Kannattaa laskea arvot keulakulmalaskurilla jollainen löytyy esim.
Täältä. Ratkaisevaa on se, että jättö on syytä jäädä 50-100 mm välille.
Käytännössä tuossa +20" springerissä on huomattavasti enemmän rakea kuin se kolme astetta. Tämä siksi että alapään keinuvivut siirtävät etupyörää eteenpäin. Laskuria varten pitää vaan etuhaarukan kulma ja t-kappaleiden asteet mitata niin että käytetään mittauspisteinä etuakselia ja t-kappaleen yläpintaa. Eli t-kappaleiden kulma on itse asiassa se kulma joka jää etuakselin ja t-kappaleen yläpinnan välille vedetyn suoran linjan sekä ohjausakselin väliin.
Springerin ohjausakselin lisäreikkaaminen on erittäin vaativa homma joka voi olla kotikonstein aika vaikea toteuttaa. Esim. Mr. Moore on näitäkin tehnyt. Sama asia hoituu tietysti vaihtamalla pidemmät alapään keinuvivut kuten jo viestissäsi mainitsit.
Toinen asia mikä olisi syytä ottaa huomioon kun lähdetään pelaamaan noinkin loivilla kulmilla (sanoit 60 atsetta?) - mihin asentoon keinuvipu jää? Toimiiko jousitus vielä siinä asennossa? Joudutaanko haarukan etuputkia pidentämään jotta keinuvipu saadaan oikeaan asentoon?
Tässä vielä kuva MMAF:n omavalmistepilotin, Silver Bulletin, keinuvivuista: