oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
18 Marraskuu 2017, 03:02:09 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KONEITA.COM tukee MMAF:n toimintaa vuonna 2014
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Missä ovat vaihtoehtoisten voimanlähteiden projektit?  (Luettu 43079 kertaa)
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #30 : 11 Toukokuu 2009, 00:57:15 »

Sähköcagivan ensimmäiset metrit ajettu tallin pihassa
-ilmari-

Samoin seuraavat metrit.

Tunnustan, hihitin kuin heikkopäinen kun heitin rundia pitkin pihamaata.

Nyt on ensimmäinen pyörä "liikkuva", ja siirretty Helsinkiin loppuuntekemistä varten, kun MotoJussilla on nyt paremmin aikaa käyttää.

Nyppii kyllä urakalla, kun vakuutusyhtiö rakastaa niin rajusti. Kaksi 1100-kuutioista motskaria, kaksi autoa ja sitten tuo uus pieni söpöläinen. Kai minä sitten aiheutan niillä kaikilla vaaraa koko ajan ja sen takia maksan kaikista koko ajan.
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #31 : 11 Toukokuu 2009, 01:09:20 »


Noniin kiitti tästä Hymyilee V**** me ollaan pari persaukista mutta innokasta harrastajaa ja pikkaisen eri resurssein liikkeellä Hymyilee
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #32 : 01 Kesäkuu 2009, 22:47:10 »

... ja pikkaisen eri resurssein liikkeellä Hymyilee

Ja siksi lopputulos näyttääkin tällä hetkellä tältä: http://share.ovi.com/media/jsavola.public/Jsavola.10083 tai http://share.ovi.com/media/jsavola.public/Jsavola.10084

Kyllä siihen vielä kuoret päälle laitetaan Hymyilee Hmm. Tai ... Ohan toi aika hottis noinkin Iskee silmää
tallennettu
waltomar
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #33 : 06 Kesäkuu 2009, 16:34:49 »



Jepjep...

Aihio: Honda CB 125cc
Ajoneuvoluokka: Mopo (toistaiseksi)
Moottori: Mars motors ME0708 "Etek-r"
Säädin: Alltrax 4844
Akut: 70Ah geeli
Jännite: 24V
Teho: 3,5kW/2,4kW (piikkiteho/jatkuva)
Paino: 180kg
Ajomatka: Ei vielä tiedossa...

Helposta lähdetään liikkeille, tai niin minä ainakin luulin. Projekti on muuten valmis, vain rakenteellinennopeus on toteamatta. Hyviä mittaussäitä odotellessa onkin hyvä esitellä lopputulosta.

Pyörä on toistaiseksi mopedi. Tarkoituksena on ensivuonna tai viimeistään kahden vuoden kuluttua muuttaa takaisin kevariksi. Syitä miksi mopo on nyt mopo: Litium akusto akunhallintajärjestelmineen ja latureineen ~3500eur. Nykyään ei tule Aata ajokorttiin Been ohella = +500eur?

Eli pyörän tekniikka on valittu silmälläpitäen kevaria, siispä muutoksen yhteydessä ei tarvitse tehdä muuta kuin vaihtaa akut ja laturi. Niin ja tietysti leimalle hakemaan isompaa roiskeläppää takavalon alle.

Moottorin teho on rajoitettu ajamalla pienemmällä jännitteellä. Sitten kun jos ja kun muutan pyörän kevariksi nostetaan jännite 48V tienoille. Tällöin jatkuva kuormituksenkesto on noin 5kW, joka riittää hyvin 80km/h köröttelyyn. Ajoviiman tuoma lisäjäähdytys voisi mahdollistaa kovemmatkin nopeudet. Toinen vaihtoehto on jännitteen nostaminen, mutta tätä varten pitäisi ostaa uusi moottorinohjain. Eli ei päästetä mopoa käsistä kustannuksien kanssa.

Kovia opiskelurahoja on tullut makseltua. Nyt hieman oppineena on hyvä lähteä toteuttamaan joskus kaukana tulevaisuudessa jotain räväkempää. Suuret kiitokset Nivalan miehelle alumiinin hitsauksista, todellakin jallupullon arvoiset saumat.

Lisäkuvia:
http://www.kolumbus.fi/waltomar/sahkoCB2.jpg http://www.kolumbus.fi/waltomar/sahkoCB3.jpg http://www.kolumbus.fi/waltomar/sahkoCB4.jpg http://www.kolumbus.fi/waltomar/sahkoCB5.jpg

Että semmosta sitten.
« Viimeksi muokattu: 06 Kesäkuu 2009, 16:37:14 kirjoittanut waltomar » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #34 : 09 Kesäkuu 2009, 17:34:58 »

Toivottavasti pyörät saadaan myös Helsinki Bike Show '09:iin ensi lauantaina. Jos pelissä ei ole (muutoskatsastettua) kilpeä se kannataa tuoda paikalle pakulla / kärryllä ja ajaa portista sisään näyttelyalueelle.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #35 : 09 Kesäkuu 2009, 20:26:37 »

Toivottavasti pyörät saadaan myös Helsinki Bike Show '09:iin ensi lauantaina. Jos pelissä ei ole (muutoskatsastettua) kilpeä se kannataa tuoda paikalle pakulla / kärryllä ja ajaa portista sisään näyttelyalueelle.

Kun kattelee tuota surullisen näköistä läjää tallin lattialla, tulee sellain fiilis et "täs saattaa tulla vähä kiire".

SIIS MIT VIT!  Se onkin lauantaina??!! Eikä sunnuntaina. Oh. Hitto.

Täs saattaa tulla vähä kiire...

(Just kiskottiin moottori irti ja tehdään sille kokonaan uus kiinnikeratkaisu ihan eri tavalla ... Vanteet vien rengastettavaksi huomenna. Jos nämä kaks juttua ehtii ajoissa, tulee pyörä teknisesti omin voimin paikalle. Kilven todennäköisen puuttumisen takia valitettavasti todennäköisesti jonkun vehkeen kyydissä.)

Anyway. Omin voimin omin kilvin kotoa tuonne on vielä mahdollisuuksien rajoissa. Nippa nappa.

tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #36 : 12 Kesäkuu 2009, 19:45:36 »

Kun kattelee tuota surullisen näköistä läjää tallin lattialla, tulee sellain fiilis et "täs saattaa tulla vähä kiire".

Läjän kasaaminen ei ollut ongelma, kun tein aamuneljään asti kasausta. Sen sijaan katsastuskonttori ei antanut OK-merkintää muutoskatsastuksesta:

"A3 Selvitys moottorin tehosta tm muuttuneista
A3 Osaluettelo puuttuu / täyttämättä
Selvitetään AKE:sta mitä kaikkea vaaditaan muutoksesta, onko omavalm. tms.

Omat massat
100kg (etu) 120kg (taka)"

Elikkäs punnitsivat ja tsekkasivat renkaiden kantavuudet ja ihmettelivät ja koittivat saada tolkkua että mikä se moottori on jnpp jnpp. En ollut printannut mukaan moottorin speksejä, ja tämä nyt oli tietenkin oma moka. Alkuperäinen massa on 140 kiloa.

Muita mainittavia asioita ei juuri ollut. Konttorin miehillä ei ollut tietoa siitä mitä kaikkea pitää tsekata kun motskarissa bensakone vaihdetaan sähköiseen, mutta ottavat selvää ja soittavat takaisin.

Päivä oli kuitenkin voitto: Vehje vei Herttoniemeen ja takaisin, yhteensä 19 kilometriä. Hieman tuoksui kuuma muovi kun pääsin perille, mutta muuten tekniikka oli OK. Tehot olivat siedettävät alkuun, mutta noin 6 km ajon jälkeen tehot tippuivat rajusti. On mahdollista että kontrolleri suojaa itseään kuumuudelta tiputtamalla tehoa (siinä on sellainen ominaisuus).

Eiköhän tuo HBS:ään tule, mutta ei oman moottorin voimin.
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #37 : 15 Kesäkuu 2009, 12:16:46 »

Läjän kasaaminen ei ollut ongelma, kun tein aamuneljään asti kasausta. Sen sijaan katsastuskonttori ei antanut OK-merkintää muutoskatsastuksesta:
...
Eiköhän tuo HBS:ään tule, mutta ei oman moottorin voimin.

Soittivat katsastuskonttorilta. Kaipaavat seuraavia asioita:

- tehopenkissä käyttö ja dynolaput mukaan
- koeajo (tai vastaava?) keino jolla selvitetään että kulkee yli 50 km/h
- maahantuojalta tieto tyypin suurimmasta sallitusta kokonaismassasta
- haluavat katsoa silmillään ettei runkoa ole rei'itetty eikä hitsailtu (eli strippausoperaatio konttorilla).

Ja kyllähän HBS:ssä yksi harmaa varpunen kävi näytillä. Herätti huomiota (vähän Hymyilee.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #38 : 15 Kesäkuu 2009, 22:09:20 »

...haluavat katsoa silmillään ettei runkoa ole rei'itetty eikä hitsailtu (eli strippausoperaatio konttorilla)...

Olen aina ihmetellyt tätä pykälää (liittynee siihen "kaikki lisävarusteet kiinnitettävä puristusliitoksilla, rungon poraaminen/hitsaus kielletty") - miten sitten normaalit runkomuutokset ja johtojen läpiviennit on sallittu?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #39 : 24 Kesäkuu 2009, 09:58:47 »

Saarella meinataan ajaa maailman ensimmäinen (?) hiilivapaa prätkäskaba: http://www.ttxgp.com/ ...lähteekö MotoJussi sinne Freccialla kerään pokaalit kotio?

Tulokset: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=973.0
« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu 2009, 10:08:46 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #40 : 02 Heinäkuu 2009, 02:01:44 »

Missä ovat kaikki ne kylähullut jotka ovat jo vuosia vieneet prätkien rakentelua?

En niistä muista tiedä mutta itte ajoin ihan luvallisesti Helsingin keskustassa tänään. Pääsin omin voimin vielä takaisin kotiin. Cagiva on siis muutoskatsastettu.

Kunhan saa tuon "valmiiksi", voisi tehdä toisen. (Onko 'omatekoinen' koskaan valmis?)
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #41 : 03 Heinäkuu 2009, 09:14:10 »

Olen aina ihmetellyt tätä pykälää (liittynee siihen "kaikki lisävarusteet kiinnitettävä puristusliitoksilla, rungon poraaminen/hitsaus kielletty") - miten sitten normaalit runkomuutokset ja johtojen läpiviennit on sallittu?

Hyvä kysymys. Itseä nyt tällä kertaa enemmän kuitenkin huvittaa se, että moottori on kiinnitetty puristusliitoksella kuten kunnon lisävaruste pitääkin Iskee silmää

... mistä tulikin mieleeni; ei olisi ollenkaan pöllömpi ajatus muokata takahaarukkaan kiinteä paikka moottorille, kun prosentit riittää -ja- teknisestikin tuon saa tehdä, kun tekee sen hallitusti. Ei tarvitsisi miettiä, pysyykö puristusliitos paikallaan jnpp. On melko selkeä ajatus siitä, mitä pitäisi tehdä.

Pitää pohtia ja selvittää.
tallennettu
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #42 : 13 Elokuu 2009, 10:23:27 »

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/uutiset/artikkelit/orange-country-choppers-rakensi-saehkoemoottoripyoeraen-katso-video.html?SC=1

Green Machine
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 70


« Vastaus #43 : 13 Elokuu 2009, 17:54:41 »

... Green Machine ...

Olenko ainoa yllättynyt kun videossa oli tyylipuhtaasti "All show,  no go" Hymyilee
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #44 : 15 Elokuu 2009, 13:49:25 »

joo ja 60 mailin toimintasäde....

tallennettu

kai se siihen sopii?
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto