oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
19 Huhtikuu 2024, 21:23:32 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rollerit  (Luettu 7589 kertaa)
Juube
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 14 Helmikuu 2014, 22:51:09 »

Mm.Bikeline.se ja nashmotorcycles.com tarjoavat kyseisiä roller vaihtoehtoja.Jos tämä hupi olisi suomessa halpaa niin moni hakisi ruotsista luurangon osineen ja päivineen.Sen ymmärtää että itse hitsailtu runko on vaikeampaa saada tieliikenne käyttöön.Kysyisinkin että jos kipaisee ruotsista (bikeline.se) traikin luurangon niin kuinka paljon se maksaa saada liikenne käyttöön?omavalmiste maksu tietenkin on koska kyseessä on s&s.Traikkeja muutenkin näkee harvoin ja yleensä ne on järjestäen 750 kuutioisia.Onko siihen erityinen syy?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 17 Helmikuu 2014, 09:15:38 »

Kyllä suurin osa meikäläisen näkemistä trikeistä on järjestään yli tuhatkuutioisia - johtuisko sitten omasta merkkisuuntautumisesta... Tai jos puhut tehdastekoisista Harrikan trikeista, niin H-D teki vuosikymmeniä sellaista vanhaan 750-kuutioisella sivuventtiilitekniikalla, bigtwineinä kolmipyöräisiä ei montaa tuotantolinjalta rullannut ennen kuin vasta viime vuosina.

Omavalmisteisen triken valmistaminen kaatuu ihan samaan kuin minkä tahansa ajoneuvon - päästövaatimuksiin. Tällä hetkellä pykälät edellyttävät tyyppihyväksyntädirektiivin edellyttämän päästötestin vaatimusten täyttymistä ja kyseistä testiä ei pysty Suomessa teettämään. Ja vaikka pystyisikin, maksaa se tuhansia euroja eikä palvele tarkoitustaan yksittäisen harrastajan rakentaman omavalmisteajoneuvon tieliikennekelpoisuuden osoittamiseen. Kyseinen testi on tehty lähinnä suurten valmistajien sarjatuotantoa silmällä pitäen, siellä tyyppihyväksytetään yksi laite ja loput menee samalla todistuksella.

MMAF tekee hartiavoimin töitä että meidänkin lainsäädäntöömme saataisiin pykälät joiden avulla omavalmisteiden tekeminen saataisiin kannattavaksi myös meillä Suomessa. Sitä odotellessa tie on toistaiseksi pitkä ja kivinen ennen kuin voi kiinnittää rekisterikilvet itse valmistamaansa moottoripyörään.

Mistä olet saanut sen käsityksen että itse hitsattu runko olisi yhtään sen vaikeampi tapaus konttorilla kuin jollain "tehtaalla" meksikolaisen minimipalkkatyöläisen kasaan rätkimä?
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto