oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
13 Joulukuu 2019, 08:02:47 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mukana metelissä!  (Luettu 106582 kertaa)
stressman
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #30 : 24 Huhtikuu 2012, 20:35:46 »

Onko täällä ketään hereillä? Viimeisimmän tiedon mukaan melua jälleen "mitataan" hieman kyseenalaisessa ympäristössä hieman kyseenalaisin tuloksin. MTV3:n uutisissa esiintynyt uunituore, vakio, 1000 km ajettu Kawa ei läpäissyt poliisin melutestiä, vaan lukemat olivat 6 dB liian suuret. Pyörä esiintyy jossain 0:45 tienoilla.

MTV3 Uutiset - Poliisi tehostaa valvontaa

Eikö tuohon hommaan saa mitään tolkkua?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #31 : 24 Huhtikuu 2012, 21:02:13 »

Virheitähän noissa tehdään, muttei ihan niin suuressa mittakaavassa kuin yleisesti luullaan. Tosta uutisesta ei riittävästi näe, että pystyis arvostelemaan tarkemmin. Jotain on kyllä tehty päin honkia, jos uudesta pyörästä saadaan kuus desibeliä "liikaa" meteliä.
tallennettu

eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #32 : 24 Huhtikuu 2012, 21:50:55 »

Erityisesti nautin tästä MTV3 uutisesta, kun poliisi setä lupasi minulle myötätuntoisia katseita, silloin kun olen rakentanut pyöräni alkuperäiseen kuntoon. Lupasivat että silloin saan liikua rauhassa. Kiitos.

Kamoon, tää tulee TV:stä ja kaikki ihmiset uskoo että tää on totta.
tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #33 : 25 Huhtikuu 2012, 08:06:29 »

Joopa...joo,

Juuri tuo "rakentakaa alkuperäiseen kuntoon, niin saatte ajaa rauhassa" on jotain aivan uskomatonta. Panee vanhan miehen niin vihaiseksi että...
Tässä muokataan taas ihmisten mieltä ja rankalla kädellä. Todella paskaa kampanjointia.

...onko se yhtä pahaa myös Helsingin ulkopuolella? Täällä ovat gyyt niin maan perkeleen innoissaan. Rattijuopot taputtavat käsiään ja katsastamattomilla autoilla ajavat vallan ovat innoissaan... motot ovat kaiken pahan alku ja juuri. Pitäsköhän laittaa fillariin ihan kostoksi semmoinen päristin pinnoihin.

No, tilasin V&H putkiin uudet sisäkamat pitäs tiputtaa 5 - 6 db:tä alaspäin... sitten luulis olevan ok.
« Viimeksi muokattu: 25 Huhtikuu 2012, 08:33:32 kirjoittanut Choppers_Forever » tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #34 : 25 Huhtikuu 2012, 09:17:11 »

...MTV3:n uutisissa esiintynyt uunituore, vakio, 1000 km ajettu Kawa ei läpäissyt poliisin melutestiä, vaan lukemat olivat 6 dB liian suuret....

Ja jos poliisi oikein valtakunnallisissa uutisissa mainostaa että he poimivat mitattavat pyörät liikenteestä kuulohavaintojen perusteella niin miten ihmeessä tuollainen uusi vakiopyörä edes päätyi ratsattavaksi? Kovin tuntuu olevan herkällä puuttumiskynnys... Nimittäin 96 dB ei muun liikennevirran seasta erotu mihinkään.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #35 : 25 Huhtikuu 2012, 09:48:03 »

Juuri tuo "rakentakaa alkuperäiseen kuntoon, niin saatte ajaa rauhassa" on jotain aivan uskomatonta.

Aiheesta lisää: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042515497478_uu.shtml
Lainaus
Suomeen halutaan uusi rikosnimike: vainoaminen
Keskiviikko 25.4.2012 klo 10.03

Toisen jatkuva piinaaminen voi pian olla rikos.

Oikeusministeriön työryhmä esittää, että vainoamiseksi voitaisiin lukea esimerkiksi jatkuva uhkailu, seuraaminen ja tarkkailu. Vainoamisesta tuomittaisiin enintään kaksi vuotta vankeutta.

Rikokseksi kirjattaisiin myös viestintärauhan rikkominen. Siitä voitaisiin tuomita, jos joku lähettelee toiselle toistuvasti viestejä tai soittelee häirintätarkoituksessa. Häirinnän rikollisuus ei olisi enää sidottu siihen, mitä välinettä siinä käytetään ja otetaanko viestit vastaan kotirauhan piirissä.

Uudet rikokset olisivat asianomistajarikoksia. Vainoamisen voisi viedä eteenpäin myös syyttäjä, jos tärkeä yleinen etu sitä vaatii tai teossa on käytetty hengenvaarallista välinettä.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
stressman
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #36 : 25 Huhtikuu 2012, 09:57:53 »

Ja jos poliisi oikein valtakunnallisissa uutisissa mainostaa että he poimivat mitattavat pyörät liikenteestä kuulohavaintojen perusteella niin miten ihmeessä tuollainen uusi vakiopyörä edes päätyi ratsattavaksi? Kovin tuntuu olevan herkällä puuttumiskynnys... Nimittäin 96 dB ei muun liikennevirran seasta erotu mihinkään.

Homma näyttää tällä hetkellä toimivan seuraavasti: liikennevirrasta esim moottoritieltä poimitaan kaikki moottoripyörät ja niiden melu mitataan kätevästi ohi ajavan liikenteen vieressä pientareella. Kenellä olisi niin paksu kela rautalankaa, että siitä voisi vääntää ymmärrettävään muotoon sen tosiasian, ettei melua mitata kuten lämpötilaa tai nopeutta, vaan se on hyvin riippuvainen ympäristöstä, mittaustavasta ja mittarin asetuksista?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #37 : 25 Huhtikuu 2012, 10:20:17 »

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078

Laissa sanotaan seuraavaa:

Lainaus käyttäjältä: Finlex
Liikenne- ja viestintäministeriön asetus
L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisesta
14 §
Käytönaikaisen melun mittaus

...

4. Melutaso mitataan asfaltti- tai betonialustalla taikka muulla vastaavalla alustalla, joka ei aiheuta merkittäviä akustisia häiriöitä. Mittauspaikalla 3 m etäisyydellä ajoneuvosta ei saa olla muita akustisia esteitä kuin enintään kaksi mittauksen suorittajaa. Mittauspaikan taustaäänitason on oltava vähintään 10 dB(A) pienempi kuin mitattavan ajoneuvon äänitaso.

Pitääkin tässä joku päivä käydä Tuusulantiellä mittailemassa taustamelun määrää...
tallennettu
L
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #38 : 25 Huhtikuu 2012, 13:44:03 »

Itse kävin tänään katsastusasemalla kyselemässä asiaa, eikä siellä paljon asiasta vielä tiedetty. Sen verran mitattiin että -89 XV1100 tuottaa ääntä lähemmäs 120 db. Soittelivat sieltä moneen paikkaan ja kaikki olivat lopuksi sitä mieltä että ei haittaa vaikka äänet ovat kovemmat, kun Silvertailin putket ovat tyyppihyväksytyt kyseiseen pyörään. Käskivät vain pitää todistuksen tästä mukana ja näyttää poliisille jos tarvetta vaatii.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että tuskin siinä mikään paperi auttaa jos äänet ylittävät rajat, vai miten on?
tallennettu
raimo-raato
Jr. Member
**
Viestejä: 12



« Vastaus #39 : 25 Huhtikuu 2012, 18:10:59 »

Homma näyttää tällä hetkellä toimivan seuraavasti: liikennevirrasta esim moottoritieltä poimitaan kaikki moottoripyörät ja niiden melu mitataan kätevästi ohi ajavan liikenteen vieressä pientareella. Kenellä olisi niin paksu kela rautalankaa, että siitä voisi vääntää ymmärrettävään muotoon sen tosiasian, ettei melua mitata kuten lämpötilaa tai nopeutta, vaan se on hyvin riippuvainen ympäristöstä, mittaustavasta ja mittarin asetuksista?

Eiköhän tuossa ole vaan toimittajat lähteneet partion kanssa otolliseen paikkaan odottelemaan ja ottaneet mittaukseen ensimmäiset motskarit mitä näkyy että saadaan filmille materiaalia ja päästään donitsille.  Iskee silmää
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #40 : 25 Huhtikuu 2012, 20:46:35 »

Jos arvot ylityy, olis sitten -89 tai -09 pyörä niin ei se auta... vanhoissa pyörissä ne eivät ole tyyppihyksyttyjä vaan kyseiseen pyörään tehtyjä putkia ja uudemmissa hyväksyttyjä tiettyyn pyörään, siten että vaatimukset täyttyy...


Niin uudet ja vanhatkin vaimentimet kuluu ja rajat saattavat ylittyä ja niihin valvonta voi puuttua..
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #41 : 25 Huhtikuu 2012, 22:40:49 »

Lakiteknisesti mielenkiintoinen juttu on se, että kopterilain 2 luku, jossa tää melumittaussääntökin on, koskee muutoskatsastusta. Jos putket ovat alkuperäiset, ei noita 14 §:n valvonta-arvoja pitäisi näin ollen soveltaa ollenkaan... vai kertoisiko joku, millä perusteella alkuperäiset putket pitää muutoskatsastaa... Virnistää
tallennettu

erakko
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #42 : 25 Huhtikuu 2012, 22:50:40 »

Eli alkuperäisille putkille ei ole olemassa mitään laissa määriteltyä valvonta-arvoa..
Vai loytyyko moinen jostain muusta säädöksestä?  Huh
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #43 : 25 Huhtikuu 2012, 23:00:20 »

Uudemmissa vehkeissä valvonta-arvo lukee tyyppikilvessä, mutta vanhojen pyörien alkuperäisiä putkia koskevaa valvonta-arvoa ei lue laissa eikä missään muuallakaan. Jos sellainen vaaditaan myöhemmin otteeseen kirjattavaksi, kysymyksessä on taannehtivasti sovellettava tekninen vaatimus. Sellainen ei ihan tuosta noin vain käy, kun tulee tuo perustuslaki vähän vastaan...
tallennettu

L
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #44 : 26 Huhtikuu 2012, 06:06:07 »

Jos arvot ylityy, olis sitten -89 tai -09 pyörä niin ei se auta... vanhoissa pyörissä ne eivät ole tyyppihyksyttyjä vaan kyseiseen pyörään tehtyjä putkia ja uudemmissa hyväksyttyjä tiettyyn pyörään, siten että vaatimukset täyttyy...


Niin uudet ja vanhatkin vaimentimet kuluu ja rajat saattavat ylittyä ja niihin valvonta voi puuttua..
Lakiteknisesti mielenkiintoinen juttu on se, että kopterilain 2 luku, jossa tää melumittaussääntökin on, koskee muutoskatsastusta. Jos putket ovat alkuperäiset, ei noita 14 §:n valvonta-arvoja pitäisi näin ollen soveltaa ollenkaan... vai kertoisiko joku, millä perusteella alkuperäiset putket pitää muutoskatsastaa... Virnistää

Lainaanpa tässä nyt sitten kahta viestiä. Eli katsastusasemalla tähän muutoskatsastusasiaan vedottiinkin että vaikka pyöräni ei ole tyyppihyväksytty, mutta putki silti kyseiseen malliin on (http://www.leovince.com/files/SIL/CO-2243.pdf), niin ei muutoskatsastustakaan tarvitse suorittaa, ja siksi koko systeemi on laillinen tällaisenaan.

Mielelläni uskoisin tätä katsastusmiehen päätöstä! Hymyilee leveästi
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto