oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
10 Joulukuu 2024, 12:52:42 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sähköinen H-D  (Luettu 23559 kertaa)
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« : 24 Kesäkuu 2014, 15:32:13 »

Tästä voi saada sähköiskun sieluun. Mutta eipä hätää. Kuulemma sportstereita ei saa kuin sähköisenä 2016 alkaen, eikä semmonen haittaa ketään.


http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/sahko-harrikka+voi+piipahtaa+ensi+vuonna+suomessa/201406687663

"Harley-Davidsonin kohuttu sähköpyörämalli saattaa pistäytyä vuoden 2015 koeajokiertueellaan Suomessa.

Suomessa, Tanskassa ja Norjassa Harley-Davidsonin myyntiverkostoista vastaava Mikko Summa painottaa, että sähkö-Harrikan eurooppalaista koeajoreittiä ei ole vielä julkistettu eikä hänkään näin ollen tiedä, ulottuuko se Suomeen.

”Kaikkemme teemme, että saisimme pyörän meidän pohjoismaiselle myyntialueellemme. Mitään en kuitenkaan voi vielä luvata”, Summa sanoo.

Harley-Davidson ilmoitti juhannuksen alla, että se on kehittelemässä sähkökäyttöistä moottoripyörää ja että se haluaa laitteesta mahdollisimman paljon asiakaspalautetta. Niinpä se järjestää pyörän ympärille koeajoturneen, joka starttaa tänä vuonna Yhdysvalloissa ja jatkuu ensi vuonna Kanadassa ja Euroopassa.

Summa huomauttaa, että sähköinen Harrikka on vasta konseptimalli. Se ei vielä tarkoita, että pyörä olisi tulossa joskus sarjavalmistukseen.

”Tehdas on nimenomaan todennut, että sillä ei ole tuotannon suhteen minkäänlaisia suunnitelmia. Asiakkailta saatava palaute ratkaisee pitkälti sen, onko tulevassa uutuudessa kyse juuri tuollaisesta sähköpyörästä vai mahdollisesti jostakin muusta, vaihtoehtoista polttoainetta hyödyntävästä mallista”, Summa sanoo."
« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu 2014, 15:36:14 kirjoittanut Juupe » tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 25 Kesäkuu 2014, 07:25:02 »

Venäläiset ovat ryhtyneet vastatoimenpiteisiin ja rakentavat ydinkäyttöistä Dnepriä. Uutistoimisto Itar-Tassin mukaan ajoneuvon koeajokiertueella tullaan loukkaamaan myös Suomen ilmatilaa. Kansalaisia kehotetaan seuraamaan Säteilyturvakeskuksen tiedotteita.
tallennettu

Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #2 : 15 Elokuu 2014, 08:49:17 »

Tässä tulevaisuus. Onneksi näyttää sentään hemmetin viileeltä ja hauskalta myös perinteisen prätkänraatelijan näkökulmasta. Uutisen viimeinen lause on myös rohkaiseva.

http://yle.fi/uutiset/vinha_vekotin_kuopiolaismies_rakensi_sivuluisua_heittavan_sahkopyoran__video/7411588

"Drift trike on Suomessa vielä harvinainen kolmipyöräinen alamäkipyörä, jonka nopeus saattaa nousta 50 kilometriin tunnissa. Mäkien puutteessa kuopiolaismies rakensi vekottimeen sähkömoottorin. Se näyttää kolmipyöräiseltä ilman polkimia. Kahdenkymmenen tuuman eturengas, takapyörinä kaksi kottikärryn rengasta, 250-wattinen sähkömoottori ja kaasukahva. Kuopiolaisen Hannu Nyyssösen rakentama viritelmä on – ellei nyt ensimmäinen laatuaan maailmassa, niin ainakin Suomessa.

– Tämä on drift trike, ulkomailta tuttu sivuluisussa ajettava kolmipyörä. Se on alun perin tehty alamäkikäyttöön: ajetaan kovalla vauhdilla ja sivuluisussa. Sain idean pistää siihen moottorin eteen, että pääsee tasaisellakin ajelemaan, kun mäkiä ei ole aina hirveästi tarjolla.

Jotta vekotin ottaisi kunnolla sivuluisua, takapyörät on päällystetty kovamuovisilla viemäriputken pätkillä.

Tieliikenteeseen Nyyssösen rakentamalla drift bikella ei ole asiaa, mutta hän on kokeillut sitä suljetulla alueella.

– Lelujahan nämä ovat kaikki, mutta eihän sitä ikinä tiedä, mitä vielä kehittelee. Tähän voisi saada tehoja lisää ja paremmat jarrut. Sellainen tuhannen watin moottori riittäisi ja siinä olisi varmaan vähän liikaakin.

Sähköinen drift trike ei ole ensimmäinen Nyyssösen ajatushautomosta noussut pyöräkeksintö. Aiemmin hän on muun muassa sähköistänyt oman polkupyöränsä ja ajanut sillä reilut 500 kilometriä. Lisäksi hän on ollut rakentamassa aurinkovoimalla toimivaa sähkökäyttöistä kolmipyörää.

– Oman sähköpyörän pystyy tekemään, jos vähänkin osaa rakentaa ja tietää miten päin johdot yhdistetään toisiinsa, Nyyssönen toteaa."
tallennettu
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #3 : 15 Elokuu 2014, 09:26:19 »

Tässä on kyllä yksi pyörä liikaa tälle foorumille, mutta kyllä, sähkölläkin voi pitää hauskaa:

http://green.autoblog.com/2014/07/14/electric-golf-cart-drag-race-flip-video/
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
MMAF Puheenjohtaja
Administrator
*****
Viestejä: 235


« Vastaus #4 : 15 Elokuu 2014, 11:59:40 »

Tässä Brammon näkemys sähkömoottoripyörästä http://www.brammo.com/home/
ja Urpolaisen seuraaja puikoissa http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/politiikka/sdpn-kriisi-puolueelta-katosi-tarkoitus/
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto