kevät ja tähän asti paikalla on ollut varmaankin kaikki mahdolliset muut rakentelun suunnat.


Suomalaisvaltuuskunta FEMA:n toimiston edussa
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 08 Toukokuu 2011, 20:40:19 »

Uusia juttuja Juhalta:

Pitkiä choppereita Zolderissa (8.5.2011) - MEP-ride Zolderin moottoriradalle...

Kotiin päin! (8.5.2011) - Isoa kovaa saksan baanoilla!
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Kokkonen
Full Member
***
Viestejä: 69


« Vastaus #2 : 09 Toukokuu 2011, 09:55:22 »

Hyvä Pojat ja tytöt!

Upeeta tarinaa Juhalta. SUURI HATUNNOSTO tiiminne tekemälle työlle! Tuo on juuri sitä missä mun mielestä pitää olla aktiivinen.

Heh, vai Shovelit lämpeni jo tuolla Pohjois-Saksassa... täällä etelämmässä palaa munatkin, mut Sohvi vaan puksuttaa.  Mut kokeilkaa joku kerta samaa Rautapäällä...  Virnistää

Tapasitte näköjään Saksan Biker Unionin pj:n Hiltoninkin. Siin on asiantuntija poliittisessa lobbauksessa.

Jess, kiitos ja koittakaa jaksaa!

(niin PS. Teemulla oli mukavan näköinen T-paita  Hymyilee )
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #3 : 09 Toukokuu 2011, 17:39:31 »

Joo, ihan kiva reissuhan tuo oli. Mihin se johtaa, sitä ei osaa sanoa vielä kukaan - esimerkiksi omavalmisteiden osalta on epäselvää jo sekin, saako komissio ylipäänsä mandaattia säätää niistä EU:n laajuisesti yhtään mitään. Varmaa on kuitenkin, että nyt rakennetuista motskareista ainakin keskustellaan, eikä keskustelua tässä mittakaavassa tapahtuisi, jos olis vaan jääty himaan.

Saksalaiset oli mainiota porukkaa, etenkin toi Hilton. T-paita oli varattu Guido Gielenin tapaamiseen... Iskee silmää

Shovelheadit paukutti sangen hienosti, vaikka kuuma olikin ja ruuhkissa öljyä katosi jonnekin. Mitähän lie vaseliinia sinne pitäis noissa olosuhteissa laittaa?
tallennettu

Kokkonen
Full Member
***
Viestejä: 69


« Vastaus #4 : 10 Toukokuu 2011, 08:33:02 »

Shovelheadit paukutti sangen hienosti, vaikka kuuma olikin ja ruuhkissa öljyä katosi jonnekin. Mitähän lie vaseliinia sinne pitäis noissa olosuhteissa laittaa?

OT mut kun kysytään niin: kyl HD50 on ollu ainoa joka pysyy, 20W-50 häviää aika nopeesti kun ulkoilman lämmöt alkaa olla 30 astetta ja sitten tulee noita ruuhkia. Sanoo Arizonan Joet mitä tahansa.  Ja lisäksi tuossa kohtaa kytken öljynjäähdyttimet (lauhdutin kuulostaa paljon paremmalta) käyttöön.
Pari kesää kokeilin 20W -50, se riitti.

Ruuhkista pujotteleme aina läpi. Hilton ja BU yrittää kovasti ajaa asiaa eteenpäin niin, että moottoripyörällä saisi ruuhkan ohittaa laillisesti sitä oikeanpuoleista suojakaistaa pitkin. Ei ole saanut vielä tuulta päättäjissä, mutta homma on tapetilla.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #5 : 10 Toukokuu 2011, 08:44:03 »

Takaisin aiheeseen. Suomen valtuuskunta vilahtelee videossa siellä täällä, helppo bongata tiedustelijamallisen eturenkaan ansiosta:
MEP ride 2011 NieuwsmotorNL
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #6 : 10 Toukokuu 2011, 09:48:16 »

OT: ei pysyny suora 50:nenkään sisällä, huoharin kautta puhaltaa pihalle kun tarpeeksi lämpiää. Ja kyllä me kanssa splitattiin ihan urakalla. Kiinnostava asia muuten sekin, että Saksassa splittaaminen on kiellettyä, mutta Belgiassa se on suorastaan suositeltavaa. Se on varmaan Saksassa sitten vaarallista ja Belgiassa turvallista... Suomessahan se on Pahin Rikos.
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #7 : 12 Toukokuu 2011, 11:50:23 »

Lainaus
Lähettäjä: @smoto.fi
Vastaanottaja: @mmaf.fi
Aihe:SMOTO-lähettiläät huomattiin MEP Ridessa Brysselissä

Hyvä kerhon yhteyshenkilö, henkilö- / kannatusjäsen,

Tässä tiedotteessa ulkoministeri Juha Liesilinnan raportti Brysselistä. Eurooppalainen kattojärjestömme FEMA järjesti 5. toukokuuta MEP Riden, moottoripyörätapahtuman Euroopan parlamentin jäsenille. SMOTO edustajat olivat paikalla edunvalvonta mielessään.

SMOTO-lähettiläät huomattiin MEP Ridessa Brysselissä

Tämänvuotinen MEP Ride, Euroopan parlamentin jäsenille tarkoitettu moottoripyörätapahtuma, ajettiin torstaina 5.5. Brysselistä Zolderin moottoriradalle. SMOTOsta tapahtumaan osallistui neljä pyörää.

Tapahtuman järjesti FEMA (Federation of European Motorcyclists Associations) ja teemana oli vihreä pyöräily. Jäsenkerhonsa MMAF:n tuella SMOTO iski rakennettujen ja yksittäishyväksyttyjen pyörien osastoon, sillä uusi valmisteilla oleva L-luokan ajoneuvoja käsittelevä säädös vaikeuttaisi moottoripyörien rakentelua ja muuttamista varsin paljon, jos se menisi läpi ehdotetun kaltaisena.

Niinpä Suomesta parlamentin aukiolle ajettiin kahdella chopperilla ja yhdellä cafe racerilla. Olivat varmasti kuvatuimmat pyörät koko tapahtumassa ja saimme suu vaahdossa esitellä pyöriä ja kertoa miksi ne toimme paikalle. Vastanotto oli hyvä ja saimme runsaasti parlamentin henkilökuntaa vakuuttuneeksi siitä, että moottoripyörien muuttaminen tehdasasustaan ei välttämättä huononna niitä.

Edellisenä päivänä poikkesimme tapaamassa Guido Gieleniä, komission 'isoa poikaa', joka suunnittelee uusia asetuksia. Tapaamisella saimme aika mukavasti asioita taas edistymään ja valoa tunnelin päässä on pienenä tuikahduksena näkyvissä.

Onnistunut matka, tulokset näkyvät toivottavasti ajan kuluessa.

Juha Liesilinna, ulkoministeri, SMOTO

Kuvia ja tietoa tapahtumasta englanniksi: http://www.mep-ride.eu
.


Kuva: Guido Gielen kohtaa ison jytkyn.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto