oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Huhtikuu 2024, 06:58:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vm. 2008 & takaswingin pidentäminen  (Luettu 9850 kertaa)
jpi666
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 08 Toukokuu 2013, 10:08:32 »

Mites tuo nyt "uudessa" pyörässä menee?
Saako katsastettua lailliseksi? Mitä pitää ottaa huomioon?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 21 Toukokuu 2013, 10:39:34 »

Ei kai siinä muuta kuin että hitsaustavat ja -lisäaineet tulee soveltua swingin materiaalille. Mikä käytännössä johtaa siihen että muita kuin seostamattomasta teräsputkesta valmistettuja haarukoita ei voi lain puitteissa muokata koska niiden koostumuksesta on vaikea saada tietoa. H-D:n runkoputkia on testattu ja ne on todettu seostamattomaksi raudaksi.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 21 Toukokuu 2013, 14:31:22 »

muita kuin seostamattomasta teräsputkesta valmistettuja haarukoita ei voi lain puitteissa muokata koska niiden koostumuksesta on vaikea saada tietoa

Tähän lisätietoa. Juuri juttelin erään lentokonemekaanikon kanssa. Lentokoneissahan on paljon alumiiniseoksia ja ongelmana on eri seosten ja seossuhteiden tunnistaminen. Metalliseosten tunnistamiseen käytetään ilmailuteollisuudessa ja -korjaamoissa pyörresähkömenetelmää jolla mitataan induktion muutosta, sekä toisena mittarina kovuustestiä. Näillä tuloksilla voidaan sitten taulukosta tunnistaa ja katsoa eri metalliseokset. Taulukosta voidaan myös näillä tiedoilla tarkistaa alumiini(seokse)n kovuusluokka. Hitsauksen tai muun muokkauksen jälkeenhän se alukappale pitäisi uunittaa asteen ja minuutin tarkuudella takaisin oikean kovuiseksi.

Lentokonekorjaamoilta voisi kysyä apua alumiinimetsllien korjailemisesta niin, että saataisiin pykäliin korjaus tähänkin puutteeseen.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
jpi666
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #3 : 23 Toukokuu 2013, 10:43:57 »

Ok, kiitos vastauksista!
tallennettu
Ape
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #4 : 28 Toukokuu 2013, 06:11:40 »

...Metalliseosten tunnistamiseen käytetään ilmailuteollisuudessa ja -korjaamoissa pyörresähkömenetelmää jolla mitataan induktion muutosta, sekä toisena mittarina kovuustestiä...

Uutta ja kiinnostavaa tietoa, kiitos!
tallennettu

"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto