oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Maaliskuu 2024, 04:07:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Penkin verhoilu  (Luettu 13622 kertaa)
turbomursu
Jr. Member
**
Viestejä: 16



WWW
« : 05 Huhtikuu 2014, 18:44:39 »

Kohta alkaa olla pyörä muuten kasassa tältä talvelta, mutta penkki on verhoilua vaille. Pintaan suunnittelin keinonahkaa helppohoitoisuuden takia. Joitain paperikaavoja olen leikellyt ja asiantunteva opastajakin on tuohon ompeluhommaan, mutta miten se verhoilu olisi fiksuinta kiinnittää. Pannu on tehty pellistä ja pehmuste melko ohut ja liimattu jo bostikilla pannuun. Vaihtoehtoina olen harkinnut popniittejä (ohuuden takia voivat tuntua läpi), puulistojen liimaamista alapuolelle, johon voi sitten niitata sen verhoilun ja eräänlaisen pussin ja nauhakiristyksen väkertämistä. Kertokaapas nyt kokeneemmat mikä noista olisi paras, vai onko jotakin muuta tapaa vielä?
tallennettu

Korjasin sitä ja sitten se ei enää toiminut
Nosturi
Newbie
*
Viestejä: 1



« Vastaus #1 : 05 Huhtikuu 2014, 19:56:20 »

Minä liimasin omaan satulaani keinonahan kiinni Bison Tixillä. Ihan hirveetä myrkkyä, mutta keinonahka tarttui suoraan metalliin eikä varmasti irtoa millään, vaikka aluksi vähän kiinnitystä epäilin. Jos satula on maalattu, kannattaa testata, kestääkö maali tuon liiman. Mulla oli koristeeksi vetäisty satulan alle vähän Motonetin mattamustaa spray:tä ja se suli ainakin iloisesti. Varmasti muita ja parempiakin tapoja on, mutta toi Tix kestää ja on aika nopsa ja eritoten halpa ratkaisu.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #2 : 11 Huhtikuu 2014, 09:00:33 »

Alan ammattilaiset vetävät verhoilun kiinni pohjaan kylmästi kontaktiliimalla. Niittejä käytetään lähinnä paikoissa joissa halutaan varmistusta liiman lisäksi.
tallennettu
kuula
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #3 : 19 Huhtikuu 2014, 19:52:28 »

Tuossa oma toteutukseni penkin verhoilusta. Niittasin osin ihan ulkonäkösyistä. Verhoilusta kun ei ole paljoa kokemusta niin mietin miten sen kontaktiliiman kanssa sen nahkan saa kiristettyä tai miten tuollainen liimataan tasaisesti laskostettuna?






tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #4 : 23 Huhtikuu 2014, 21:06:56 »

Kontaktiliima ottaa heti kiinni eli mitään säätöä ei enää tehdä kun pinnat ovat vastakkain. Laskostaminen tapahtuu vähän samlla periaatteella kuin karjalanpiirakan rypytys eli oman tai kuvitellun mallin mukaan. Itse olen tehnyt enimmäkseen komposiittipintaan eli tarttuvuus on varsin hyvää. Silloin verhoilun reuna tulee piiloon 180 astetta satulan sivuun nähden. Peltipinta pitänee karhentaa että liima tarttuu kunnolla. Voi myös käyttää muotoiltua metallilistaa jonka alle alle taitettu verhoilu käännetään. Jotkin käyttävät läpi meneviä niittejä siten että ne kulkevat pystysivun verhoilun läpi kaksi kertaa. Ulko ja sisäpuolella. Makuja ja tapoja on monia. Mutta tuo on varsin siisti satula.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto