oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Huhtikuu 2024, 11:59:42 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jäähdytysripojen hitsaus  (Luettu 12888 kertaa)
palontie
Jr. Member
**
Viestejä: 38


« : 19 Elokuu 2007, 08:04:09 »

Kuis onnistuu?Kyseessä Trumpan morgo pytty.
tallennettu
leesseri
Vieras
« Vastaus #1 : 19 Elokuu 2007, 11:39:10 »

tuo "morgo" ei sano minulle mitään,mutta ei pitäisi olla ongelmaa... ekaksi selvittää mitä ainetta moinen sylinder on ja sitten tiggi tulille. teimme tuossa jonkin aikaa sitten vanhaan valurautaiseen  pyttyyn(paineilmakompura) uudet rivat aivan normaalista lattaraudasta.vanhat hiottiin kylmästi pois ja uudet leikeltiin plasmalla muotoon.lähdimme alimmaisesta rivasta,ekaksi "heppaillen" ja sitten koko matkalta kiinni pyttyyn. hyvin on toiminut ja rivat kestäneet,vaikka epäilimme hitsauslämmön vaikutusta pyttyyn ja etenkin valuraudan kestävyyttä saumojen kohdalta,tosin ripoihin ei kohdistu muuta rasitetta,kuin tärinä.aparaatti sytkyttää 12tuntia päivässä,eikä enää öljyjä keitellyt operaation jälkeen,vaikka hellettä on pukannut...jos taasen kymysys on jäähdytysripojen vaurioiden korjaamisesta,eli paloja lohjennut,niin homma menee hankalammaksi, koska korjauspalat on yhtä tuskaa hitsata paikoileen,jos ripojen väli on sellainen,ettei poltin mahdu väliin.tällöin melkein ainoa vaihtoehto on juottaa palikat kiinni kaasulla ja jos vielä alumiini pytty,niin homma kysyy hermoja ja pikkaisen kokemusta...mutta jos taasen haluat jatkaa vanhoja ripoja,eli muutetaan ulkonäköä,niin homma aloitetaan alimmasta rivasta.siihen tehdään haluttun muotoinen jatkopala samasta materiaalista(ei välttämättä),kuin pytty ja hitsataan kiinni.sauma siistiksi ja sitten seuraava.saumat koko matkalle,eikä heppailemalla sieltä täältä,koska tämä vaikuttaa jäähdytykseen...itse tulevan talven aikana muutan tulevan pärräni pytyn ripoja toisenlaisiksi.ainoa ongelma on seosmetalli(alumiini?),johon pitää etsiä oikea lisäainelanka,mutta eiköhän tästäkin selvitä...
tallennettu
palontie
Jr. Member
**
Viestejä: 38


« Vastaus #2 : 19 Elokuu 2007, 13:29:33 »

Se "morgo"on trumpan big bore kit ,varmaankin samaa aluseosta kun vakio pytty.Alimmaisesta rivasta lohkesi pikku biitti ja pitäis saada hitsattua se takas.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto