oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Huhtikuu 2024, 02:04:54 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Alumiinisen alemman t-kappaleen kiinnitys ohjausakseliin  (Luettu 15427 kertaa)
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« : 10 Elokuu 2009, 10:08:16 »

No otsikossa onkin jo kaikki oleellinen. Prässäten ja varmistus pultilla? Vai olisiko tuo pultti lähinnä oman mielen rauhoittamiseksi.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #1 : 10 Elokuu 2009, 10:39:47 »

onko oman mielen rauhoittaminen kiellettyä??
mut ei kai se pulttia kaipaa jos on muuten huolella mitoitettu ja tehty.

lisäkysymyksenä tähän olis asiansa osaaavia sorvareita, jotka tekis ko. akseleita. mielellään turun lähellä. ja materiaalit kiinnostaa myös. mun tapauksessa kyllä t-kappale on terästä ja kiinnitys ei siis ongelma, mut akselin puute rajoittaa keulan asennusta...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #2 : 11 Elokuu 2009, 09:09:25 »

Esimerkiksi Harley Davidson Dyna/Sportster -malleissa ohjausakseli on krymppisovitteella t-kappaleessa ja alapäässä on lukkorengas estämässä akselin nousemisen ylös reiästään. Tuota lukkorengasta käytetään varmasti ainoastaan tuotantoteknisistä syistä, saman asian ajaa jos akselin alapäässä on vastaava olake pitämässä sen paikoillaan.

Onhan sitten näitä "sokeita" t-kappaleita joissa akseli liikkuu vapaasti alakappaleessa ja sitten ruuvataan yläkappaleessa oleviin kierteisiin. Alhaalla on sitten vaan joku pidätinruuvi estämässä akselin pyörimistä auki.
tallennettu
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #3 : 07 Helmikuu 2011, 12:58:05 »

Paljonkohan olisi ahdistus / krymppisovitteen mitta, 0,1mm reikää isompi akseli?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #4 : 08 Helmikuu 2011, 08:28:08 »

Ei tarvi niin paljoa, kolme satkua riittää.
tallennettu
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #5 : 08 Helmikuu 2011, 15:50:46 »

Selvä, kiitos. Kuvat alkavatkin olla valmiit, vielä kun vastaavat mitoitukset lisäilee niin eikun tekoon.
tallennettu
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #6 : 11 Helmikuu 2011, 22:16:31 »

savagessa oli vain lämpösovitteella kiinni teräsakseli alukolmiossa kiinni.

lisäkysymyksenä tähän olis asiansa osaaavia sorvareita, jotka tekis ko. akseleita. mielellään turun lähellä. ja materiaalit kiinnostaa myös. mun tapauksessa kyllä t-kappale on terästä ja kiinnitys ei siis ongelma, mut akselin puute rajoittaa keulan asennusta...

auton vetarista ainakin saa lujan akselin tohon hommaan, ja romikselta kohtuu hintaan...
tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto