oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Maaliskuu 2024, 03:43:50 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Väärin merkityn muutosprosentin korjaaminen oikeaksi  (Luettu 7361 kertaa)
hannuk
Newbie
*
Viestejä: 8


« : 16 Tammikuu 2009, 08:52:40 »

Eli, rekisteristä poistetun AVK pyörän rekisteröin uudelleen 2006 keväällä. Pyörään oli vaihdettu etuhaarukan sisäputket ja etuvanne. Otteessa on merkittynä vaihdetuiksi osiksi etuhaarukka ja etuvanne 12%. Aikanaan en edes hoksannut, että etuhaarukka voidaan jyvittää -> sisäputket on 3.5% (uudella laskutavalla 2%). Etuvanne on 1.5% + 2% (napa + vannekehä) (uudella laskutavalla 4% + 4%).
Oikeat prosentit kuuluisi siis olla 3.5% + 3.5% = 7% (uudella: 2% + 4% + 4% = 10 %).

Miten minun pitää tehdä, että saan nuo muutettua oikeiksi? Minulle edullisempi on tuo vanhan kaavan mukainen taulukko, ja sen mukaanhan sen olisi _kuulunut_ mennä, jos katsastaja olisi sen oikein tehnyt. Katsastuksen yhteydessä täytin lapun, johon piti kirjotella vaihdetut osat ja siihen listasinkin noi sisäputket ja siinä ei todellakaan lue että olisi sen keulan vaihtanut kokonaan.

Jos olen oikein ymmärtänyt foorumin juttuja, niin ne otteeseen tulevat muutokset merkitään asiakkaan ilmoituksen mukaan, jolloin tässä ei pitäs olla mitään epäselvää, vai onko? Niin ja ilmeisesti minun pitää hoitaa tuo homma sillä konttorilla jolla toi rekisteröinti ja prosenttien merkkaaminen on tehty? Kun en asusta ko. paikkakunnalla ja sinne on matkaa toista sataa kilometriä, niin pitääköhän sinne roudata koko mopo ihmeteltäväksi, ei kai sentään, kun noi hommat pitäs edelleen mennä mun ilmotusten mukaan (ja laputhan pitäs löytyä ko. konttorin arkistoista)?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 16 Tammikuu 2009, 09:52:30 »

Tällähän on merkitystä vasta kun tehdään seuraavia muutoksia tai korjauksia (esim mahdollisen kolarin tiimoilta). Ja prosentit lasketaan uuden taulukon mukaan. Otteen korjaamiselle heti ei liene aivan välitöntä pakkoa, paitsi tietty mahdollisen seuraavan omistajan oikeusturva. Hyvä juttu siis, että olet asiaa ajamassa ja korjaamassa.

Kirjauserheiden korjaaminen pitäisi tehdä siellä konttorilla jossa ongelma on aikaansaatu. Konttorin virheen korjaamisesta ei pitäisi tulla lisäkuluja asiakkaalle. Konttoriin siis yhteyttä.
« Viimeksi muokattu: 16 Tammikuu 2009, 09:56:16 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #2 : 17 Tammikuu 2009, 16:05:48 »

Onneksi tuossa keula-asiassa on se hyvä puoli että osat ei ole korvamerkittyjä, voit vaihtaa jatkossa niitä mielesi mukaan vaikka pitkäkeulan.
« Viimeksi muokattu: 17 Tammikuu 2009, 21:11:26 kirjoittanut Röpöttäjä » tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto