oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
09 Joulukuu 2024, 19:52:40 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Silver Bullet odottaa tuloksia eri osaprojekteista  (Luettu 24323 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 14 Tammikuu 2007, 13:41:52 »

Silver Bullet saatiin syksyllä vihdoin koeajoon, kuten olette lehdistä lukeneet. Uusia artikkeleita ei vähään aikaan ole kirjoitettu koska taustatyö useammankin eri osakokonaisuuden osalta on yhä kesken. Keskeneräisestä kokonaisuudesta ei ole mielekästä kirjoittaa laajaa artikkelia.

Runko on tietenkin valmis. Materiaaliensa, rakenteensa ja hitsaamisen osalta se on mitoitettu niin, että se täyttää tiukemmatkin vaatimukset, mutta omavalmisteisen rungon minimivaatimusten sekä tarkastus- ja hyväksyntämenettelyn suunnittelussa on vielä työtä. Tästä on käynnissä erillinen projektinsa, jossa tutkitaan chopperin runkoon kohdistuvia rasituksia. Kun runkotutkimuksemme valmistuu, kirjoitamme asiasta kokonaan oman artikkelinsa.

Sähköjärjestelmän, melun ja pakokaasupäästövaatimusten osalta tilanne on täysin sama, tutkimuksemme ovat vielä keskeneräisiä. Näiden osalta myöskään Silver Bullet ei ole valmis, pyörästä puuttuvat lopulliset äänenvaimentimet sekä vilkut, äänimerkki, nopeusmittari ja muita sähköä vaativia käikäleitä. Talvella onkin tiedossa mm. johtotehtäviä.

Jarrujen hyväksyntämenettelyn osalta olemme jo melko pitkällä, vaan emme vielä aivan valmiita. Uutisoimme jo aikaisemmin, että viranomaisten puolelta on periaatteessa hyväksytty MMAF:n laatima jarrumittauspöytäkirja. Mittaus- ja lausunnonantoprosessia hierotaan nyt talven aikana niin, että tämäkin toiminta saadaan kunnolla vauhtiin keväällä.

Myös erilaisista sekalaisista osista on olemassa joukko määräyksiä ja niitä tullaan keräämään yhteen tai kahteen erilliseen artikkelin. Tällaisia kohteita ovat mm. peilit, sivuseisontatuki, ohjauslukko, nopeusmittari, rekisterikilven sijoittaminen ja hallintalaitteiden tunnistaminen. Myös pintakäsittely ansaitsee oman erillisen juttunsa, vaikka sille ei juuri olekaan pykälissä vaatimuksia.

Kaiken tämän lisäksi luvassa on tarinaa hopealuodin koeajodemoista sekä toivottavasti aikanaan pyörän katsastusprosessista. Tästä nopeasti laskien voimme todeta, että vielä on kirjoitettavana ainakin kahdeksan artikkelia ennen kuin case Silver Bullet on käsitelty loppuun asti.

Aikaisemmat Silver Bullet artikkelit
Kuvat (c) Santtu Ahonen 2007
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto