oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
19 Maaliskuu 2024, 10:44:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rakentelun rajoitukset - aloituspaketti aloittelijalle ja miksei muillekin  (Luettu 159343 kertaa)
kallio
Jr. Member
**
Viestejä: 26


« Vastaus #15 : 04 Helmikuu 2010, 01:17:56 »


edelleen yritän kysyä mihin siirrän alkuperäisen runkonumeron emäputkesta? softailin takaosio on jo aiemmin muutettu jäykäksi ja leimassa siitä -8% ja nyt muuttuu etuosa rungosta (tosin jo aiemmin reikattu) josta ei siis mene prossia.
Mutta voinko meisselöidä ne numerot uuteen kiiltävään emäputkeen vai pitääkö ne numerot todella ennen muutosta käydä näyttämässä konttorilla ja sitten siirtää ne johonkin alkuperäisen rungon kohtaan, esim moottorin tai vaihdelaatikon alle?

tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #16 : 04 Helmikuu 2010, 09:47:21 »

Katsastusmiehellä on tässä harkintavaltaa. Joka tapauksessa konttorilla pitää käydä ennen kuin rälläkkä vinkaisee ja alkuperäinen numero irtoaa rungosta.

Jos katsuri sen hyväksyy, on mahdollista, että numero meistetään vain uuteen emäputkeen ja katsuri varmentaa sen sitten, kun muutettu runko on läjässä. Jos katsuri ei tätä menettelyä hyväksy, voi numeron meistää johonkin sellaiseen kohtaan runkoa, jota ei muuteta. Missään ei ole määritelty, mikä tämä kohta on. Katsurin kanssa voi siis sopia menettelytavasta, mutta se pitää tehdä ennen kuin rälläkkä on vinkaissut.

Valmistenumeron kanssa ei kannata sitten yhtään pelleillä. Voi tulla kalliiksi...
tallennettu

kallio
Jr. Member
**
Viestejä: 26


« Vastaus #17 : 10 Helmikuu 2010, 18:07:35 »

Tänään konttorilla varmistettu: runkonumeron voi siirtää uuteen emäputkeen. Katsastukseen mukaan otettu vanha emäputki/rungon jämä riittää indentiteetin varmistamiseksi.

Muutoskatsastuksen yhteydessä numerot voidaan meistää konttorilla tai ne voi meistää itse. Kirjasin/fontin koko pitää olla vähintään 7mm.

Eri katsastustoimipaikoissa voi olla erilaiset käytännöt mutta mä ainakin sain asian sovittua näin. Mitään erillistä asiapaperia toimenpiteestä ei tehty.
tallennettu
TTT
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #18 : 15 Helmikuu 2010, 08:53:28 »

Onko tuontipyörällä erityismerkitystä voimassa oleviin säädöksiin ? vai pätevätkö säädökset yhtä lailla. Sattuu itsellä olemaan ameriikoista v.2008 tuotu -96vm  softail. Autoliikkeestä ostettaessa en kiinnittänyt asiaan huomiota mutta näin asiasta tietoa saaneena, näyttäsi ainakin takavalon ja rekisterikilven osalta ettei normit täyty ? Miten lie saatu katsastettua kun pyörän keskilinjalla oleva takavalo ei toiminnassa (heijastimena?) ja kilpi vasemmalla tarvittavine taka-, jarru- ja rekisterivaloineen sekä vilkut taasen talalokasuojan molemmin puolin.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #19 : 15 Helmikuu 2010, 14:38:29 »

Katsastettua on saatu jos jonkinlaista. Kaikki mikä on katsastettua, ei tarkoita, että se olisi myös laillista.

Takavalon osalta ei ole väliä, onko kyseessä tuontipyörä vai ei.
tallennettu

any1
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #20 : 24 Toukokuu 2010, 01:11:55 »

Terve.

Hankin jokin aika sitten kuuspuolikkaan Suzukin jonka käyttöönotto päivä on 0.0.1983. Tähän mennessä vaihdetu takavalo, vilkut, stonga ja äänenvaimentimet (jotka pienen modauksen alla koska pitävät aivan helvetillistä meteliä). Etulokari otettu pois, takalokaria lyhennetty ja uuden penkin teko meneillään. Keulaa tiputettu pari tuumaa ja tarkoitus olisi perää laskea saman verran sekä mittaristo korvata pienellä nop. mittarilla.

Ja sitten kysymykset.
Eli olenko nyt ymmärtänyt oikein, että ainut muutos noista edellä mainituista joka vaatisi  katsastuksen ovat noi äänenvaimentimet jolloin niiden lisäksi prosentit lähtisi myös lokar(e)ista ja penkistä?

Missäköhän voisi pk. seudulla mittauttaa desibelit?

Entäs jos orkkis tankkiin takoo uusia muotoja niin meneekö siitä prosentteja?

Epävarma tietämätön kiittää.
tallennettu
Jack
Full Member
***
Viestejä: 55


« Vastaus #21 : 24 Toukokuu 2010, 07:41:43 »

ihan pikkuvinkkinä.

Noilla muutoksilla minä en edes harkitsisi kats.konttorilla käyntiä.

J
tallennettu
any1
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #22 : 24 Toukokuu 2010, 19:12:16 »

Ei siis ollut suunnitelmissa mennäkään halusin vaan varmistaa ettei noissa muutoksissa ole mitään sellaista minkä takia passitettais tien varresta katsastukseen.
tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #23 : 30 Syyskuu 2010, 09:12:16 »

Moi,

Onko mittari pakollinen vm 1973 vekottimessa... ei selkeytyny pikaisella kuikuilulla.

CF
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #24 : 30 Syyskuu 2010, 10:14:07 »

Ei oo.
tallennettu

vollero
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #25 : 15 Marraskuu 2010, 21:06:19 »

Miten nuo lakipykälät noissa takahaarukan jatkamisessa menee?
Moottoripyörä on Suzuki jonka käyttöönotto tehty 10.2 1999. Onko pultattavat takahaarukan jatkot lailliset ja onko ne muutoskatsastettava ja merkattava rekisteriotteeseen? Keväällä olisi pyörä muutoskatsastettava turbolle, niin samalla saisi myös sen jatketun takahaarukan katsastettua, jos tietäisi mitä vaatimuksia sen tulee täyttää.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #26 : 17 Marraskuu 2010, 16:12:16 »

Miten nuo lakipykälät noissa takahaarukan jatkamisessa menee?
Moottoripyörä on Suzuki jonka käyttöönotto tehty 10.2 1999. Onko pultattavat takahaarukan jatkot lailliset ja onko ne muutoskatsastettava ja merkattava rekisteriotteeseen? Keväällä olisi pyörä muutoskatsastettava turbolle, niin samalla saisi myös sen jatketun takahaarukan katsastettua, jos tietäisi mitä vaatimuksia sen tulee täyttää.



Jos rekisteriotteen tiedot muuttuvat =  muutoskatsastettava. Jatkopaloilla akseliväli muuttuu = muutoskatsastettava. Jatkopalat on ok, tämä saatiin sovittua uuteen kopterilakiin http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078 ja 9 § kohta 2. ja 7 §
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
vollero
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #27 : 17 Marraskuu 2010, 20:42:23 »



Jos rekisteriotteen tiedot muuttuvat =  muutoskatsastettava. Jatkopaloilla akseliväli muuttuu = muutoskatsastettava. Jatkopalat on ok, tämä saatiin sovittua uuteen kopterilakiin http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078 ja 9 § kohta 2. ja 7 §

Iso kiitos noista tiedoista ja pykälistä.
tallennettu
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #28 : 18 Marraskuu 2010, 08:54:05 »

Moi,

Onko mittari pakollinen vm 1973 vekottimessa... ei selkeytyny pikaisella kuikuilulla.

CF

jos olen oikein ymmärtänyt tuon ikäisessä ei vaadita vilkkujakaan vaikka alunoerin sellaiset olisi ollutkin?!? ainaskin konttuurin setä mulle niin kertoi
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #29 : 18 Marraskuu 2010, 10:00:22 »

Ei 1973 tartte vilkkuja.
Jos laitat niin pitää olla ohjeiden mukaan. Pelkät ohjaustankovilkut ei riitä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto