oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
30 Huhtikuu 2024, 03:30:08 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Piiitkäkeulan etujarru?  (Luettu 15111 kertaa)
chopper47
Newbie
*
Viestejä: 3


« : 12 Lokakuu 2011, 18:18:08 »

Mitenkäs se lakipykälien mukaan oikein menee?
Olen rakentamassa  vm-50 harikkaa johon en ajatellut laittaa etujarrua (vaikka se kuinka parantaisi pysätyvyyttä/turvallisuutta jne..)
Vuosimaliin peruustella sitä ei tarvita, kun ei ole säädöksiä...
Mutta jos akseliväliksi tulee jotain 220 -250 cm ja tän uuden lain mukaan sen mittainen vaatis ne testit.

Niin mitenkä tää sit oikein leimataan" jos leimataan" ?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 12 Lokakuu 2011, 18:58:20 »

Yep, yli 2 m akselivälillä sitä ei saa leimattua ilman etujarrua.
tallennettu

rampo63
Newbie
*
Viestejä: 6


« Vastaus #2 : 12 Lokakuu 2011, 19:05:52 »

Itte menin kans joskus 3 vuotta takaperin konttorille sönkkäämään ettei tartte etujarruu,,ni se äijä kävi jossaan levitoimas ja tuli kertoo et 1928 on tullu semmonen pykälä voimaan, että moottoripyörässä tarttee olla kaksi toisistaan riippumatonta jarrua,,,poistuin paikalta ja jatkan iliman etujarruu edelleen,,,mikä tässä sit on laki niin kertokaa viisaat,joku legenda oli että -57:aa ennen ei tarttis mut sen se äijä kumos pää punasena
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #3 : 12 Lokakuu 2011, 19:35:05 »

Mä oon vissiin parempi levitoimaan. Kävin nimittäin aikanaan levitoimassa historiassa ja tarkistin asian vanhasta säädöskokoelmasta. Ja kyllä se vaatimus kahdesta erillisestä jarrulaitteesta tuli 1957. Mutta muutoskatsastuksessa yli 2 m akselivälille wanhakin pyörä sen etujarrun tarttee.
tallennettu

chopper47
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #4 : 12 Lokakuu 2011, 21:55:15 »

No voi hel...i!
Ihmetyttää se silti, kuinka joku uusi laki kumoo vanhan lain.
Eihän se siltikään menis läpi jarrutestistä, vaikka asentais siihen orkkis rumpujarrunkin.
Tosin eipä olis ainakaan pelkoo lukkiutumisesta Virnistää Virnistää Virnistää
Ollaan sitten leimaamatta!
Ja edellenkään ei ole mitään asiaa pääkaupunki seudulle mopolla!

Siis tälläistä ei SAA suomessa leimattua vaikka olis vm-1898

http://4.bp.blogspot.com/_nOqiUok1Mak/TN67dchQg3I/AAAAAAAACuA/mCb6dgEBXlA/s1600/1979GooseneckShovele.jpg

tallennettu
shovelman
Vieras
« Vastaus #5 : 13 Lokakuu 2011, 07:52:46 »

No voi hel...i!
Ihmetyttää se silti, kuinka joku uusi laki kumoo vanhan lain.
Eihän se siltikään menis läpi jarrutestistä, vaikka asentais siihen orkkis rumpujarrunkin.
Tosin eipä olis ainakaan pelkoo lukkiutumisesta Virnistää Virnistää Virnistää
Ollaan sitten leimaamatta!
Ja edellenkään ei ole mitään asiaa pääkaupunki seudulle mopolla!

Siis tälläistä ei SAA suomessa leimattua vaikka olis vm-1898

http://4.bp.blogspot.com/_nOqiUok1Mak/TN67dchQg3I/AAAAAAAACuA/mCb6dgEBXlA/s1600/1979GooseneckShovele.jpg



Tästäkin saamme kiittää näitä APU-miehiä....
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #6 : 13 Lokakuu 2011, 08:29:00 »

Ihmetyttää se silti, kuinka joku uusi laki kumoo vanhan lain.

Ei kumoa. Uusi laki sallii sellaista mikä ei ennen ollut sallittua. Tälle uudelle parametrille on sitten määritelty vaatimukset.

Eihän se siltikään menis läpi jarrutestistä, vaikka asentais siihen orkkis rumpujarrunkin.

Miten niin ei menisi? Ja saahan niitä todella siistejä ja huomaamattomia napajarrujakin...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Jack
Full Member
***
Viestejä: 55


« Vastaus #7 : 13 Lokakuu 2011, 08:30:45 »

siis tuliko se 2 erillistä jarrua -28 va -57??

mulla muuten ei etujarrua, mutta 2 toisistaan riippumatonta jarrua Virnistää ja mainita otteessa, molemmat jarrut vaikuttavat takapyörään
tallennettu
chopper47
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #8 : 13 Lokakuu 2011, 09:06:36 »

Juu saahan niitä kaikenlaisia siistejä napajarruja (tähtinapaan ei) ja muitakin jarruja mitkä näyttää kivalta.
Mutta kun tarvis saada sarvet täysin kliiniks.
Ja tuskin sitä etujarrua saa yhdistää samaan linjaan kun takajarru.
Varsinkin jos niitä pitää pystyä käyttään siinä testissä erikseen ja yhtäaikaa
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #9 : 13 Lokakuu 2011, 10:52:07 »

Se vaatimus tuli siis 1957, Jack saa ajella rauhassa.

Kukin voi omakohtaisesti miettiä, kannattaako ruikuttaa netissä kun ei saa tehdä kopteria ilman etujarrua, vai kannattaako rakentaa kopteri etujarrun kanssa, leimata se ja ajella kaikessa rauhassa kohti auringonlaskua. Itse suosin jälkimmäistä toimintamallia.

Terveisin APU-mies.
tallennettu

Jack
Full Member
***
Viestejä: 55


« Vastaus #10 : 14 Lokakuu 2011, 08:10:38 »

Juu niin saankin, ja mullahan on kaksi erillistä jarrua  Virnistää  taisin muistella sitä äänenvaimennusjutskaa joka sekään ei koske mua.... Virnistää Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto