oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
18 Syyskuu 2019, 11:51:08 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: SMOTOlle uusi hallitus - Palkkatyöntekijästä joudutaan ehkä luopumaan  (Luettu 6204 kertaa)
MMAF Puheenjohtaja
Uutislähteet
*****
Viestejä: 215


« : 14 Helmikuu 2007, 19:33:32 »

Suomen Motoristit ry tiedote 12.3.2007 http://smoto.info/index.php?option=com_content&task=view&id=327&Itemid=2

SMOTOn vuosikokouksessa Jyväskylässä 10.2.2007 esityslistalla olivat pääosassa sääntömääräiset asiat. Aiheista keskusteltiin sekä vilkkaasti että pitkään. Kokous päätti mm. pitää ylimääräisen jäsenkokouksen vielä ennen vappua, jossa on tarkoitus käsitellä nyt pidetystä kokouksesta myöhästynyt tilinpäätös sekä korjattu toimintakertomus.

Jäsenmaksuista tehdyt päätökset vaikuttavat toimintaan merkittävästi

SMOTOn hallitus oli valmistellut syyskokouksen pohjalta esityksen jäsenmaksujen nostosta. Kerhot maksavat SMOTOlle  jäsenmaksua kahdessa osassa. Euroopan kattojärjestömme FEMA:n jäsenmaksu on 1,- jäsentä kohden. Tämän lisäksi kerho maksaa SMOTO:lle 0,70 euroa ensimmäisestä 500 jäsenestä. Alle 500 hengen kerho pulitti SMOTOlle siis 1,70 jäsentä kohden. Tämänkaltainen rahoitus ei riitä kattamaan tarvittavaa edunvalvontaa. SMOTOn laskelmien mukaan tämän maksun pitäisi sijoittua 4,50 hujakoille.

Odotetusti jäsenmaksuasia innoitti vilkasta keskustelua. Kokousväki äänesti hallituksen ehdotuksen nurin ja päätti pitää jäsenmaksun likimain ennallaan, maksuksi tuli 1,80 jäsentä kohden. Uuden hallituksen tuleekin sopeuttaa talousarvio tämän maksun mukaiseksi. Käytännössä tämä tarkoittanee SMOTOn luopumista ainoasta työntekijästään ja siten erittäin merkittävää resurssien vähentymistä. MMAF:lle SMOTO on ollut erittäin merkittävä ovien avaaja, tällä tulee olemaan vaikutusta myös MMAF:n toimintaan.

Vuosikokous valitsi merkittävästi aiempia SMOTOn hallituksia pienemmän hallituksen. Puheenjohtajana jatkaa Juha Liesilinna (Harley-Davidson Club Finland ry), vanhoina hallituksen jäseninä Jarmo Jokilampi (Moto Survival Finland ry) ja Jari-Pekka ”JP” Stenroos (Konepyöräklubi ry) sekä uusina hallituksen jäseninä Jari Oksanen (Kanava MC), Tapio Rauhala (Konepyöräklubi ry) ja Perttu "Ropsu" Nummi (MMAF).


Federation of European Motorcyclists' Associations (FEMA http://www.fema.ridersrights.org/) on motoristien edunvalvontajärjestö johon kuuluu lähes kaikkien Euroopan maiden kansalliset etujärjestöt. SMOTO on FEMA:n jäsen.

Suomen Motoristit ry (SMOTO http://www.smoto.fi/) on moottoripyöräkerhojen etujärjestö, jonka tarkoituksena on valvoa suomalaisen motoristin etua. SMOTOon kuuluu yli 90 jäsenkerhon kautta reilut 19000 suomalaista motoristia. Suurimpana motoristien etujärjestönä SMOTO edustaa ja valvoo kaikkien suomalaisten moottoripyöräharrastajien ja –kuluttajien etua. MMAF on yksi SMOTOn jäsenkerhoista.
« Viimeksi muokattu: 14 Helmikuu 2007, 20:04:17 kirjoittanut MMAF Puheenjohtaja » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 15 Helmikuu 2007, 22:56:45 »

Tähän vielä tarkennuksena, että MMAF äänesti työntekijän pitämisen ja jäsenmaksun korottamisen puolesta...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 21 Helmikuu 2007, 14:06:31 »

Haluatko että MMAFn ajamat tavoitteet toteutuisivat nopeammin ja varmemmin? Rakentelua koskevissa laki- ja säädöshankkeissa MMAF toimii asiantuntujana ja käytännön työn toteuttajana. Kattojärjestöllämme SMOTOlla on kuitenkin ratkaiseva rooli asettamiemme tavoitteiden toteutumiselle.

Yli 20000 jäsenen antama painoarvo on voima, jolla kampeamme säädöksiä kohdalleen. Toisen tärkeän työkalun työhömme on tarjonnut SMOTOn palkattu toiminnanjohtaja, joka on voinut hoitaa ja järjestellä asioita silloin kun omat miehemme ja naisemme ovat ansiotyössä, siis virka-aikaan. Myös käytännön järjestelyissä ja neuvotteluissa asiantuntijoidemme tukena on SMOTOn työntekijästä aina ollut hyötyä. SMOTO toimii ovien avaajana ja hoitaa hyviä suhteita mm. eduskuntaan päin.

Nyt tämä tärkeä apu on vaarassa. Tavoitteidemme saavuttaminen voi viivästyä tämän resurssin puuttumisen takia. SMOTOn jäsenkerhojen sille maksama jäsenmaksu ei riitä kattamaan työntekijän palkkauskustannuksia ilman henkilökannatusjäsenten tukea. Jos siis haluat, että MMAF saavuttaa tavoitteitaan varmasti ja tehokkaasti, liity nyt myös SMOTOn henkilökannatusjäseneksi. Tee tämä tärkeä päätös heti. SMOTOn 33 euron kannatusjäsenmaksu on pieni uhraus saavutettavissa oleviin rakentelun helpotuksiin nähden.

Voit liittyä SMOTOn kannatusjäseneksi www-osoitteessa: http://www.smoto.fi/support/

« Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2007, 10:17:36 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto