oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
26 Huhtikuu 2024, 20:17:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: vaatimuksen mukaisuus/coc todistus  (Luettu 24496 kertaa)
kossu
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 19 Helmikuu 2008, 18:18:41 »

Eli mihin ihmeeseen tarvitaan vuoden 98 hondassa ko todistusta, kun laitteessa löytyy eu yms merkinnät, tuontimaa on eu ssa .  Pyörä on ihan vakio kamaa, mitä Suomessa myydään vastaavia, katsastajalla ittellään on samanlainen .
 Miksi pitää maksaa tästäkin ilosta sata e vähintäänkin lisää että aa tuollasen a4 saasteen, jolla ei kuitenkaan ole merkitystä ?   Onko siis noin edelleenkin ?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 19 Helmikuu 2008, 21:08:37 »

Lainaus käyttäjältä: http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html#9948 21.11.2006
...Jatkossa vaatimustenmukaisuustodistusta ei enää vaadita sellaisista EU-jäsenvaltioista Suomeen tuoduista moottoripyöristä, joiden tiedot on saatavissa viranomaisten rekistereistä ja yksilöitävissä kyseiseen pyörään tyyppihyväksyntänumeron perusteella. Yksi byrokratian kukkanen on siis kuihtumassa.
Tämä on siis tullut voimaan 1.1.2007. Asetus ajoneuvojen hyväksynnästä, 21 § 3b ai 3c (1084/2006) http://www.finlex.fi/fi/laki/smur/2002/20021244

...Onhan sulla tyyppihyväksyntänumero rungossa tai edes siellä wanhassa toisen valtion otteessa?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
kossu
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #2 : 02 Huhtikuu 2008, 21:05:18 »

Käväsin tänään katsastus konttorilla. Oli mukana Italian ote, se on jaettu osioihin jotka numeroitu, iso plakaatti se on. Kohta 2 siinä on teknisiä tietoja pyörästä paljon eriteltynä , renkaat,paino, kuutiot, leveys pituus jne. Myös otsikon " avanzamento ralla mm"  alapuolella  :     SIL.ASP.:HM MBG  E1   ,  SCAR.: HM MBG ,  POTENZA/TARA=  000.25  KW/KG.    Eli myös tehopaino suhde jne, ja oletan että tuolla mainittu E1 olisi myös joku tähän kuuluva ?

Ykkös osio otteesta sisältää paljon tekstiä, mitä en tiedä kaikkea mitä siinä on, merkki ja malli ainakin ja vin numero jne.
Pyörässä tyyppikilvvessä on myös tuo E1 merkintä.

Mahtaako nuo olla siis sellaisia mitä haetaan tähän hyväksyntä asiaan, vai minkä muotoisia ne numerosarjat ovat?


Katsastus konttorin mukaan 1 sivulla/osiossa pitäisi olla Italian otteessa e hyväksyntämerkintä, ja numerosarjan pitäisi olla pitkä joku, eikä yksittäinen numero. Onko tietoa kellä Italian otteesta, onko ko tieto siinä 1 osiossa- ja onko se siinä oltava ja ei kelpaa vaikka oisi jossain muussa kohtaa vaikkakin samassa paperissa ?

Ja yleisesti ottaen, tarviiko 4/99 käyttöönotettuun coc paperia, jos lukee tuota lakitekstiä, niin eikös se meinaa että ei ?    Miten etenisin asiassa, vai hommaanko siis sen kalliin A4  sen.

Hondan varaosa tiskillä päästiin osatilauksen yhteydessä runkonumerolla ko laitteen alkuhistoriaan hondan oman tietojärjestelmän kautta. Siellä löytyy teksti eurooppa mallista. Mitään erikoista ei ole, mutta ainut tuo  kallis paperi...

Mitä siis tarkoittaa tuo laitteesta tyyppikilvestä  ja paperista tuolta ed mainitusta kohtaa löytyvä E1 ?
Itlaian otteesta löytyy myös teksti :  il motociclo rispetta la direttiva  9  7/24/ce  cap.5    .   Viittaakohan tuo johonkin hyväksyntä direktiiviin tms ?   

Niin vielä sellainenkin kysymys että onko  e ja  ece   sama asia , joissain foorumeissa juttua ece   stä.  Tässä It otteessa on myös takana monia kohtia, ikäänkuin viittauksia joihinkin direktiiveihin, mutta ne taas ovat muotoa esim : 91/441/cee  , 88/77/cee  jne jotain. Mitähän lie.
« Viimeksi muokattu: 03 Huhtikuu 2008, 10:27:56 kirjoittanut kossu » tallennettu
rautis
Hero Member
*****
Viestejä: 261


« Vastaus #3 : 03 Huhtikuu 2008, 14:01:33 »

Mitä siis tarkoittaa tuo laitteesta tyyppikilvestä  ja paperista tuolta ed mainitusta kohtaa löytyvä E1 ?
Itlaian otteesta löytyy myös teksti :  il motociclo rispetta la direttiva  9  7/24/ce  cap.5    .   Viittaakohan tuo johonkin hyväksyntä direktiiviin tms ?   

Niin vielä sellainenkin kysymys että onko  e ja  ece   sama asia , joissain foorumeissa juttua ece   stä.  Tässä It otteessa on myös takana monia kohtia, ikäänkuin viittauksia joihinkin direktiiveihin, mutta ne taas ovat muotoa esim : 91/441/cee  , 88/77/cee  jne jotain. Mitähän lie.
Koko ajoneuvoa koskevaa tyyppihyväksyntää ei edellytetä ellei ole uusi tyyppi 17.6.1999 jälkeen (tai kaikkia koskien 17.6.2003 alkaen).
Yksittäiset direktiivit kuitenkin koskee ja vastaavuustodistus, josta ilmeisesti mainintoja löytyy reksiteröintitodistuksesta täytyy olla. Luettelon viittaukset on direktiivejä ja excel-taulukosta löytyy ne direktiivit, joita oman moposi tulee täyttää.

EXCEL-lista (selaa vuosimalli alalokruista)
http://www.ake.fi/pdf/MPjaL5ver1_2.xls
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 07 Huhtikuu 2008, 14:58:22 »

Nyt ku vielä sais tuon vaatimustenmukaisuus todistuksen pois käytöstä, maksaa satasen ja pelkkä R40/01 puuttuu -93 Suikin otteesta. Pyörä on ollut Italiassa rekisterissä ja konttorilla näkevät sen täyttävän vaatimukset, mut haluavat siitä 135e. On tää  Vihainen varsinaine EU-maa

Hmm... Jos siellä konttorilla kerta koneelta selviää, että tuo täyttää tarpeelliset direktiivit niin mihin sitä v-todistusta tarvitaan? Kysypäs kontorilta tarkemmin, että mikä sääntö sieltä koneella olevista tiedoista oikein puuttuu?

Onko konttorin wc-paperi vähissä?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
serious-sam
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #5 : 10 Huhtikuu 2008, 19:09:18 »

Jaahas... Turhaankohan tässä tuli sitten hommattua tuo tuv oman mopottimeen. Tallissa siis -00 mallin R1 ja pyörä on alkujaan myös italiasta. No tuo huntin lappu on nyt jo hommattu, joten eipä silleen enää väliä, mutta täytyypä viereilla joku päivä tuossa katsastuskonttorilla kysymässä asiasta lisää.
tallennettu
rautis
Hero Member
*****
Viestejä: 261


« Vastaus #6 : 14 Huhtikuu 2008, 08:35:40 »

Jos löytyy se pitkä e* hyväksyntälitanja tyyppikilvestä, pitäisi löytyä katsurin koneelta tiedot COC.sta eli välttämättä noin uudesta ei tarvitse Tuv-paperia. Kattavasti tiedot löytyy järjestelmästä, josta katsuri ne katsoo kuitenkin vasta 2003 alkaen, joten eipä välttämättä mene hukkaankaan tuo paperi. Laki ei velvoita paperia hankkimaan, jos tiedot siis saa koneelta, mutta jos ei saa niin sitten asiakas hankkii tarvittavat tiedot.
tallennettu
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« Vastaus #7 : 17 Tammikuu 2009, 20:38:32 »

Lainaampa vanhaa ketjuaa, kun asia on sama. Tarvitseeko -05 Buell vaatimuksenmukaisuustodistuksen, vai löytyykö kaikki tarvittava rungon tarrasta? Mitenkäs jenkeistä tuotu kolaripeli, onko mitä huomioitava papereiden kanssa, kun kilpiin yrittää?

J
tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #8 : 20 Tammikuu 2009, 18:00:20 »

Eikohan se paperin tarvii kun se on EUn ulkopualta tullu? Vai jos tuntokilvissa on kaikki vaadittavat DOT merkinnat niin sitten ei tarttis?

Mutta toi kolari vaurio ei vaadi mitaan erikoisempia papereita, vaatimukset on samat mikka ehjallakin.
tallennettu
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« Vastaus #9 : 20 Tammikuu 2009, 19:07:47 »

Kävin yhdellä konttorilla kyselemässä, sanoivat ,että jos joku numerosarja missä e löytyy, niin se riittää. Mutta eipä tossa sellaisia ole, ameriikan normeja lähinnä.

tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #10 : 21 Tammikuu 2009, 10:09:26 »

Jos ei ole EU-tyyppihyväksyntänumeroa niin sitten pitää olla paperi. Ja harvemmin sitä jenkkituonneissa on.

Kolaripyörän kohtalo riippuu siitä minkälaisilla papereilla se on jenkeistä tuotu ja kuinka tarkka konttori on kyseessä. Jos on salvagetitlella niin konttori voi vaatia jonkun korjaamon lausuntoa rungon suoruudesta - vrt. AVK:n ehdollinen korjaus. Siis ei välttämättä mitään mittauspöytäkirjaa, ainakin vielä kolmisen vuotta sitten meni läpi virallisen diilerin allekirjoittama lausunto -99 Sportsterin rungosta.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto