oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
28 Huhtikuu 2024, 21:35:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Alkuper.rungon modifioiminen  (Luettu 12040 kertaa)
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« : 21 Elokuu 2007, 13:47:03 »

AKE:n ohjeistuksessa sanotaan rungon uudelleen muotoilusta että käyttämällä ainakin osittain alkuper.osan materiaalia ei pienennä kanta-ajoneuvon osuutta.Onko kokemusta kuinka paljon pitää vanhaa olla mukana ja miten alkureräisyys tunnistetaan,riittääkö että runko "tunnistetaan"moottoripyörään kuuluvaksi Pyörittää silmiään.Miten runko nro:n tai ID:n,jos ne jää muutosten myötä pois?Pitääkö käydä konttorilla kyselemässä?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 21 Elokuu 2007, 14:08:58 »

Jos runkonumeroon joudutaan koskemaan, pitää aina käydä konttorin kautta.

Ajatuksena tuossa muuttamisen prosenteissa on ollut se, että putki on putkea, vaikka sitä pitkältikin uusittaisiin. Stretsaamisessa ja reikkaamisessa, samoin kuin perän levityksessä, ei yleensä myöskään poistu mitään, vaan päinvastoin väliin tulee vain lisää kamaa. Tällöin kanta-ajoneuvon osuus ei todellisuudessakaan pienene.

Alkuperäisyys on tarkoitettu tunnistettavaksi rakennetta tutkimalla. Kaksikehtoinen, moottorin ja takahaarukan tai -akselin tuentapisteet jne. Jos nämä keskeiset rakenteen ominaisuudet eivät muutu, ei prossia pitäisi mennä. Jos taas jokin rakenne selvästi muuttuu, esim. kehtorakenne kaksikehtoisesta yksikehtoiseksi, silloin prossia menee katsastusmiehen arvion mukaan. Jousiperän muuttaminen jäykäksi on määritelty 8 %:n arvoiseksi (haarukka ja iskarit). Tästä voi tosin pari prossaa antaa hyvää, jos käyttää alkuperäiset taka-akselin tukikappaleet, kuten esimerkiksi Softailissa voi tehdä.
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto