oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
19 Maaliskuu 2024, 06:50:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Komissio ehdottaa moottoripyörille katsastuspakkoa  (Luettu 40103 kertaa)
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #15 : 03 Elokuu 2012, 09:24:25 »

Aiheen mediakäsittely jatkuu, villit spin off -ideat tulevat esille:

http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/moottoripyorille-katsastuspakko/601534/

"Suomessa on vaadittu katsastusten ulottamista moottoripyöriin, eteenkin meluongelmien vuoksi. Saaren mukaan moottoripyörän pakoputki on kuitenkin varsin helppo vaihtaa  katsastuksen ajaksi. Tämän estämiseksi on keskusteltu katsastettavien moottoripyörien valokuvaamisesta ja kuvien tallentamisesta tietokantaan. Sen jälkeen valvontaa suorittava poliisi voisi tien päällä verrata pyörän ulkonäköä katsastuksen aikaiseen."


Jos Sinä Hyvä Harrastaja tunnet kansanedustajia, MEPejä tai heidän taustajoukkojaan, pyydä heitä heräämään!
« Viimeksi muokattu: 03 Elokuu 2012, 09:26:07 kirjoittanut Juupe » tallennettu
stressman
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #16 : 03 Elokuu 2012, 09:46:27 »

Aiheen mediakäsittely jatkuu, villit spin off -ideat tulevat esille:

http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/moottoripyorille-katsastuspakko/601534/

Jos Sinä Hyvä Harrastaja tunnet kansanedustajia, MEPejä tai heidän taustajoukkojaan, pyydä heitä heräämään!


WTF? Moottoripyörätkään eivät ole teknisistä vioista vapaita. Selvitysten mukaan ne ovat syynä kahdeksaan prosenttiin kaikista moottoripyöräonnettomuuksista. Lisäpainoa esitykselle antaa se, näiden ajoneuvojen nuoret kuljettajat ovat tienkäyttäjien suurin riskiryhmä.

Onko mitään rajaa sillä, miten älyvapaita juttuja saa julkaista turvallisuuden nimissä? Vastaus: ei.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #17 : 03 Elokuu 2012, 10:11:50 »

Onko mitään rajaa sillä, miten älyvapaita juttuja saa julkaista turvallisuuden nimissä? Vastaus: ei.

Ei ole.

Eikä tämä liity pelkästään motskareihin.
tallennettu

Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #18 : 03 Elokuu 2012, 10:28:35 »

Luin ton Kalevan jutun ja naama venähti äimistyksestä. Kuinka joku Kari Saari VOI olla tuolla edes ehdottamassa julkisesti moista sontaa? Panee niin vihaksi, että laitan helvetilliset mölyputket ja oon niin outlawta että.

Ja jos pommittajia halutaan pyydystää haaviin, mä luulen että kilvettä pommittaminen ja karkuunlähdöt = onnettomuudet tulevat lisääntymään rajusti. Parempi ois olla reilu ja joustava kuin kusta kokoajan naamalle.

viddu kun panee vihaksi.
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
thelittleone
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #19 : 03 Elokuu 2012, 14:13:25 »

Ja jos pommittajia halutaan pyydystää haaviin, mä luulen että kilvettä pommittaminen ja karkuunlähdöt = onnettomuudet tulevat lisääntymään rajusti. Parempi ois olla reilu ja joustava kuin kusta kokoajan naamalle.

viddu kun panee vihaksi.
Tuohon karkuunlähtöihin voisin kommentoida seuraavaa että vahvana perstuntumana (ainakin pommittajien osalta) on että kaikki yli kymmenen vuotta (kautta) ajaneet ja yli 100000km pyörän päällä viettäneet ajavat karkuun setä sinisen sattuessa kohdalle kun lukemat mittarissa kohtaamisen hetkellä ovat olleet yli 50km/h tienposkessa olevaa tikkarin näyttämää. Miksiköhän näistä karkuunajoista ei uutisoida? Johtuisikohan siitä että 19/20 pääsee karkuun, Tranportterit ja Mondeot tarjoavat hyvin huonon vastuksen jopa aivan kädettömälle kuskillekkin ellei kyseessä ole LP:n hiukka kireämmät autot.

Onnettomuuksien lisääntymiseen ei ole kommenttia, jokainen itse tekee päätöksen tupin vääntämisestä ja karkuun yritttämisestä...se mistä poliisi uutisoi ja missä yhteydessä onkin sitten ihan eri tarina. Virnistää

Mulle on ihan sama mitä nuo keksivät täälllä sivistyksen kehdossa EU-alueella, kirjat Pietariin ja pitkillä kilvillä ympäri Suomea ja kun kilvet häviävät jostain kumman syystä on 40 päivää sellainen uusien kilpien kohtuu odotteluaika tuolla kapitalismin mekassa. Rajaltakin saa haettua todistuksen katoamisesta, harmi vaan että on sellaisella kielellä jota tavan posliini ymmärtää Hymyilee leveästi
Ja matka jatkuu........... Näyttää kieltä

Olen muuten itse ajanut pitkästä aikaa taas viikon verran kilvettömällä pyörällä liikenteessä ja kerran on huomautettu asiasta "Esson" pihassa "kyläpoliisin" toimesta, ketään muuta ei kiinnosta. Virnistää
« Viimeksi muokattu: 03 Elokuu 2012, 14:22:00 kirjoittanut thelittleone » tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #20 : 05 Elokuu 2012, 11:00:48 »

Onko mitään rajaa sillä, miten älyvapaita juttuja saa julkaista turvallisuuden nimissä? Vastaus: ei.

Jos tätä asiaa pohditaan syvemmältä, niin onko olemassa mitään rajaa mitä virkamies voi suustaan päästää joutumatta sen kummemmin asiaa perustelemaan.

Ei ole.

Täältä boardilta kyllä löytyy vastaukset kaikkiin kysymyksiin!
tallennettu
stressman
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #21 : 05 Elokuu 2012, 18:17:04 »

Lainaus käyttäjältä: MakeH
Täältä boardilta kyllä löytyy vastaukset kaikkiin kysymyksiin!

Ja vielä jos joku kysymys on niin vaikea, ettei vastausta meinaa löytyä, tulee Suomussalmen apteekin laborantilta vastaus "kuin apteekin hyllyltä".
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto