oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
30 Huhtikuu 2024, 04:05:48 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rengaskokorajoitukset  (Luettu 14797 kertaa)
Rezi
Jr. Member
**
Viestejä: 49



« : 19 Lokakuu 2007, 21:03:02 »

Tämä aihe on varmaan koluttu jo sataan kertaan, mutto tsekataan tämän päivän tilanne..
Eli pitääkö nykysäännösten mukaan takarenkaan halkaisijan olla eturengasta pienempi? Suunnitelmissa on käyttä takana 20 tuumaista 280/40 Avon rengasta ja edessä kapeaa 21 tuumaista. Etupyörä on väkisinkin halkaisijaltaan muutaman sentin takanakkia pienempi. Prätkä olis tarkoitus muutoskatsastaa niillä renkailla, joilla sitten ajetaankin.

Kaikkihan sen tietää, että monissa vakiopyörissä etunakki on pienempi, mutta miten tällaisen yksittäisen custompyörän kanssa käy katsastuksessa?
-Rezi-
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 20 Lokakuu 2007, 09:32:27 »

Ennemminkin ovat puuttuneet siihen, että renkaan halkaisija ei saa ylittyä 51 mm alkuperäisestä. Ja tämä rajahan menee kolisten rikki tuon takarenkaan kanssa.

Jos nyt olet kerran laittamassa noin extremeä takavannetta niin miksi ei sitten samalla eteen 120/70x23? Kaksykkönen voi näyttää vähän siltä että kaikki rahat meni takavanteeseen eikä etupäätä ollut varaa enää muuttaa Iskee silmää ...
tallennettu
Rezi
Jr. Member
**
Viestejä: 49



« Vastaus #2 : 20 Lokakuu 2007, 17:03:58 »

Avonin 23 tuumainen eturengas on kokoa 130/60. Sehän kyllä on halkaisijaltaan tuota takanakkia isompi, mutta turhan leveä. Ja 23 tuumaiseen etupyörään ei taida kovin helpolla lokaria löytyä. Takalokarin löytämisessä ei liene ongelmia. 18 tuumaiseen 280 nakkiin tehty takalokari kyllä istuu 20 tuumaisen vastaavaan. Ainaskin Woodoometallin nettisivuilta voi näin päätellä.

Kustannuksista puhuttaessa ei 20 tuumainen takanakki juuri 18 tuumaisesta kalliimpi ole. Mynetmot.com myy 20 tuumaista 280/40 Avonia 225 eurolla. Vanteesta joutuu vähän 18 tuumaista enemmän pulittamaan.

Ehkä on viisainta mennä lakki kourassa katsastajan puheille ennenkuin pistää rahansa likoon...
-Rezi-
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 20 Lokakuu 2007, 22:38:36 »

Etulokari? Mikä se on? Virnistää
tallennettu
Rezi
Jr. Member
**
Viestejä: 49



« Vastaus #4 : 21 Lokakuu 2007, 15:58:12 »

Etulokari on laite, joka jäykistää keulan, tekee sateella ajamisesta mukavaa ja joka oikein muotoiltuna on myös kaunis.  Iskee silmää

Tosi harvoin tosin tyylikästä etulokaria näkee... Pyörittää silmiään
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #5 : 21 Lokakuu 2007, 18:40:18 »

Okei okei... Tunnustaudun etulokarin kannattajaksi heti kun pyörällä ajetaan muutenkin kuin aurinkoisina kesäpäivinä taajama-alueella Virnistää ...

21" etulokarin muuttaminen 23" säteelle ei ole iso homma jos lokarintekijällä on stretcher-työkalu. Etulokari ei ole läheskään niin syvä kuin takalokari yleensä on niin sen säteen muuttaminen on tekijämieheltä alta tunnin keikka.
tallennettu
jjh
Newbie
*
Viestejä: 5



« Vastaus #6 : 21 Lokakuu 2007, 20:47:43 »

Etulokari on laite, joka jäykistää keulan, tekee sateella ajamisesta mukavaa ja joka oikein muotoiltuna on myös kaunis.  Iskee silmää

Tosi harvoin tosin tyylikästä etulokaria näkee... Pyörittää silmiään


kuinka paljon loksu  jäykistää (osittain) keulaa? Itsellä siis ei tietoa, mutta joidenkin mopojen loksu on muovia. Jotenkin epäilyttää ajatus muovilokasuojien keulanjäykistäjänä... no joku todistaa miten asia on niin minäkin ymmärrän sen.

Komppaan ajatusta sateella ajamisesta ja oikein muotoiltuna antaa pikantin maun kokonaisuuteen!
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #7 : 21 Lokakuu 2007, 22:29:00 »

Kun puhutaan lokarista keulanjäykistäjänä, ei puhuta pyöristä joissa lokari on muovia Virnistää ...

Jos laitetaan sellainen minimi chopperikeula (vähintään +20") niin pienikin poikittaistuki riittää tasaamaan keulan kiertosuuntaisen elämisen.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #8 : 22 Lokakuu 2007, 09:28:35 »

Kun puhutaan lokarista keulanjäykistäjänä, ei puhuta pyöristä joissa lokari on muovia Virnistää ...

Jos laitetaan sellainen minimi chopperikeula (vähintään +20") niin pienikin poikittaistuki riittää tasaamaan keulan kiertosuuntaisen elämisen.

Tarkentaisin, että minimichopperikeula on vähintään + 25, mieluummin enemmän. Näyttää kieltä
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto