oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Maaliskuu 2024, 02:26:46 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Amerikan tuontipyörän rekisteröinti  (Luettu 11558 kertaa)
Tramph
Newbie
*
Viestejä: 3


« : 25 Elokuu 2013, 17:34:12 »

Päivää,

Amerikantuontipyörän, Triumph Bonnevillen, rekisteröintikatsastus ja muut tarvittavat temput ihmetyttää. Keksinnön mukana tulleessa CoT:ssa on mainittu vain moottorin numero (T120VCGxxxxx) ja vuosimalli sekä pyörän merkki. Runkonumero poikkeaa moottorin numerosta (T140VPHxxxxx).

Moottori on siis T120V vm -72 ja runko T140V vm -73. Onko mitään tehtävissä katsastuksen onnistumiseksi, koska rungolle (runkonumerolle) ei ole paperia. En tiedä miksi Amerikanjenkki on titlen moottorin numerolle tehnyt.

Muita kysymyksiä:
1. Mitä pakollisia varusteita pitää pyörässä olla katsastuksessa ja minkä dokumentin mukaan? Katsurin käsi- ja jalkakirjaa sekä erinäisiä lappuja luettuani ymmärsin seuraavien olevan pakollisia:
-etu- ja takavalo
-jarruvalo vähintään takajarrulta
-äänimerkki
-ohjauslukko jollain toteutuksella
-äänet vaimennettu jollekin tasolle

2. Maksetaanko ajoneuvovero katsastuksen jälkeen? Nyt on tulli ja ALV maksettu.

3. Onko tuohon Certificate of Titlen moottorinumeroasiaan mitään tehtävissä?

Kiitos etukäteen,
Tramph
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 29 Elokuu 2013, 07:49:24 »

Runko voi olla vaihdettu Ameriikassa. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, siitä vain menee prosentit.

Tuossapa nuo 1972 vaatimukset oikeastaan olivat. Jarrujen pitää tietty toimia ja renkaat on hyvä pitää kondiksessa.

Autoveroilmoituksen voi tehdä milloin haluaa, ennen tai jälkeen katsastuksen. Rekisterikilpeä ei kuitenkaan saa ennen kuin autovero on maksettu.
tallennettu

Tramph
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #2 : 29 Elokuu 2013, 16:01:46 »

Moi,

Kiitos vahvistuksesta. Soitin katsastusasemalle ja heidän keskinäisen neuvonpidon tulos vaatimuksista oli seuraava:

-Äänimerkki
-Takaheijastin (tämä lienee Lucas-tyyppisen takavalon yhteydessä, hommasin kuitekin pienen erillisen)
-Alkuperäisen kaltaiset äänenvaimentimet (lyhyet reverse-conet nyt paikoillaan, menen niillä)
-Lähi-ja kaukovalo sekä parkkivalo (en löytänyt dokumenttia etuparkkivalon tarpeesta mistään)
-Jarruvalo takajarrulta
-Kiinteästi asennettu ohjauslukko (yläkolmiossa ja emäputkessa on tähän paikat)

VIN-asia kuulemma ratkotaan paikan päällä ja alustavasti vihreää valoa näytettiin.
Pyörän ulkokuosi on erittäin rujo ja patinoitunut, sellaiseksi se myös jää. Halusin varmistaa vaatimukset, sillä ensivaikutelma ei varmasti herätä luottamusta, kenessäkään.

Tramph
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 01 Syyskuu 2013, 10:39:39 »

Ompas taas asiantuntevaa katsastuspalvelua Vihainen...

- Moottoripyörän seisontavalo tuli pakolliseksi vasta 1.1.1989
- Alkuperäisen kaltaiset äänenvaimentimet? Miksi ihmeessä? Riittää että melu alittaa 106 dB(a) puolella maksimitehon kierroksista. Ihan sama vaikka tekisit ne naapurimeijerin romulavalta löytyneistä putkista.

Muuten saamasi tiedot pitää paikkansa, heijastin pitää olla samoin kuin pitkät ja jarruvalo. Ohjauslukosta määrätään seuraavasti: 01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilö- ja pakettiautossa sekä moottoripyörässä tuli olla erikseen hyväksytty lukkolaite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi. Käytännössä tuo tarkoittaa runkoon hitsattua Neimann-merkkistä lukkopesää.

Rungon suhteen veisin pyörän näytille ja näyttelisin tietämätöntä. Jos leimamies siihen numeroon puuttuu niin sitten menee prossat - mutta kuka noista vanhoista briteistä tietää? Toivottavasti alkuperäisiä osia on riittävästi että yli 50% säilyy jos rungosta menee pinnat. Olishan se tulevia tienvarsitarkastuksia silmällä pitäen hyvä että rungon numero löytyisi otteesta. Jenkeissä title seurasi moottorin numeroa johonkin vuosimalliin asti, en nyt tarkasti muista koska muutos tapahtui - mielestäni se oli jonkun verran myöhemmin kuin H-D rupesi meistämään pyöriinsä runkonumerot eli 1971.
tallennettu
Tramph
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #4 : 23 Lokakuu 2013, 12:09:56 »

Terve,

Kiitokset vastanneille avusta ja kattavasta taustatyöstä sekä dokuarkistosta. Pyörä on rekisteröity, 28% muutoksia otteeseen rungosta. Vänkäsin vielä tuon rungon numeron otteeseen erioisehdot-kohtaan, jottei tule jälkipyykkiä. Verolaput on jätetty ja jään odottelemaan päätöstä siirtoluvilla sateessa ajellen.

Tramph
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto