oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
20 Heinäkuu 2019, 05:48:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: MMAF:n Prosenttilaskuri  (Luettu 36518 kertaa)
Pete
Newbie
*
Viestejä: 9



« : 19 Tammikuu 2007, 01:24:03 »

Tallenna Prosenttilaskuri koneellesi alla olevasta linkistä.

http://www.mmaf.fi/documents/Prosenttilaskuri.xls

Tarvitsee toimiakseen Microsoft Excelin.

Laitoin Prosenttilaskurin linkin tänne "uutena" aiheena että se löytyy nopeasti. Sitä tulee monesti haettua. Esimerkiksi tuttavien koneille sen joutuu joskus hakemaan.

Foorumin ylläpito voisi laittaa tähän nuppineulan että pysyy ylhäällä.
tallennettu

MMAF:n jäsen vuodesta 2005
Juniori
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #1 : 05 Maaliskuu 2010, 21:44:29 »

Kuten kävijämäärästä huomaa on tua sun laskuri aika kovassa käytös.
Tulipa vaan täs mieleen uutta projetia mietties et siin olis aika kova sana budjetti-sarake niin tulee molemmat eniten rakentelua rajoittavat tekijät samaan paikkaan.

Täs ois ny aika käyttökelpoonen ekseli, mutta kuinkahan sen sais jonnekki muidenki näkösälle  Huh Tuohon ku ei näytä saavan ekseliä viestin selekään...
tallennettu
Kkallioj
Full Member
***
Viestejä: 51


« Vastaus #2 : 06 Maaliskuu 2010, 18:59:09 »

Onko niin, että kun pyörääni on vaihdettu Öhlärin takapumppu, niin siitä menee prosentit vaikka onkin ikäänkuin alkuperäismallinen tarvikeosa? Entä jos joskus innostuisi asentamaan turbon, miten se lasketaan? Pelkkä pakoputken vaihto ja mahdolliset koneen sisäkalut?
Muistelisin, että joskus turbon lisäys katsottiin koko koneen vaihtumiseksi...
« Viimeksi muokattu: 06 Maaliskuu 2010, 19:08:05 kirjoittanut Kkallioj » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 01 Marraskuu 2010, 10:49:12 »

Kaikista osien vaihdoista menee prosentteja, vaikka vaihtaisit tehtaan alkuperäisvaraosia kuluneidet tai hajonneiden tilalle. Tietty näiden osalta asiaa on vaikea valvoa koska useimmissa osissa ei ole mitään tunnisteita. Prosenttiongelmat koskevat kuitenkin niin kolarikorjaamista, entisöintiä kuin muunteluakin.
« Viimeksi muokattu: 01 Marraskuu 2010, 10:51:25 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #4 : 07 Marraskuu 2010, 18:47:45 »

ei oikein auennut satavarmaksi, mutta tällläinen idea kävi pimeässä talvi-illassa mielessä:

Lähtökohta Virago 125  ja sen muokkaus 750 kuutioiseksi, saman mallisarjan pyöräksi. Pakkovaihtoon menee tämän vuoksi jarrut, etupää, runko, takapää, renkaat vanteineen. Stonga kahvoineen, satula, tapit, pakarit, lokarit jne pikkuosat ja sähkölaitteet käyvät entisestä.

Joko en osannut lukea laskuria oikein, tai syötin vääriä lukuja mutta sen mukaan ymmärsin, että se saattaisi mennä "tavallisena" muutoskatsastuksena. 

tallennettu

kai se siihen sopii?
Kkallioj
Full Member
***
Viestejä: 51


« Vastaus #5 : 07 Marraskuu 2010, 22:39:10 »

Tehon ja moottorikoon muutoksissakin on rajoituksia.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #6 : 08 Marraskuu 2010, 08:53:12 »

Lähtökohta Virago 125  ja sen muokkaus 750 kuutioiseksi, saman mallisarjan pyöräksi.

Tässä tapauksessa todellisuudessa kyse ei ole samasta mallisarjasta vaan samasta mallinimestä. XV750 ja XV1100 ovat samaa sarjaa, samoin XV125 ja XV250. Se XV535 on oma sarjansa. Eli noissa on kolmea eri runkoa, lohkoa jne, käytännössä kolme täysin eri pyörää.

Pakkovaihtoon menee tämän vuoksi jarrut, etupää, runko, takapää, renkaat vanteineen. Stonga kahvoineen, satula, tapit, pakarit, lokarit jne pikkuosat ja sähkölaitteet käyvät entisestä.


Eppäilen sähköosienkaan sopivutta. Itse sain pakollisten vaihdettavien osien summaksi noin 90% eli ei kannata.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #7 : 08 Marraskuu 2010, 17:11:16 »

joo imaisin itteäni hitu hankalasti, tuossahan ne tuli sitten oiottua kimurantit aatokset. 250 myllyn siihen voi nakata, kun on sama runko ym palikat, mutta tuli vaan tuo "suurennus" tappiinsa vietynä mieleen asiaa pohtiessa.
tallennettu

kai se siihen sopii?
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto