oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Huhtikuu 2024, 09:12:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rakentelukausi lähenee, mitä teette talleissa?  (Luettu 113986 kertaa)
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #30 : 06 Heinäkuu 2012, 11:13:09 »

Näyttää moottori asialliselta. Molempiin suuntiin pyörivä malli. Ei puutu siis pakkikaan.
Johtimien paksuutta joutunet vielä lisäämään lämpöhukan torjumiseksi kuormitustilanteissa.

Mitä ohjausyksikköä käytät?
tallennettu
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #31 : 06 Heinäkuu 2012, 11:59:16 »

Ohjain on Alltrax AXE7245: http://www.alltraxinc.com/Products_AXE.html
Moottori: http://www.motenergy.com/me1003.html

Periaatteessa pakin voisi kyllä tehdä ohjaimen puolesta, mutta olen ajatellut muuten pitää systeemin yksinkertaisena enkä ole sitä ominaisuutta näillänäkymin ottamassa käyttöön. Ehkä sitten joskus, jos se tuntuu tarpeelliselta. Johdot akulta tulee olemaan 35mm2 kaapelia, jonka pitäisi riittää ohjaimen 450 ampeeriin 72 voltilla. Akustossa on turhan ohutta kaapelia tällähetkellä, mutta joudun ehkä lyijyakuston kanssa muutenkin rajoittamaan tehoa ja ottamaan sitten kaikki paukut käyttöön kun saan litiumia tilalle.

Kaikki speksit löytyy myös täältä: http://www.evalbum.com/4333
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #32 : 12 Maaliskuu 2013, 21:58:57 »

Kun tässä Santalan kanssa pari kertaa vuodessa projekteista keskustellaan niin tässä on tämänpäiväistä ja talviloman jalkeistä tulevaa puuhasteltavaa: http://www.motomatti.fi/2013/03/alkoholipyora-ensikaynnistys-ahdettuna_12.html

Vedän vajaan parin viikon ajan henkeä enkä ajattelekaan pyöränrakentelua. Tähän oli hyvä päättää rakentelukauden kolmas neljännes. Huomaatte että tallihommissakin pätee nykyisin kvartaalitalous.
tallennettu
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #33 : 13 Maaliskuu 2013, 07:09:18 »

Olenkin seuraillut alkoholipyöräsi edistymistä. Hienolta näyttää.

Omalta osaltani tuli tosiaan litiumiin vaihdettua hyvinkin nopeasti ja tänävuonna saattaa akkumäärä tuplaantua, jotta päästään lähemmäs alkuperäistä 100 km kantomatkatavoitetta. Samalla saa vähän enemmän tehoa irti, koska pienistä kennoista ei irtoa ihan niin paljon kuin ohjain antaisi.

Tämän lisäksi on Citroën Xsaran sähkömuunnos työn alla ja Z500:eenkin tuli tilattu puuttuva puola, että ehkä sekin liikkuu vielä. Lisäksi pitäisi tehdä sauna ja saunatilat, mutta se meneekin jo enemmän kellarin kuin tallin puolelle se.
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #34 : 13 Maaliskuu 2013, 15:19:23 »

Eilen kävi sähköasentaja, laitettiin valot ja pistorasiat jne. paikoilleen. Pari viikkoa sitten putkimies kytki lämmöt. Ens talvena ei voi enää vedota ainakaan tilojen puutteeseen...
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #35 : 25 Maaliskuu 2013, 19:25:52 »

Hienolta näytti:
http://www.motomatti.fi/2013/03/alkoholipyora-hihnarikko.html

Tästä jatketaan ja ehkä viisastutaan.

Koko aihepiiri:
http://www.motomatti.fi/search/label/Alkoholipy%C3%B6r%C3%A4
« Viimeksi muokattu: 28 Maaliskuu 2013, 13:52:06 kirjoittanut motomatti » tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #36 : 28 Maaliskuu 2013, 18:51:55 »

Ei muuta kuin kasa remmejä, hyvät valot ja ylinopeuskamera hollille...
tallennettu
Ape
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #37 : 17 Toukokuu 2013, 06:13:42 »

Kuinkas monella se rakentelukausi edelleen jatkuu näin kesäkuun kynnyksellä?
Itselläni olisi tallilla neljä raatoa jotka odottavat tekijää. Pyhitin koko viime talven muiden projektien tekemiseen ja jätin omat pyörät telakalle. Noh, talvi meni ja vaihtui kesäksi, projekteja olisi jäljellä vieläkin. Jotain sentään sain talvella aikaiseksi:



Nyt alkaa kyllä tuntumaan vähän oudolta kun viime kausi meni lainapyörillä ja tällekkään kesälle ei ole omaa pyörää.
Toisaalta eihän tässä ole kuin pari kuukautta kesää välissä ja sitten vähän syssymällä voikin jo aloittaa rakentamisen seuraavaa kesää silmällä pitäen.
tallennettu

"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."
TomiKoo
Jr. Member
**
Viestejä: 11



WWW
« Vastaus #38 : 19 Toukokuu 2013, 18:13:20 »

Kuinkas monella se rakentelukausi edelleen jatkuu näin kesäkuun kynnyksellä?

Kyllähän se jatkuu. Tammikuussa tallissa oli kaksi projektia, joilla ei ollut toivoa valmistua kesäksi. Maaliskuussa hävitin toisen pois ja hankin "ajopyörän", eli uudemman pelin, johon ei saanut tehdä kuin huoltoa. Mutta karkasihan sekin homma käsistä... :/

Eilen sain vihdoin koeajon tehtyä, juuri sopivasti kun helteet tavoittivat Oulun seudun! Vielä jäi vähän tekemistä, täytyy koittaa tsempata ensi viikolla loppuun. Sitten pääsee sen varsinaisen projektin kimppuun!

Turvallisia kilometrejä kaikille! Hymyilee
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #39 : 20 Toukokuu 2013, 10:13:02 »

Ajokäyttökunnossa olevia pyöriä on sekä tallissa että pihamaalla ja niitä onkin jo käytetty. Silti on useita keskeneräisiä projekteja: yksi nosturilla odottamassa "hienosäätöä" ja pari kappaletta joissa laajempi muutostyö menossa. Tyypillistä meikäkäläiselle. Lupaan tehdä enkä sitten kykene, jaksa, ei kiinnosta, sairasloma, osia puuttuu, tulee kiiruumpi muu homma oheen, ajokausi alkanut tai muu enemmän tai vähemmän tärkeä asia joka vie mielenkiinnon ja ajan. En kuitenkaan ruoski itseäni sen vuoksi. Katson kalenteria ja siellä on painettu päiviä runsaasti etukäteen valmiiksi. Että niitä sitten pitää hyödyntää kun kerkiää...
tallennettu
Ape
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #40 : 21 Toukokuu 2013, 05:21:19 »

Kuullostaa tutulta. Varsinkin tuo "...tulee kiireisempiä projekteja...". Siinä helposti jotkut pienemmät asiat unohtuu jopa pariksi vuodeksi jonnekkin hyllyn reunalle tai tallin nurkkaan odottamaan.

Mä edelleen odotan innolla sitä päivää kun mulla on yksi pyörä joka on oikeasti vain ajamista varten. Siinä sivussa voi sitten roplata niitä muita vuoden ympäri ilman paineita niiden valmistumisesta.
tallennettu

"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."
Mattson
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #41 : 09 Marraskuu 2013, 12:32:48 »

Kehtaakos tänne tulla katumopoilla kukkoilemaan olleskaan kun tuntuu olevan varsin kustomipainotteista porukka, tuli nyt kuitenkin tuo jäsenmaksu äsken pulitettua niin laitetaas ny pari kuvaakin...



Tuommoinen tuli rakenneltua viime talvena, mm Airtech Streamlining:in lasikuituperä, leditakavalot, Woodcraftin raiserikaffat, takajalkatapit/kuormaraudat poistettu ja oikean puolen osasta muokattu pelkkä putkenpidike, vanteet hiekkapuhallettu+pulverimaalattu ja metrin lista infraa. Tuolla tuli männä kesänä ajeltua mm Viroon Jõgevatreffit kattoon, pisin yksittäinen reissu tähän asti, 1125km, sitä edellisenä kesänä tuli mittariin 11tkm, nyt kokonaislukeman ollessa 108 000. Ensi talvena pitäis vielä vaihtaa kuuluisa nokkaktejun kiristin manuaaliseen APE:en, sekä uusia rikkoutuneet takavilkut.




Tässä sitä sitten riittääkin puuhaa enemmänkin, Kyseessähän siis 2002-2003 Triumph Daytona 955i, se kakspuoleisella takahaarukalla varustettu "nopeempi" versio. Koko pyörä vedetään lihoiksi, maalataan runko, vanteet ja katteet, tämäkin saa Airtech:in sinkkuperän ja Woodcraftin raiserit, vilkut, vivut yms vaihdetaan, tuo kamala äänenvaimennin vaihdetaan alkuperäiseen, Koson RX2 mittaristo, hiilarihuggeri, silikoniset värilliset jäähyletkut ja taas metrin lista infraa, tuo on saanut edellisten omistajien toimesta todella kamalaa kohtelua ja onkin aika pirun hirveässä kunnossa. Tarkoitus ei siis ole tehdä mitään Speed Triple replikaa vaan nimenomaan Daytonaku Iskee silmää



Tuossa hieman osviittaa keulan tulevasta ilmeestä, talli on sekaisin kuin Haminan tori koska joulukuun alussa tulee muutto omaan taloon ja näinollen myös omaan talliin, toistaiseksi on joutunut tuossa kotipaikassa käydä askartelemassa kun oma talli on puuttunut.
« Viimeksi muokattu: 09 Marraskuu 2013, 12:39:49 kirjoittanut Mattson » tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #42 : 09 Marraskuu 2013, 14:05:28 »

Hitaasti raahautuu trikeprojekti. http://www.motomatti.fi/search/label/S%C3%A4%C3%A4ksj%C3%A4rvi%20Trike Silloin kuin olin ns iskussa niin tällaiset muutostyöt olisivat tulleet tehdyksi muutamassa päivässä. Nyt voi mennä kuukausia että saa itsensä motivoitua. Näkyneekö ajankäyttö sitten laadussa; mutta mihin suuntaan?


* Saaksjarvi_Trike_aanevaimentimet_satula2.jpg (247.38 kilotavua, 1007x801 - tarkasteltu 1623 kertaa.)
tallennettu
TomiKoo
Jr. Member
**
Viestejä: 11



WWW
« Vastaus #43 : 18 Marraskuu 2013, 12:40:49 »

Kehtaakos tänne tulla katumopoilla kukkoilemaan olleskaan kun tuntuu olevan varsin kustomipainotteista porukka, tuli nyt kuitenkin tuo jäsenmaksu äsken pulitettua niin laitetaas ny pari kuvaakin...

Airtech Streamlining:in lasikuituperä

tämäkin saa Airtech:in sinkkuperän

Kyllä kehtaa, täällä suvaitaan erilaisuutta! Hymyilee

Kiinnostuin kovasti kokemuksistasi Airtech Streamlinesta. Kuinka käytännössä tilaukset ovat hoituneet? Tilaatko suoraan heiltä vai joltain välikädeltä? Itse olen kuumotellut heidän tarjontaa GSX-R 750 & 1100 katteista, mutta pieni maininta satojen dollareiden rahdeista vähän arveluttaa enkä ole saanut vastausta pariin mailikyselyyn. Mitä kulut todellisuudessa ovat olleet esim tuolle perälle?

Minä olen suosinut Ricambi Weisin kuituja. Hyvä laatu ja halpa hinta osuvat kerrankin yhteen tuotteeseen, mutta valikoima on vähän suppea.

Omista projekteista: "Ajopyörän", eli Triumph Scramblerin mittariin tuli 8500km menneenä kesänä, käytännössä neljä pitkää reissua Suomessa ja Norjassa sekä yksi viikonloppu sorateitä. Nyt peli on purettu ja koitetaan saada uudet visiot todeksi. Toinen rojekti, GSX-R 1340 makaa edelleen palasina, osia on sentään saatu haalittua. Ehkä ensi kesäksi. Tai seuraavaksi...

Tomi
« Viimeksi muokattu: 18 Marraskuu 2013, 12:44:20 kirjoittanut TomiKoo » tallennettu
Mattson
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #44 : 20 Marraskuu 2013, 15:45:55 »

Oon näköjään poistanu maileja, mutta jos mä en nyt ihan väärin muista tuli tolle sebarin perälle hintaa rahteineen ja tulleineen joku ~270EUR kotiovelle kiikutettuna, joista rahti oli ~70USD. Daytonan kate oli aika samaa luokkaa. Suoraan olen heidän kauttaan tilannut ja ihan hyvin on maili kulkenut kunhan vaan käyttää oikeaa osoitetta eli international@motobody.com, jos et ole jo niin lue tämä sivu, noin huikean rahtikulun selittänee "satasen" paketin ylitys josta johtuen ne on laskettu ihan rekkarahtina DHL:llä.

http://www.airtech-streamlining.com/miscpages/international_eu.html

Laatu on kyllä ihan omaa luokkaansa, ristipunottua kuitumattoa joten kerros ei ole kovin paksu mutta silti vahva, ja oman ja muiden kokemuksien perusteella ovat pääasiassa suoria toisin kuin monet halvemmat... Gelcoatin hioin mataksi ja kaveri suihki ensin muovipohjan ja päälle RAL-punaisen, numeroa en muista ulkoa mutta 300x se oli...

Luvattu kolmen-neljän viikon jono pitää aika hyvin kutinsa josta menee viikko-kaksi osan valmistumiseen ja vielä ainakin yksi lisää että paketti on täällä joten karkeesti kahden kuukauden ventta että saa osat kotiin josta syystä ite jo hyvissä ajoin tilaillu kaiken mahdollisen että talvella vois sitten keskittyä askartelemaan eikä tartte ootella jotain nippeliä vinkuintiasta...
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto