oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
28 Huhtikuu 2024, 05:33:32 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Omavalmisteen muokkaaminen  (Luettu 16787 kertaa)
Jessica
Newbie
*
Viestejä: 4


« : 12 Kesäkuu 2013, 20:33:07 »

Eli löytyisi 1974 käyttöönotettu omavalmiste pyörä jossa ei ole muutosprosentteja ja se on kunnolla tsopattu (pitkää keulaa ja jäykkäperää), että alkuperäisestä merkistä/mallista mitään tietoa. Tuutin kone löytyy. (papereissalukeee iskutilavuutena 736 ja suurin nettoteho 50kw ja tehomassa 0,182kw/kg)

Tässä aloin miettimään että eikös siihen voi heittää ihan minkä tahansa moottorin ilman sen suurempia ihmeellisyyksiä ? Tai ainakin vaihtaa toiseen samanlaiseen? (vai pitääkö siinäkin olla vuosiluvut samaa kuin nykyisessä koneessa? vm ~69)  

Tai oikeastaan muuttaa koko roskan jos vaan runkonumero pysyy samana? (jos nyt ihan hakoteillä olen)
Miten tälläistä valvotaan?

Lyhyesti, mitä kaikkea voi muuttaa ilman että joku (poliisi) siitä voi sanoa mitään? Hymyilee

(En kyllä pyörääni ole muuttamassa mutta ihan kiinnostuksesta, maksimissaan moottoria vaihtaisin jos tulee tarve)
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 12 Kesäkuu 2013, 20:35:09 »

Omavalmisteen alkuperäinen malli on omavalmiste. Prossat lasketaan ihan normaaliin tapaan siitä kuosista, jossa se on omavalmisteeksi joskus katsastettu.
tallennettu

Jessica
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #2 : 13 Kesäkuu 2013, 18:48:35 »

Mutta mistä kukaan näkee jos siihen vaihtaa samanlaisen koneen?  Vaikka vähän eri vuosimallia. Hymyilee
tallennettu
nieppi
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #3 : 13 Kesäkuu 2013, 19:21:46 »

Mutta mistä kukaan näkee jos siihen vaihtaa samanlaisen koneen?  Vaikka vähän eri vuosimallia. Hymyilee
Moottorin numerosta
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 13 Kesäkuu 2013, 20:17:55 »

Mutta mistä kukaan näkee jos siihen vaihtaa samanlaisen koneen?

Niin, kone (tai tarkemmin sanottuna lohko) taitaa olla H-D:n papruillakin varustetuissa vanhoissa pyörissä se ainoa osa, josta pystyy toteamaan, onko se vaihdettu.

Tää on tätä prosenttilainsäädännön ihmeellisyyttä. Jos vaihdettu osa on samanlainen kuin alkuperäinen, mutta sitä ei ole tehtaalla yksilöity numerolla, kuka sen sanoo, onko se vaihdettu vai ei? Pussihousujen metsälöydöistä iso osa on tarkalleen ottaen lainvastaisessa kondiksessa kilvissä, mutta harva sen todistaa. Pussihousujen vehkeet eivät toisaalta ketään tunnu edes kiinnostavan.
tallennettu

Jessica
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #5 : 13 Kesäkuu 2013, 20:33:37 »

Moottorin numerosta

Mutta mun pyörän papereissa ei lue mun moottorin numeroa niin sittenhän sitä ei voi siis valvoa mitenkään?
Runkonumero näkyy papereissa vain Hymyilee
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #6 : 13 Kesäkuu 2013, 22:06:00 »

Otteella ei nykyään lue muutenkaan enää juuri mitään. Sen koneen numero voi silti olla tietokannassa tai jossain muussa paperissa, joka katsastuksessa on vaadittu.
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #7 : 14 Kesäkuu 2013, 08:30:09 »

Mutta mun pyörän papereissa ei lue mun moottorin numeroa niin sittenhän sitä ei voi siis valvoa mitenkään?
Runkonumero näkyy papereissa vain Hymyilee

Kuten T-Bone tuossa sanoi, rekisteritiedoissa on yleensä paljon muutakin kuin mitä siinä otteessa lukee. Kannataa kysäistä TraFi:n ajoneuvotietojärjestelmästä kaikki historiatiedot ja paperit tällaisesta laitteesta ennen kuin alottaa suurempaa remppaa. Siellä on myös arkisto josta voi kaivella vanhoja paperiversioita, kaikkea ei ehkä edes ole sähköisenä.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #8 : 18 Kesäkuu 2013, 15:39:06 »

Mutta eihan tuossa nyt pitaisi ongelmaa olla koneen vaihdossa muutenkaan, tollanen omavalmistehan on 0% pyora kun se on katsastettu.
Kone vaihtoon, ja mikali se pysyy teho/tilavuus/paino maaraysten sisalla siihen ei tarvita erillista lupaa, niin otteeseen tulee merkinta koneen vaihdosta ja prossat merkitaan otteeseen.
Right???
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #9 : 18 Kesäkuu 2013, 22:20:17 »

Right!
tallennettu

Jessica
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #10 : 09 Heinäkuu 2013, 20:32:08 »

Ei löytynyt mistään papereista koneen numeroa joten surutta tuli vaihdettua toiseen samanlaiseen (parisenvuotta uudempaan) koneeseen, kun vanha kone leikkasi kiinni... Vanhaa korjaillessa!
Tarkoitus kuitenkin saada vanha kone takaisin paikalleen, mutta ajamaankin ois kova juttu päästä siinä ohella!

(okei jossakin jenkki papereissa oli kyllä koneenkin numero mutta suomen papereista sitä ei löytynyt, niin epäilen että poliisi ei tätä ala etsimään Hymyilee leveästi)
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto