oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
21 Marraskuu 2017, 19:30:24 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Paperinen rekisteriote korvautuu koodilla eli varmenteella  (Luettu 9874 kertaa)
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« : 10 Maaliskuu 2015, 11:47:35 »

Ei päivää ettei tuntisi itseään jopa virattomammaksi kuin edellisenä päivänä. Kaikki kehittyy käsityskyvyn tuolle puolen. Viranomaistiedotteen mukaan paperinen rekisteriote korvataan koodilla eli varmenteella. Missä fyysisessä muodossa tämä koodi eli varmenne pitää maallista majaansa vai onko sen olomuoto mahdollisesti metafyysinen? Pitääkö koodi eli varmenne osata ulkoa kuten rynkyn numero vai mitä? Kiekaistaanko se asennossa seisten esimerkiksi poliisin, katsastajan tai seuraavan omistajan korvaan vai johonkin ääntä ymmärtävään laitteeseen? Vai luetaanko se sähkömagnetiikan avulla suoraan aivokäyrästä (joka on lähinnä kyllä suora viiva katkoineen)? Pikkupoikana koodit kyllä kiehtoivat suuresti. Enää eivät niinkään.

---------------------------

" Paperiset rekisteröintitodistukset jäävät historiaan
LVM Tiedote 05.03.2015 13.54
 
Rekisteröintitodistuksen ykkösosaa ei tulevaisuudessa enää tarvitse pitää autossa mukana, kun liikutaan kotimaassa.

Paperisen rekisteritodistuksen sijaan ajoneuvon omistaja saa ajoneuvokohtaisen koodin eli omistajaoikeutta osoittavan varmenteen.

Ulkomailla ajettaessa paperinen todistus on pidettävä mukana. Tulosteen saa maksutta pyytämällä Liikenteen turvallisuusvirasto Trafista.

Kun auto myydään, omistaja voi luovuttaa uudelle omistajalle rekisteri-ilmoituksen tekemistä varten joko pelkän varmenteen tai paperisen todistuksen.

Asiaa koskeva lakimuutos tulee voimaan 16. marraskuuta 2015. Bussien, kuorma-autojen ja perävaunujen rekisteröintitodistuksia on kuitenkin pidettävä mukana ajoneuvossa 31. joulukuuta 2016 saakka.

Valtioneuvosto esitti lakien vahvistamista 5. maaliskuuta. Tasavallan presidentin on tarkoitus vahvistaa lait 6. maaliskuuta."
tallennettu
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #1 : 10 Maaliskuu 2015, 16:04:09 »


"Kun auto myydään, omistaja voi luovuttaa uudelle omistajalle rekisteri-ilmoituksen tekemistä varten joko pelkän varmenteen tai paperisen todistuksen."

Oli varmenne missä muodossa tahansa, niin melko tarkkaa huolta siitä on pidettävä, jos pelkästään sen avulla saa rekisteröityä koslan nimiinsä. Kannattaa katsella ympärilleen ennen kuin konstaapelille kiekaisee varmenteensa. Vai onko erikseen myyntivarmennne. Entäs kun lainaa kulkupeliään kaverille? Johan on varmennemarkkinat.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #2 : 14 Maaliskuu 2015, 09:10:44 »

Ennustan, että varmennerikollisuuden määrä lähtee kasvuun.
tallennettu

Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #3 : 16 Maaliskuu 2015, 10:41:09 »

Meinikö tämmöinen älyttömyys läpi?

Nyt pitää tällä viikolla muistaa hakea kopterin kaikki muutokset paperille ja paperit kassakaappiin tulevia ongelmia silmälläpitäen...

voi perseenkarvat ja niiden sudit...
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 16 Maaliskuu 2015, 12:46:56 »

Mitenköhän tuossa on varmistettu muunnetun ajoeuvon omistajan tai vaikkapa ostajan oikeusturva? Miten omistaja voi tarkistaa, että muutoskatsastuksen yhteydessä tiedot ylipäätään kirjataan oikein (nimimerkillä selän yli yksityiskohtia korjannut)? Onko myyjällä mahdollisuus tarkistaa, että muutokset ylipäätään on kirjattu rekisterijärjestelmään?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #5 : 18 Maaliskuu 2015, 10:17:57 »

Santtu: Tätä juuri itsekin pohdin.
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #6 : 18 Maaliskuu 2015, 14:19:49 »

Tai ylipäätään se, että järjestelmässä oleva tieto vastaa sitä mitä nyt lukee paperilla. Kannattaa siis aina olla itsellä ainakin yksi paperikopio, jossa lukee vekottimen todellisuutta vastaavat speksit. Eihän sillä paperilla nytkään varmaan mitään arvoa ole verrattuna järjestelmässä olevaan tietoon, mutta kivempi jotain paperia edes heilutella kuin inttää ilman.

Jos potilastietojärjestelmätkin tällähekellä kusee niin, että omista tiedoista ei todellakaan välttämättä löydy aiempia käyntejä tai lääkityksiä niin mikähän voisi olla todennäköisyys sen suhteen, että tämmöinen systeemi saataisiin sekoilemaan omiaan.
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
Pommagerdai
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #7 : 16 Lokakuu 2017, 12:08:13 »

tejä tai lääkityksiä niin mikähän voisi olla todennäköis
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto