oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
19 Huhtikuu 2024, 18:32:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: AKE "kehittyy", rekisteriotteet uusiutuvat - VAROITUS  (Luettu 52195 kertaa)
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« : 24 Marraskuu 2007, 12:50:15 »

AKE on ottanut käyttöön uuden tietojärjestelmän joka on heti lähdössä osoittautunut ongelmalliseksi. Uuden tietojärjestelmän kylkiäisenä saatiin uudistetut rekisteriotteet joista virkamiesten mukaan on poistettu "turhia tekstejä" - näitä ovat mm. ajoneuvon malli, moottoritilavuus, akseliväli ja erityisehdot. AKE kyllä väittää että nämä tiedot löytyvät jatkossakin heidän tietojärjestelmistään mutta todellisuus on osoittautunut toiseksi.

Jos joku on nyt menossa tekemään muutoksia ajoneuvon tietoihin (muutoskatsastus, omistajan vaihto tms.) niin yleisesti kehotetaan ottamaan kopio vanhasta otteesta, koska mikäli käy niin huonosti että tärkeät tiedot puuttuvat sekä otteesta että AKE:n tietojärjestelmästä on hyvä olla edes jotain dokumenttia siitä mitä ajoneuvolle on tehty.

Tilanne on sangen mielenkiintoinen myös kuluttajansuojanäkökulmasta - miten ajoneuvon ostaja voi varmistaa että siihen tehdyt muutokset on asianmukaisesti muutoskatsastettu jos niistä ei ole merkintää rekisteriotteessa?

Täältä lisätietoa aiheesta:

Iltalehden artikkeli

Iltalehden artikkeli 2

Iltalehden kolumni samasta aiheesta

Overdrive/AKE
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #1 : 24 Marraskuu 2007, 22:17:33 »


aken uusi virheetön systeemi!

olen tota touhua mielenkiinnolla seurannut.. ei mitään järkeä tossa touhussa! ja virheitään ei edes myönnä. tästähän voisi kirjoittaa vaikka kuinka. mutta lyhyesti.. muummoassa ns.turhat tiedot poistettu(turhat on ne tärkeimmät)eli ajoneuvon muutokset jne.!
esim.1.poliisit pysäyttää mopedis ( olkoon se vaikka joku todella rajusti muutettu pannu chopperi )ja rupee syynää otetta. kattoo ajoneuvoa ja toteaa,että onko tää muka tän ote.otteessa lukee vain harley-davidson.ei mallia ei mitään tietoa pyörän muutoksista jne. ainuut orggis osat on koneen lohko,joitain senttejä orggis runkoa ja muutama ruuvi. selitä siinä sitten ,että kyllä ne muutokset ENNEN oli otteessa.poliisit selvittelee akesta ja mitään muutoksia ei muka LÖYDY mistään.jee..
esim.2. autopuolella tulee olemaan kivoja otteitten luku hetkiä.poliisit pysäyttää autos(olkoon se vaikka kv avo challenger)otteessa lukee dodge coronet 4d kovakattonen.siinä sitten ihmetellään kun ei mitään muutoksia korinvaihdosta mikä on tehty 80-luvulla ja ake jo hukannut kaikki muutos paprut kyseisestä pelistä.jee..
entäs istuma paikat.vani pysäytetään täynnä porukkaa ja uudessa otteessa lukee kahden henkilön paku.siinä sitten selittelet,että kyllä tällä ennen sai porukkaa kuskata. noita esimerkkejä olis vaikka kuinka..

entäs toi ajoneuvon osto puuha.
mistäs tiedät,että olet ostamassa edes oikeaa pyörää! otteessa lukee harley ja vm-49
pyörää on muokattu ja omistaja väittää ,että kaikki muutoksen on ylhäällä.mistä tiedät kun ei ne ole otteessa? soittelet akeen vai,että mitähän mä nyt oon ostamaas vai?eikä sieltä akestakaan välttämättä niitä tietoja löydy!
nyt huijarit vois myydä mitä vaan minä vaan kun niitä "turhia tietoja ei enään välttämättä ole.
ihme touhua kun joissain tapauksissa just niistä papereista maksetaan(muutoksia mitä on joskus saanut tehdä= mutta ei enään.ja prossat jne.

NYT PORUKKA VAAN TARKKANA JOS OLETTE OSTAMASSA UUTTA AJONEUVOA!!

« Viimeksi muokattu: 24 Marraskuu 2007, 22:29:15 kirjoittanut teemu » tallennettu
Juvakka
Jr. Member
**
Viestejä: 39



« Vastaus #2 : 25 Marraskuu 2007, 10:07:19 »

 Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt
Tuolla Overdriven sivuilla onpi aika mielenkiintoisia tarinoita tietoyhteiskunnan toimivuudesta...
 Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt
tallennettu

Luulin ajavani chopperilla, kunnes eräänä lokakuisena aamuna minulle selvisi pyöräni olevan custom...
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 26 Marraskuu 2007, 09:42:39 »

Taas yksi muistutus miksi kannattaa ehdottomasti ottaa itselleen valokopiot kaikista oleellisista papereista. Rekisteriote on tällainen oleellinen paperi.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #4 : 26 Marraskuu 2007, 10:44:28 »

Tässä AKE:n omin sanoin muutamasta "pienestä" ongelmasta Järkyttynyt ...

AKE:n tiedote
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #5 : 26 Marraskuu 2007, 14:55:57 »

Tuolta Overdrivesta voi lukea autoilijoiden ongelmista. Huh.

AKE: Uudet ajoneuvotietojärjestelmät käyttöön onnistuneesti (26.11.2007)  Virnistää
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #6 : 26 Marraskuu 2007, 15:08:34 »

Onneksi en ehtiny laittaa lankku Oldsia seisontaan. Jännityksellä odottelen kopterin otetta... huh heijaa, on vaan v**un hienoa.

CF
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #7 : 26 Marraskuu 2007, 15:19:31 »

Nyt kaivattais faktoja prätkien osalta: Minkälaisia uusia otteita motoristit ovat saaneet?

Oikeista ongelmistahan pääsemme keräämään tietoa vasta ajokauden alkaessa, tällä hetkellä aika harva asioi motskarilla viranomaisten kanssa tien päällä.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #8 : 26 Marraskuu 2007, 15:25:20 »

Rekisteriotteen informaatiosisältö oli APU-työryhmän agendallakin erittäin tärkeässä asemassa. Mitä paremmat tiedot otteessa lukevat, sitä parempi on mahdollisen ostajan asema.

Rakenteluharrastajia kiinnostanee jonkin verran sekin, mitä sinipukuinen setä voi otteesta tienposkessa lukea. No, ehkä gyyllä on äksess suoraan sinne tietokantaan, josta tiedot voi lukea. Jos sielläkään enää mitään lukee.

En jaksa penkoa tätä asiaa yhtään enempää just nyt. Sen voi kai vajavaisten tietojenkin perusteella kuitenkin sanoa, ettei tää nyt kauhean hyvältä näytä...

Gyy: - Jahas, mikäs se tämä pyörä oikein on?
Asiakas: - No sehän on Harley-Davidson FL 1200, vuosimalli 1952.
Gyy: - Kuules poika, ei tässä otteessa sellaista sanota, täällä lukee vain H-D.
Asiakas: - Nii-in...?
Gyy: - Sitä on tainnut tulla vaihdettua tähän osia?
Asiakas: - No joo, on siihen stonga vaihdettu. Talvella laitoin myös levyjarrut.
Gyy: - No mutta eihän tätä ole muutoskatsastettu ollenkaan!
Asiakas: - Kyllä mä sen konttorilla käytin...
Gyy: - Ei täällä semmoista lue. Nuo jarruthan ovat ihan uudet, eihän tämä voi olla viiskakkonen pyörä!
Asiakas: - On se.
Gyy: - Ei ole, ei täällä lue kuin H-D. Oletkos verot maksanut?
Asiakas: - No tää on viiskakkonen, ei tartte maksaa veroja.
Gyy: - Et siis ole maksanut veroa, et ole katsastanut tätä pyörää, etkä edes tiedä, mikä se on. Ruuvaatko itse kilven irti vai ruuvaanko minä?
Asiakas: - Mutta täähän on ihan...
Gyy: - Ei mitään muttia. Odottelehan siinä nyt aivan rauhassa, kun järjestän auton noutamaan tämän pyörän tutkittavaksi. Eihän tässä rungossa ole mitään numeroa, olet viilannut sen pois. Nettotulot ja onko elatusvelvollisuutta?
Asiakas: - Voi vitt...
Gyy: - Pysy ihan rauhallisena, soitan apujoukkoja paikalle. Pidetään ne kädet pois sieltä taskuista!
Asiakas: - Tupakiksi olisin pistänyt...
Gyy: - Yritit siis polttaa todistusaineiston. Käännytäänpä ympäri, laitan teille käsiraudat.

Virnistää
tallennettu

Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #9 : 26 Marraskuu 2007, 15:49:45 »

Rekisteriotteen informaatiosisältö oli APU-työryhmän agendallakin erittäin tärkeässä asemassa. Mitä paremmat tiedot otteessa lukevat, sitä parempi on mahdollisen ostajan asema.

Rakenteluharrastajia kiinnostanee jonkin verran sekin, mitä sinipukuinen setä voi otteesta tienposkessa lukea. No, ehkä gyyllä on äksess suoraan sinne tietokantaan, josta tiedot voi lukea. Jos sielläkään enää mitään lukee.

En jaksa penkoa tätä asiaa yhtään enempää just nyt. Sen voi kai vajavaisten tietojenkin perusteella kuitenkin sanoa, ettei tää nyt kauhean hyvältä näytä...

Gyy: - Jahas, mikäs se tämä pyörä oikein on?
Asiakas: - No sehän on Harley-Davidson FL 1200, vuosimalli 1952.
Gyy: - Kuules poika, ei tässä otteessa sellaista sanota, täällä lukee vain H-D.
Asiakas: - Nii-in...?
Gyy: - Sitä on tainnut tulla vaihdettua tähän osia?
Asiakas: - No joo, on siihen stonga vaihdettu. Talvella laitoin myös levyjarrut.
Gyy: - No mutta eihän tätä ole muutoskatsastettu ollenkaan!
Asiakas: - Kyllä mä sen konttorilla käytin...
Gyy: - Ei täällä semmoista lue. Nuo jarruthan ovat ihan uudet, eihän tämä voi olla viiskakkonen pyörä!
Asiakas: - On se.
Gyy: - Ei ole, ei täällä lue kuin H-D. Oletkos verot maksanut?
Asiakas: - No tää on viiskakkonen, ei tartte maksaa veroja.
Gyy: - Et siis ole maksanut veroa, et ole katsastanut tätä pyörää, etkä edes tiedä, mikä se on. Ruuvaatko itse kilven irti vai ruuvaanko minä?
Asiakas: - Mutta täähän on ihan...
Gyy: - Ei mitään muttia. Odottelehan siinä nyt aivan rauhassa, kun järjestän auton noutamaan tämän pyörän tutkittavaksi. Eihän tässä rungossa ole mitään numeroa, olet viilannut sen pois. Nettotulot ja onko elatusvelvollisuutta?
Asiakas: - Voi vitt...
Gyy: - Pysy ihan rauhallisena, soitan apujoukkoja paikalle. Pidetään ne kädet pois sieltä taskuista!
Asiakas: - Tupakiksi olisin pistänyt...
Gyy: - Yritit siis polttaa todistusaineiston. Käännytäänpä ympäri, laitan teille käsiraudat.

Virnistää


NHiinpä. ed omistajan vanha ote 100%, uutta omaa ( tyhjää?) odottelen. Toisaalta, pidän koko historian taskussa kopterilakeineen... pärkkele.

On se syvältä suolesta koko homma...

CF
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #10 : 26 Marraskuu 2007, 21:48:50 »

Rekisteriotteen informaatiosisältö oli APU-työryhmän agendallakin erittäin tärkeässä asemassa. Mitä paremmat tiedot otteessa lukevat, sitä parempi on mahdollisen ostajan asema.

Rakenteluharrastajia kiinnostanee jonkin verran sekin, mitä sinipukuinen setä voi otteesta tienposkessa lukea. No, ehkä gyyllä on äksess suoraan sinne tietokantaan, josta tiedot voi lukea. Jos sielläkään enää mitään lukee.

En jaksa penkoa tätä asiaa yhtään enempää just nyt. Sen voi kai vajavaisten tietojenkin perusteella kuitenkin sanoa, ettei tää nyt kauhean hyvältä näytä...

Gyy: - Jahas, mikäs se tämä pyörä oikein on?
Asiakas: - No sehän on Harley-Davidson FL 1200, vuosimalli 1952.
Gyy: - Kuules poika, ei tässä otteessa sellaista sanota, täällä lukee vain H-D.
Asiakas: - Nii-in...?
Gyy: - Sitä on tainnut tulla vaihdettua tähän osia?
Asiakas: - No joo, on siihen stonga vaihdettu. Talvella laitoin myös levyjarrut.
Gyy: - No mutta eihän tätä ole muutoskatsastettu ollenkaan!
Asiakas: - Kyllä mä sen konttorilla käytin...
Gyy: - Ei täällä semmoista lue. Nuo jarruthan ovat ihan uudet, eihän tämä voi olla viiskakkonen pyörä!
Asiakas: - On se.
Gyy: - Ei ole, ei täällä lue kuin H-D. Oletkos verot maksanut?
Asiakas: - No tää on viiskakkonen, ei tartte maksaa veroja.
Gyy: - Et siis ole maksanut veroa, et ole katsastanut tätä pyörää, etkä edes tiedä, mikä se on. Ruuvaatko itse kilven irti vai ruuvaanko minä?
Asiakas: - Mutta täähän on ihan...
Gyy: - Ei mitään muttia. Odottelehan siinä nyt aivan rauhassa, kun järjestän auton noutamaan tämän pyörän tutkittavaksi. Eihän tässä rungossa ole mitään numeroa, olet viilannut sen pois. Nettotulot ja onko elatusvelvollisuutta?
Asiakas: - Voi vitt...
Gyy: - Pysy ihan rauhallisena, soitan apujoukkoja paikalle. Pidetään ne kädet pois sieltä taskuista!
Asiakas: - Tupakiksi olisin pistänyt...
Gyy: - Yritit siis polttaa todistusaineiston. Käännytäänpä ympäri, laitan teille käsiraudat.

Virnistää

 Virnist&#228;&#228; <-just tolleen oon sen itsekkin ajatellut,että ongelmia tulee ja paljon jos otteet on mitä on!
lukee vain pyörän merkki:harley ja siihen se sit jääkin..
ja moni kun ei osaa niille sinipukusille siellä pysäytettynä mitään vastaan sanoa..
menee touhu siihen ,että täysin laillisista mopedeista revitään kilpiä niin huh huh!
mielenkiinnolla luen ,että millaisia uusia otteita olette saaneet J&#228;rkyttynyt
 käytännön ongelmia tosin esiintyy varmaan vasta keväällä. mutta otteet kannattaa olla kunnossa ennen ajokauden alkua!!
laittakaa esimerkkejä tänne jos olette saaneet mielenkiintosia uusia otteita.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #11 : 26 Marraskuu 2007, 23:06:55 »

mielenkiinnolla luen ,että millaisia uusia otteita olette saaneet J&#228;rkyttynyt
 käytännön ongelmia tosin esiintyy varmaan vasta keväällä. mutta otteet kannattaa olla kunnossa ennen ajokauden alkua!! laittakaa esimerkkejä tänne jos olette saaneet mielenkiintosia uusia otteita.
...varmaan ei kannata laittaa tietoja julkiselle taululle mutta esim. puheenjohtaja@mmaf.fi niin voimme kerätä tietoa keskitetysti ja nostaa näitä esiin AKE:n kanssa pidettävissä palavereissa (joista yksi on huomenna, tosin hiukan eri agendalla).
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #12 : 26 Marraskuu 2007, 23:51:12 »

...varmaan ei kannata laittaa tietoja julkiselle taululle mutta esim. puheenjohtaja@mmaf.fi niin voimme kerätä tietoa keskitetysti ja nostaa näitä esiin AKE:n kanssa pidettävissä palavereissa (joista yksi on huomenna, tosin hiukan eri agendalla).

ei tietenkään mitään omia virallisia tietojaan julkiselle foorumille.pj:lle vain!
tarkotin lähinnä tietoja esim. pyörä rajusti muutettu n.50% harley.mutta ote ei ole yhtään pyörän näköinen. eli on ONGELMIA varmasti luvassa.
ja paljonko tälläisiä otteita porukalla on? suurimmalla osalla vai murto-osalla muutettujen pyörien omistajista?
millä ne muutokset niihin otteisiin saataisiin,että ote vastaisi pyörän ulkonäköä? ?jos aken kanta on,että kyllä ne siellä vanhassa järjestelmässä on..ehkä..mutta ei tässä uudessa virheettömässä järjestelmässä Virnist&#228;&#228;
« Viimeksi muokattu: 26 Marraskuu 2007, 23:55:56 kirjoittanut teemu » tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #13 : 27 Marraskuu 2007, 14:20:42 »

Jonkin verran aiheesta äsken AKE:n kanssa keskustelleena totean seuraavaa... Virnist&#228;&#228;

Tiedot näyttäisivät päivittyneen uuteen järjestelmään sisään aika hyvin (tuli testattua ihan konkreettisin hakuesimerkein). Toisin sanoen tietoja on hukkunut vain poikkeustapauksissa, pyöräpuolella ei toistaiseksi ole tiedossa yhtään esimerkkiä tyystin bittiavaruuteen kadonneista tiedoista.

Se, mitä järjestelmästä tulostetulla otteella lukee, on sitten toinen asia. Rekisteriotteen informaatiosisältö tulee ilmeisesti pysyvällä tavalla heikkenemään, mitä pidän hyvin vakavana ongelmana kuluttajan kannalta esimerkiksi ajoneuvon myyntitilanteessa. Jotenkin tämä liittyy direktiiveihin, mutten jaksa selvittää, miten.

Sen sijaan tienvarsipysäytyksissä tämän ei pitäisi olla kovin suuri ongelma, koska tiedot ovat järjestelmässä, jonne poliisilla pitäisi olla tien päältä jonkintasoinen äksess. Järjestelmään voi muutoskatsastuksissa kirjoittaa samaan tapaan kuin nykyisille otteille vapaamuotoistakin tekstiä tarpeellisessa määrin. Muutosprosenteille siellä on oma solunsa myös.

Suositus harrastajille, jotka aikovat kevväämmällä mennä muutoskatsastuksiin: ottakaa vanhasta otteesta kopio ja antakaa se karsastajalle. Vanhan alkuperäisen otteen saatte pitää. Huolehtikaa myös siitä, että se, mitä vanhassa otteessa lukee, kirjoitetaan tietojärjestelmään, ellei se automaattisesti sinne ole jo siirtynyt. Tämä on tulevia tienvarsisyynejä varten tärkeää.

Jatkossa tärkeää on siis se, mitä tietojärjestelmään viedään, eikä se, mitä otteessa lukee.
tallennettu

Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #14 : 28 Marraskuu 2007, 06:08:25 »

Jonkin verran aiheesta äsken AKE:n kanssa keskustelleena totean seuraavaa... Virnist&#228;&#228;

Tiedot näyttäisivät päivittyneen uuteen järjestelmään sisään aika hyvin (tuli testattua ihan konkreettisin hakuesimerkein). Toisin sanoen tietoja on hukkunut vain poikkeustapauksissa, pyöräpuolella ei toistaiseksi ole tiedossa yhtään esimerkkiä tyystin bittiavaruuteen kadonneista tiedoista.

Se, mitä järjestelmästä tulostetulla otteella lukee, on sitten toinen asia. Rekisteriotteen informaatiosisältö tulee ilmeisesti pysyvällä tavalla heikkenemään, mitä pidän hyvin vakavana ongelmana kuluttajan kannalta esimerkiksi ajoneuvon myyntitilanteessa. Jotenkin tämä liittyy direktiiveihin, mutten jaksa selvittää, miten.

Sen sijaan tienvarsipysäytyksissä tämän ei pitäisi olla kovin suuri ongelma, koska tiedot ovat järjestelmässä, jonne poliisilla pitäisi olla tien päältä jonkintasoinen äksess. Järjestelmään voi muutoskatsastuksissa kirjoittaa samaan tapaan kuin nykyisille otteille vapaamuotoistakin tekstiä tarpeellisessa määrin. Muutosprosenteille siellä on oma solunsa myös.

Suositus harrastajille, jotka aikovat kevväämmällä mennä muutoskatsastuksiin: ottakaa vanhasta otteesta kopio ja antakaa se karsastajalle. Vanhan alkuperäisen otteen saatte pitää. Huolehtikaa myös siitä, että se, mitä vanhassa otteessa lukee, kirjoitetaan tietojärjestelmään, ellei se automaattisesti sinne ole jo siirtynyt. Tämä on tulevia tienvarsisyynejä varten tärkeää.

Jatkossa tärkeää on siis se, mitä tietojärjestelmään viedään, eikä se, mitä otteessa lukee.

Kun vaihtaa mopoa, ja jos AKE kämmää eikä uudessa otteessa ole kaikkia merkintöjä herää kymysys : Saako vanhan lapun kanssa tiedot muutettua tietokantaan? Nothing else matters...

CF
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto