oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Huhtikuu 2024, 00:06:23 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 1200 conversion  (Luettu 30406 kertaa)
chopper81
Newbie
*
Viestejä: 5


« : 13 Marraskuu 2008, 09:27:44 »

Morjens...

En tiedä tuliko kirjoitettua oikeeseen paikkaan, mutta kokeilen
tuuriani. Minulla on 883cc harley-davidson sporster vm 1993 ja
ajattelin tehdä siitä 1200cc. Sitä vaan kyselen, että nouseeko teho 20%
ja tilavuus 25% jos teen conversion? Katsastuskonttorit on antanut
ristiriitaisia vastauksia tästä asiasta Huh. Sitä vielä mitä papereita
vaaditaan jos rekisteröin pyörän samantien 1200?

Kiitoksia jo etukäteen.
-chopper81-
 
tallennettu
jorke
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #1 : 13 Marraskuu 2008, 09:41:11 »

Tuolla HDCF:n palstalla oli juuri juttua asiasta:

http://www.hdcf.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=129
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #2 : 13 Marraskuu 2008, 11:22:58 »

Ei noilla prosenteilla ole mitään merkitystä tässä tapauksessa koska on olemassa vastaava malli tehokkaammalla moottorilla. Niitä kun  lasketaan vasta mallisarjan tehokkaimmasta vaihtoehdosta ylöspäin, tässä tapauksessa 1200 kuutioisesta isoveljestä.

Onko pyörä vielä rekisteröimättä ja verottamatta? Varo ettei veropommi pamahda ja joudut maksamaan siitä 1200 verot jos menet tunnollisesti rekisteröimään sen sellaisena. Toisaalta verotuksen pitäisi mennä valmistenumeron mukaan joten siitä on tuskin huolta.

« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu 2008, 11:25:16 kirjoittanut Hemuli » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 13 Marraskuu 2008, 11:45:00 »

Jep, kuten Hemuli sanoi, se tehon maksiminosto lasketaan mallisarjan (sama runko, samat jarrut jne) tehokkaimmasta pelistä. Eikös tuolloin ollut myös joku 1200 race-peli jossa oli vielä tuplatulpat kansissa? Mikäs sen virallinen teho oli? Siitä voisi nostaa sen 20%.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #4 : 13 Marraskuu 2008, 12:28:31 »

Ei vielä vuonna 1993, 1200 Sport tuli vasta myöhemmin (-97?). Eikä siitä tarvitse tässä tapauksessa välittää kun halutaan ainoastaan 883->1200 kuutiotilavuusmuutos otteeseen.
tallennettu
chopper81
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #5 : 13 Marraskuu 2008, 14:45:13 »

Kiitoksia tiedoista Hymyilee leveästi Pyörä on rekisterissä 883;sena. Ajelin sen kanssa tänä kesänä  ;DElikkä voin tehdä conversion. Miten on tarviiko hommata maahantuojalta joku dokumentti jarruista katastuskonttorille jos käyn rekisteröimässä 1200?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #6 : 13 Marraskuu 2008, 15:01:41 »

Valokopiot huoltomanuaalista josta selviää nuo samanlaisuudet & erot mallien välillä ovat yleensä riittäneet. Tehtaan manuaali paras, Clymer & Haynes ovat myös kelvanneet.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #7 : 13 Marraskuu 2008, 15:36:23 »

Mitenkäs sitten päästötodistuksen kanssa? Tuon ikäisen kun pitää täyttää päästömääräykset ja konversiosta sellaista todistusta on mahdoton saada. Ovatko vaatineet konttoreilla moista?
tallennettu
chopper81
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #8 : 13 Marraskuu 2008, 18:28:06 »

Kiitoksia taas vinkeistä. Toisessa sanottiin että tarvitaan päästötodistus ja toisessa sanottiin että ei tarvitse, koska teho ja tilavuus ei mene niiden sallittujen prosenttien yli. Itseltäni löytyy Clymerin huoltomanuaali on varmaan sama kuin tuo Clymer&Hynes:in, niin varmaan kelpaa katsastuskonttorissa. Miten on tarvitseeko kaasaria ja suuttimia muuttaa kun on ksb konversiomännät? Pärjäänkö myös orkkis kytkimellä rempan jälkeen...?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #9 : 13 Marraskuu 2008, 22:50:52 »

Kytkin on sama molemmissa malleissa, sen suhteen ei pitäisi olla ongelmia. Kaiken saa tietysti rikki.

Mutta se kaasari. Ei ne konversiomännät nyt sentään poista säätämistarvetta, niiden ainoa funktio on että voidaan käyttää alkuperäisiä pienipalotilaisia 883 kansia ilman muokkaamista. Jos laitettaisiin alkuperäisen 1200 männät niin palotiloja pitäisi avartaa. Tottakai 30% isompi kone vaatii muutoksia myös kaasaripuolelle toimiakseen kunnolla. "Muutama" konversio kun on tässä vuosien mittaan tullut tehtyä niin aika toimiva paketti on tullut kun alkuperäiseen CV-kaasariin on vaihdettu 45 välialue ja 180 pääsuutin sekä säädetty tyhjäkäynnin seos kohdalleen.. Ilman muita muutoksia.
tallennettu
race-ace
Jr. Member
**
Viestejä: 11


« Vastaus #10 : 14 Marraskuu 2008, 13:46:26 »

Tulikiin tässä mieleen että mitenkäs se sytytys tossa conversiossa 883->1200

Huhuna olen kuullut että jotain eroa oli sillä 883 ja 1200 sytytyksellä (siis orginaaleilla)
Jos joku joka on näihin syventynyt enenmmän voisi ja viitsisi valaista.
Että pystyikö sitä 883 sytkää jotenkiin muuttamaan niin että se vastaisi
1200 sytytys järjestelmää.

Vai olenko ihan pihalla Järkyttynyt


AnA
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #11 : 14 Marraskuu 2008, 15:36:33 »

883 alkuperäinen sytkä (ainakin vielä 90-luvun malleissa) antaa täydet ennakot liian aikaisin toimiakseen kunnolla konversion jälkeen. Saattaapi nakuttaa aika rajusti. Tähän on vaihtoehtona joko säädettävän aftermarketsytkän asentaminen tai alkuperäisen kokonaisennakon pienentäminen. Jos alkuperäistä sytkää käännetään myöhäisemmälle menetetään tietysti osa huipputehosta.

Ainakin vuoden -99 mallissa oli uusi sytkä jossa tuota eroa ei vissiin enää ole.
tallennettu
chopper81
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #12 : 14 Marraskuu 2008, 17:22:18 »

Kiitoksia taas kerran... Elikkä kannattaa hommata tollanen aftermarketsytkä niin homma pelittää paremmin kuin originaalin kanssako? Miten on tuon nakutuksen kanssa jos tekee rempan niin rupeeko kone nakuttamaan ajanmyötä...?
tallennettu
jorke
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #13 : 17 Marraskuu 2008, 15:40:34 »

Kyl sillä 883:n sytkälläkin voi ajella. Itsellä oli konversiossa ensin Crane HI-4 sytkä mut se hajos. Laitoin sen jälkeen 883 vakiosytkän kiinne ja ajelin varmaan puol kesää ja ihan ok pelitti ilman ihmeempiä nakutuksia. Ainoastaan kuumalla ilmalla lähtiessä esim. liikennevaloista niin kuulu nakutusta pikkusen.

Mut riippuu tietysti aivan puristussuhteista, nokista ym... Tapauskohtaista.

Täl hetkellä on ollut kaksi kesää kärjellinen sytkä.
Tekis kyl hipo-sytkää kokeilla taas ens kesäksi, saas nyt nähdä  Cool.

Pyörä on -87 Sportti.
tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #14 : 17 Marraskuu 2008, 18:39:40 »

Miks muuten haluat sen katsastaa 1200cc:ksi?

Tolla muutoksella ei sinansa ole mitaan merkitysta mihinkaan ajamistouhuun kun sita ei kukaan pysty paalipuolelta sanomaan etta onko se 883 tai 1200.

Se vaikutus silla voi olla etta saat vakuutusmaksusi nousemaan kun katsastat sen 1200cc:ksi Pyörittää silmiään

Noita kanssa muutamia tassa tullut tehtya ja harvoissa on sytkia vaihdeltu. Omassa -88ssa aikoinaan oli ihan vakio sytkavermeet kun sen 1200ksi muutin eika se kylla mitaa kilistellyt.
Tai sillon saatto olla viela niin innoissaan ettei huomannut semmosia...

Saattaa kylla olla luuloa vaan mutta kun kaytan aina ite tasapaa mantaa ja suurennan palotilat niin voisko toi nakutuksen puuttuminen/vahaisyys johtua siita?
Kun on niin fantastisesti muotoillut palotilat ettei ''hotspotteja'' paase muodostumaan?
Tommosella kuppi mannalla sinne jaa kaikennakoita teravaa kulmaa mika voi aiheuttaa kuumia kohtia ja pienta itestaan syttymista Pyörittää silmiään

Vaimitensemeni??
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto