oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
28 Maaliskuu 2024, 20:48:46 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: omavalmiste prokkis e1  (Luettu 23095 kertaa)
rmk
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 28 Joulukuu 2016, 22:01:20 »

Koska tätä projektia on päivitetty jo instagramissa pitänee kirjotella nopee selostus millä saa kaikki vauhtiin.

Kyseessä on siis töysin omavalmiste käyttäen niin vähän tehdas moottoripyörien osia kun mahdollista.

Tällä hetkellä lista on aika vaatimaton.

- Etu ja taka iskarit.
-ylä ja alakolmio
-jarrut
-vanteet

Lisäks masentavana inffona valot on oltava e hyväksytyt. enkä ole ainakaa toistaseksi löytäny kiertotietä jolla saisin omavalmisteeseen omavalmiste takavalon. ainakaan niin että mulla olis siihen varaa.

Tähän mennessä valmistettu omavalmiste osat

-runko
-takahaarukka

seuraavana tulossa

- akku kotelo ( mainitsinhan että tää on täys sähköpyörä )
-penkki + muut päälirakenteet

vehkeen yksinkertaistetut specsit on about
30 kw piikkitehoa
max nopeus vaan 140kmh
 120km on tän hetkisen laskelman minimi kantama yhdellä latauksella

akkuina toimii litium akkukennot. samanlaiset mitä sähköröökissä. ainoaastaan niitä tulee 1600-2000kpl

tässä projektissa on 2 kokonaan eri työtä.

itse pyörän rakennus. joka olis ohi 2 viikon päästä ellei tätä joutuis ite maksamaan. saatikka käymää töissä samalla.

ja lakiasiat joista vois turista tuntikausia. osviittaa antaa niinki erikoinen asia ku sivuseisontatuki josta olen nyt saanut 5 eri ohjeet. 3 ohjeet on kertonut että tarvitsen e hyväksytyn ja loput 2 on ilmoittanut ettei omavalmiste tartte e hyväksyttyä. ja näitten ongelmien setviminen onki työtä kerrakseen.

muutama hassunhauska avoin kysymys

-mittariston e hyväksynnän tarve
-ohjaustangon kytkimien e hyväksynnän tarve
-sivuseisontatuen e hyväksynnän tarve

mistä vitusta saa sähkösäteilymittauksia niin että normiduunarilla on varaa
ja jos joku keksii mulle porsaanreijän takavaloon olisin kiitollinen.

Koko lakiselvitys savotta on hoidettu ihan omin pikku kätösin ahdistelemalla eritahoja niin trafin kun katsastus asemien suunnalta. ja vielä on vitusti selvitettävää. vaikeeksi tekee koska tarttee löytyy sellasta faktatietoo mistä voi tarvittaessa lyödä lapun vastaan väittävän poliisin tai katsastusmiehen eteen. ja google ei kerro mitään.

sitten itse pyörä. koko kampe on nyt rullaamis kunnossa. muutamia strategisia osia kaivataan vielä. hiton joulupyhät lamauttaa myös koneistajat.

mm takapyörän epäkeskoholkit. takaakseli ja haarukan akseli. puuttuu toistaiseksi

https://drive.google.com/open?id=0BwJUeLOYhkuVUHJMWERXWExoYmc

tässä erikulmasta toi takaiskarin kiinnitys

https://drive.google.com/open?id=0BwJUeLOYhkuVU0ZJSUNvRGloWHc

ja lopuksi vielä takahaarukka

https://drive.google.com/open?id=0BwJUeLOYhkuVYjBRRFo3YkpUOXc

takahaarukka on 3mm teräslevystä tehty kotelorakenne. runko on tehty 22 ja 25mm e235 putkesta.

nyt tulevana viikonloppuna nähdään millanen tuuri kävi runkojigin kanssa kun on koittanut hetki hakea ekat viralliset laput rekisteröintiin. nimittäin rungon suoruus lappu. sen hoitaa rungonmittaus.com joka on lupautunut sponsoriksi tähän.

teholappujakaan ei tartte murehtia enää koska nekin tulee sponsorilta. moottoripyörähuolto.fi

säästän teidät ny toistaseksi tosta akkusavotasta koska se vasta show onki. kesästä lähtien niitä on purettu läppärien akuista jotka ystävällisesti lahjoitti turun ekotori. luojan kiitos koska muuten ei tähänkään leikkiin tarttis ruveta. ton mun akkusetupin kauppahinta kun on jotain 10000e luokkaa

tämäki postaus sisältää varmana enstex eniten kielioppivirheitä mutta vittuakos sitten. mä osaan rakentaa mitä vaan. vaikka moottoripyörän. kirjottaminen ei oo mun juttu.

lisää kuvia löytyy instagramista nimimerkki rmkdoesstuff

yritän päivitellä tätä tilannetta niin usein kun vaan kerkeen. mutta instagramissa vilkkuu päivitystä melkeen päivittäin

« Viimeksi muokattu: 28 Joulukuu 2016, 22:04:12 kirjoittanut rmk » tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #1 : 13 Syyskuu 2017, 18:05:14 »

> mistä vitusta saa sähkösäteilymittauksia niin että normiduunarilla on varaa

Tämä taitaa olla vieläkin ajankohtainen kysymys. Pyörähän on ollut framilla viime aikoina, mutta vielä pitäisi kokonaisuudelle kai saada EMC-leima?

Vai pitäisikö? Eikö riitä että komponentit on "ok"? 
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto