oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Syyskuu 2019, 13:06:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Katsastuspeikko nostaa päätään  (Luettu 24863 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #15 : 28 Syyskuu 2012, 08:02:44 »

Tein jutun tuonne: http://www.bajahill.net/2012/09/katsastuspakosta-kuuleminen.html
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #16 : 28 Syyskuu 2012, 10:34:55 »

KOMISSION PERUSTELUT MP-KATSASTUKSEN PAKOLLISUUDELLE ONTUVAT PAHASTI, MUTTA DIREKTIIVIEHDOTUSTA TYÖNNETÄÄN SILTI KOHTI TÄYTÄNTÖÖNPANOA.

KATSASTUSALA ODOTTAA MALTTAMATTOMANA PÄÄSEVÄNSÄ TYÖNTÄMÄÄN KÄTENSÄ TASKUUSI.

Mitä tästä pitäisi päätellä niinkö hyvän laiffin kannalta ylipäätänsä?


Tästä voi päätellä paljonkin. Esimerkiksi sen, että jos joku kuvitteli elävänsä demokraattisessa valtiossa, herätköön unestaan.

Millaiseen lopputulokseen asian käsittely tällä kertaa päättyy, sitä emme vielä tiedä. Yksi asia on kuitenkin varma: mittasuhteiltaan hyvin suuri vahinko tapahtui jo siinä, että tällainen perusteeton lainsäädäntöaloite on ylipäätään saatettu vireille. Sitä vastaan taisteleminen kuluttaa nimittäin valtavan määrän voimavaroja, jotka olisi voinut käyttää paljon hyödyllisempiinkin tarkoituksiin.

Äskettäin ilmeni (jälleen kerran) tarve laatia tarkempia tutkimuksia ja selvityksiä mm. katsastusten hyöty/kustannusrelaatiosta sekä katsastustoimipaikkojen mahdollisuuksista tarkastaa moottoripyörien liikenneturvallisuuteen tutkimusten mukaan eniten vaikuttavia tekijöitä kuten jarruja. Kummankin tarkastelun lopputulos on jo valistuneiden harrastajien tiedossa, mutta silti nämä nyt vain pitää selvittää riittävän korkealaatuisin tieteellisin menetelmin.

On jotenkin huvittavaa, että monet tahot ilmoittavat peräti aivan suoraan silmät kirkkaina, että tällaiset selvitykset tulee laatia ja vieläpä hyvin nopeasti. Ikään kuin ei lainkaan tajuttaisi, millaisesta työmäärästä on (jälleen kerran) kysymys ja että jonkun selkänahasta nämä (jälleen kerran) revitään.
tallennettu

MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #17 : 08 Lokakuu 2012, 13:20:50 »

Otinpas erääseen europarlamentaarikkoon yhteyttä ja sain seuraavanlaista tietoa:

Moottoripyörien katsastusasia on käsittelyssä europarlamentin Sisämarkkinoiden- ja kuluttajansuojan valiokunnassa. Siinä suomalaisina jäseninä ovat Sirpa Pietikäinen ja Mitro Repo, joihin ensisijaisesti kannattaa asiassa olla yhteydessä.

Ja myös neuvon kirjoittaa kaikille mepeille lyhyitä perusteluita, miksi kannattaisi äänestää päätöstä vastaan.

Tässäkin pitää muuten muistaa että kyse ei ole pelkästään katsastuksesta, vaan myös Suomen itsemääräämisoikeudesta tämänkin asian suhteen.

Edit: Asiasta on tarkoitus valiokunnassa äänestää lokakuun aikana ja täysistuntoon (eli lopulliseen äänestykseen parlamentin osalta) se todennäköisesti tulee marraskuussa.

Varsinaisesti mitään kantaa en itse katsastusasiaan saanut, muuten kuin "yleisen mielipiteen muodossa"
« Viimeksi muokattu: 08 Lokakuu 2012, 13:22:50 kirjoittanut MakeH » tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #18 : 08 Lokakuu 2012, 18:47:04 »

Hyvä. Muutama hyypiö pakersi aiheen ääressä viikon, tuloksia nähtävillä täällä:

http://www.smoto.fi/index.php/uutiset/kerhotiedotteet/755-moottoripyoerien-maeaeraeaikaiskatsastuksen-hyoety-kustannussuhde-erittaein-heikko

Jos tunnet edunvalvontaan liittyvän tahon, jolle Smoton muistio on merkityksellinen, toimita muistio siihen suuntaan. Ja voi sitä jakaa muutenkin eteenpäin.

« Viimeksi muokattu: 09 Lokakuu 2012, 07:38:24 kirjoittanut Juupe » tallennettu
Piese
Newbie
*
Viestejä: 7


WWW
« Vastaus #19 : 09 Lokakuu 2012, 09:49:17 »

Eihän Suomessa pitkä matka ole katastuskonttorille, etelän miesten hapatuksia Virnistää ittelläkään ole kuin 80km suuntaansa.

Ja mikäli tuollainen katastushommeli sitten tulee, kuis se katastusukkeli saapi jarruteltua talvella enskalla ja eihän enska tarvi talvella nastojakaan, karkee rengastus riittänee. Siis talvikulkine kaiketi katastettais talvella ja mites sitten kun ukkeli laittaa mopoa käyntiin, tartteeko auttaa? ainakin auton katsastelija haluaa saada itte käyntiin, joskus meinas hylätä kulkineen, kun ei osannu käyntiin laittaa vaikka vieressä opastettiin.

No saattasinpas vaikka laittaa hayabusaankin nastat ja käyttää helmikuussa -40C kelissä näytillä, tuskin lähtis jarrutteleen Virnistää tai jos lähtis, luultavasti saisin uudet katteet pyörään.

Juu hyvää työtä on miehet tehneet, toivottavasti ei ole turhaa.
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #20 : 30 Marraskuu 2012, 09:19:43 »

Aikaa on kulunut, virkamiehet ovat väännelleet direktiiviehdotusta pitkin syksyä, mutta emme ole saaneet tietoa mustaa valkoisella siitä, mikä on mopo- ja mp-katsastuksen kohtalo. Edunvalvonnan puolella kapuloita on lyöty rattaisiin, about kaikki kapulat käytetty (tiedot smoton ja feman saiteilla). Ymmärtääksemme direktiiviehdotus ei ole edennyt ainakaan niin sanotusti heittämällä kohti komission tavoitetta.

Jokunen sana aiheesta ministeriön laajemmassa 2-pyöräisten lainsäädäntöä koskevassa uutisessa
http://www.lvm.fi/web/fi/uutinen/-/view/4133983

Mistähän tuo talviajon kammo meihin luikersi? Isoisät päästeli iiceellä kelissä kuin kelissä minne vaan missä työmaa sattuikin olemaan. Tännäänkin oisi helevetin hyvä ajokeli katastammaan. Katastusreisu ei ole suinkaan mikkään hukkareisu edes tunturin takkaa kun samalla voi käyä alkossa. Eiköhän vejetä vastustuspaperit takasin?

tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #21 : 30 Marraskuu 2012, 10:36:03 »

joo Hymyilee leveästi

Tosta kopteri tulille ja Kehälle... Hymyilee Tulikohan ne siellä komissiossa järkiinsä?

En usko... toivotaan kuitenkin.
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #22 : 30 Marraskuu 2012, 11:02:30 »

Tuo LVM:n "uutinen" ansaitsisi vastineen... Virnistää Näyttää kieltä
tallennettu

eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #23 : 02 Joulukuu 2012, 20:03:20 »

Mitäs siinä talviajossa, harva se päivä liikenteessä pärrällä. Mulla on tosin se apuratas  Pyörittää silmiään

Katsastuskuvio etenee kuitenkin, ei ehkä ens kesänä, mutta sitte. Babylonilla on visio. Tarketti tuntuu olevan 2014.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto