oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
19 Huhtikuu 2024, 21:07:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ITS kutittelee ikävästi - Isoveli valvoo  (Luettu 250722 kertaa)
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #45 : 23 Syyskuu 2011, 20:42:10 »

Älä herjaa kaupunginvalottomuutta ja syrjää. Siellä voi olla rauhassa ja ainakin kuvitella sahtipänikän, takkatulen ja piian kanssa että mikään ei ole väärin ja maailma on tullut valmiiksi.
Se kuvitelmista.

Ikää on tullut jo sen verran (53v) että kun saavat nuo valvontakyttäysverotusajonhallintaraittiusliikennerajoitujärjestelmänsä valmiiksi niin taidan olla kypsää kauraa ja mustalla autolla liikkeellä kohti kalmistoa. Mutta jotenkin se lohduttaa että miljardi on siihen kulunut.

Jaa että minäkö masentunut? Siitä on kolmen lääkärin valaehtoinen todistus paperilla. Tosin Kelan lääkäri totesi että kyse lieneekin vain työuupumuksesta. Ei korvausta.
Auttaakin hyvästi...

Silti nämä kollektiivisen ihmismielen syvimmistä syövereistä siinneet ajatukset kiehtovat niin että kiinnostaa seurata kuinka tämä asia saadaan kansakunnille syötettyä. Ilmeisesti lahjomalla, kiristämällä, pelottelemalla ja viime kädessä pakolla.

Kumma kun tähän asiaan ei olla otettu vielä mukaan terrorismin torjuntaa...

mm
tallennettu
shoveltimppa
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #46 : 24 Syyskuu 2011, 07:20:52 »

En mä maaseutua herjannutkaan, käytin vain eilisen illan pimeyttä vertauskuvana ; ) Mä viihdyn oikein hyvin täällä kaupunginvalojen ulkopuolella, vanhassa talossa ja notkuvien ulkorakennusten pihapiirissä.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #47 : 24 Syyskuu 2011, 08:21:05 »

Samaan aikaan valtiovarainministeriössä otetaan miljardikaupalla uutta velkaa vanhan päälle. Tämän yhteiskunnan päätöksenteko on ihan hullun hommaa. Onneksi olen havainnut, että kansalaiset enemmän ja enemmän ymmärtävät, miten heitä viedään kuin pässiä narussa. Jonain päivänä se malja vuotaa yli.
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #48 : 02 Lokakuu 2011, 14:59:33 »

Aiheeseen hyvin löyhästi liittyen, noin niinkuin kontrollin ja tiedon keräämisen kannalta:

Muistanette kuinka biopassikuvio ajettiin läpi niin, että passeihin kerättävää tietoa ei missän nimessä eikä tietenkään käytetä mihinkään muuhun kuin passien tarpeisiin ja rajalla tunnistamiseen.

Ja silloin pelättiin, että kun tietokanta on sitten olemassa niin vähitellen ja pala palalta sitä halutaan sitten käyttää vaikka mihin. Mikä nyt milloinkin on yhteiskunnan valtaeliitin mukaan vaikka rikollista.

Sisäministeri sallisi passien sormenjälkien käytön rikostutkinnassa

Sisäministeri Päivi Räsänen (kd) antaisi poliisille oikeuden käyttää passeja varten kerättyjä sormenjälkiä vakavien rikosten selvittelyssä.

Hänen mukaansa tämä olisi tarpeen yhteiskunnan yleisen edun vuoksi.

"Itse ajattelen, että sormenjälkitietojen hyväksikäyttäminen voisi olla tarkoituksenmukaista nimenomaan vakavissa rikoksissa", hän sanoo.

Perustuslakivaliokunta on suhtautunut mahdollisuuteen nuivasti. Valiokunnan mukaan passien sormenjäljistä koottua rekisteriä ei pitäisi merkittävissä määrin käyttää muihin tarkoituksiin kuin siihen, mitä varten se alun perin kerättiin.

Räsäsen mielestä rekisterin käyttö harvakseltaan rikosten selvittelyssä ei olisi vastoin perustuslakivaliokunnan kantaa.

Sormenjälkien käyttöä pohtinut työryhmä luovuttaa mietintönsä Räsäselle marraskuussa. Selvityksen mukaan jäljistä voisi olla apua noin kahdensadan pimeänä olevan vakavan rikoksen ratkaisemisessa.

Passin hakijoilta on kerätty Suomessa sormenjälkitunniste noin kahden vuoden ajan. Suunnilleen viiden vuoden päästä kaikki passit ovat sormenjälkipasseja.

Räsänen on isoveli-palkintonsa ansainnut.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #49 : 06 Lokakuu 2011, 09:02:00 »

Palataanpa liikenteeseen:
Tämän aamun Aamulehdessä yleisönosastolla on palaute taannoiseen kirjoitelmaan ITS:stä, josta tuolla ketjussa aiemmin oli juttua.

Vasteen on laatinut toimitusjohtaja Vesa Helkkula Aplicom Oy:stä. Vaikuttaa siltä että hänen palleilleen on astuttu raskaasti. http://www.aplicom.com/

Joku muu voi jutun referoida tai linkittää tänne. Mulla on kovin hidas tämä yhteys niin on hituraista tehdä ko manööverejä.

Helkkula aloittaa tuomitsemalla artikkelin (19.9) "Hölmö satelliittivalvonta" asenteelliseksi.

Sisältö on se että Liikenneministeri on oikealla asialla ja sille on annettava kaikki tuki koska se lisää tasa-arvoisuutta liikenteessä ja mahdollistaa tiedon keruun sitä tarvitseville tahoille. Kuten vakuutusyhtiöille, asia jota hän korostaa kahteen kertaan, ja viranomaisille.
Pelko siitä että sijaintitietoja tultaisiin tallentamaan on turha koska sen estää Suomen Laki. No, mehän tiedämme että lakeja voi muuttaa tarpeen mukaan...

Tavoitteista Helkkula viittaa ympäristöystävällisyyden kehittämiseen. Koska järjestelmällä voidaan ohjata ja ajoittaa liikennettä niin että päästökuorma minimoituu.

Tuolla tiedolla haän juuri kumosi edellisessä värssyssä  mainitsemansa paikkatietojen keräämättömyyden.
Tuollainen liikenteen "tasaisen kuormituksen teoria" (termi on oma) aiheuttaisi pitkälle vietynä sen että joutuisi odottamaan, tai varaamaan ajan, että pääsee "edullisesti" mukaan liikennevirtaan.

Tulee mieleen Anne Pitkäsen (Nyk. Puuska) esittämä tarina Mäntsälän Hymyilevän Motoristin Kevätpäivä -tapahtuman yhteydessä. Santulla tai Hanskilla lienee se jossain tallessa?

Myös Helkkula näkee tässä vientituotteen ja työllistäviä vaikutuksia. Työllistihän Stasikin väkeä oikein mukavasti...

Veri kiertää taas tänään!

Taidanpa mennä tallille säätään taas jotain pieleen.

mm
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #50 : 06 Lokakuu 2011, 09:30:59 »

Tulee mieleen Anne Pitkäsen (Nyk. Puuska) esittämä tarina Mäntsälän Hymyilevän Motoristin Kevätpäivä -tapahtuman yhteydessä. Santulla tai Hanskilla lienee se jossain tallessa?

Viitannet tähän 2004 kirjoitettuun tarinaan joka silloin kirjoitettiin 10 vuoden päähän: http://www.bajahill.net/mpuutiset0403.html#vuonna2015
Lainaus
Moottoripyörällä vuonna 2015
Texas 21.4.2015

Moottoripyörällä ajaminen on mahtavaa! Talvi on ollut pitkä mutta nyt pyöräilykausi on vihdoin saapunut. On aika kaivaa kaksipyöräinen esiin ja viedä se ajelulle.

Ennen kauden ensimmäistä ajelua on tietenkin ollut paljon tekemistä. Onneksi aloitin paperityöt hyvissä ajoin muutama kuukausi sitten. Nyt minulla on virallinen lääkärintodistukseni, joka todistaa kaikille, että olen läpäissyt jokavuotisen lääkärintarkastuksen. Olin hieman huolissani, kun tarkastuksessa todettiin kolesterolini nousseen hieman edellisestä vuodesta. "Emmehän me voi sallia motoristin saavan sydänkohtausta kesken ajon ja vaarantavan muita tienkäyttäjiä", he sanoivat. Onneksi kolesterolini on edelleen selvästi raja-arvojen alapuolella.

Sitten oli tietysti vielä se 30000,- euron takuumaksu, joka minun oli maksettava ennakkoon sairausvakuutuksen omavastuuna, jotta en olisi yhteiskunnalle taakaksi mahdollisen onnettomuuden sattuessa. Summa olisi ollut miljoona, mutta minulla on vapaaehtoinen "Ei elvytystä" -kaulapanta, jolla saan ison alennuksen. Lisäksi saan vielä 5 prosentin alennuksen, koska ilmoittauduin elimenluovuttajaksi.

Vihdoin ja viimein, kaiken tuon jälkeen, istuuduin tänä aamuna tietokoneeni ääreen lähettääkseni matkasuunnitelmani liikkuvan poliisin pääkonttoriin. Heidän tietokoneeltaan meni alle minuutti sen käsittelemiseen ja hylkäävän vastauksen lähettämiseen.

Hetkinen! Luulin olleeni todella tarkka, välttäneeni kaikki kielletyt tiet ja alueet, mikä ei muuten ole täällä, missä minä asun, ihan helppoa. Tutkittuani kaikki tiedot Digiroad järjestelmästä uudestaan huomasin, että viranomaiset olivat sulkeneet yhden metsän halki kulkevan tien moottoripyöriltä edellisellä viikolla.

Tunsin itseni aika noloksi. Tapanani on lukea kaikki "Tiedotukset moottoripyöräilijöille", joita liikkuva poliisi päivittäin julkaisee web-sivuillaan. Tuollaisesta virheestä kiinni jääminen otti todella päähän. Valitsin kiertotien vanhan kuparikaivoksen kautta kaupungin pohjoispuolelta ja lähetin matkasuunnitelmani uudelleen. Tällä kertaa sen käsittely kesti hieman kauemmin, mutta sain lopulta Ajo-oikeus koodini, joka minun pitää naputella pyöräni tietokoneeseen, jotta saan sen käyntiin. Tässä systeemissähän on se hieno puoli että voin selailla poliisin www -palvelimelta kaikki viimeisen 10 vuoden aikana ajamani moottoripyöräreissut ja niiden reitit, tiemaksut ja muut kustannukset, hyvää asiakaspalvelua poliisilta, sanon minä.

Ei sitten muuta kuin ajohaalari päälle ja matkaan! Pujottaudun neon-keltaiseen, liikenneministeriön hyväksymään turvapukuuni. Seuraavaksi vedän päälleni itsestään täyttyvän turvatyynyliivini (kirkkaan keltaisen, tietenkin, jotta poliisi voi todeta minun noudattavan määräyksiä). Lopuksi puen viranomaisten hyväksymät saappaat, ajohanskat ja kypärän, ja suuntaan pyörälleni.

Määräysten mukaiset turvakaaret aiheuttavat minulle aina pieniä ongelmia. Koska olen aika pitkä, minun pitää kyyristyä, että mahdun noiden kahden suojaavan putken alle. Mutta ei minulla ole valittamista: jos olisin viisi senttiä pidempi, minun pitäisi anoa erillistä ylisuurten kuljettajien ajolupaa saadakseni ajokortin. Asetun istuimelle, kytken turvatyynyn käynnistysjohdon, kiinnitän turvavarusteet ja näppäilen ajo-oikeus koodini. Sitten painan käynnistystä...

Toinen, tosin aprillipila: http://www.bajahill.net/mpuutiset0404.html#mpsiru
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #51 : 06 Lokakuu 2011, 10:08:25 »

Näin siis Teksasissa. Onneksi se on kaukana täältä...

mm
tallennettu
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #52 : 17 Lokakuu 2011, 17:05:47 »

Terveiset voi lähettää myös http://www.otakantaa.fi/aihe/keskustelussa-tulevaisuuden-liikenne keskusteluun. On siis oikeusministeriön nettikeskustelu, missä kysytään kansalaisten mielipiteitä. Kannattaa kirjoittaa edes yksi lause, jossa ITS:ää vastustaa...
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #53 : 20 Lokakuu 2011, 08:40:32 »

Tämän aamuisessa Aamulehdessä, Henkilöt-sivulla on toimittaja Ville Vaarneen artikkeli henkilöstä nimeltä Hannu Suhonen. Hän tekee työkseen liikenteen onnettomuustutkintaa.

Suhonen kokee ongelmaksi autoissa yleistyneet ajotietokoneet ja älytoiminnot jotka valvovat auton kulkua, kuten kaistavahdit. Suhosen mielestä tämä on huono kehityssuunta: kuljettajille jää aikaa tehdä kaikkea ajotapahtumaan kuulumatonta.

mm
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #54 : 20 Lokakuu 2011, 10:12:11 »

Näissä teknisissä turvallisuusuudistuksissa vallitsee aika perustavanlaatuinen ajatteluvirhe (tai oikeastaan useampikin). Jotta siitä päästäisiin eroon, pitäisi visiointiviranomaisissa uudistaa miehitystä aika tavalla ja ottaa koko keskustelussa monta askelta taaksepäin.
tallennettu

annek
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #55 : 20 Lokakuu 2011, 20:06:34 »

Tällaisia tuolla Oikeusministeriön nettikeskustelussa on sitten äänessä: "Satelliittivalvonta on helpompaa ja halvempaa kuin mikään muu valvonta taatusti viimeistään vuonna 2022. Ellei ole, silloin on suurin osa muistakin mukavuuksista lakannut olemasta käytettävissä.Yksityisyysruikutus on pikkupoikien parkumista. Ensinnäkään YK ei ole julistanut vapaata yksityisautoilua ihmisoikeudeksi, ja toiseksi länsimaisella yhteiskunnalla on sekä oikeus että täysi syy valvoa, kuka tukkii katuja (ruuhka) ja kuka pitää käsissään tappavaa asetta (ylinopeus)."

Eli menkääs nyt kiireesti edes painelemaan noita samaa mieltä/eri mieltä namiskoita, jos ei tekstiä irtoa. Huomenna (pe 21.10.) on viimeinen päivä antaa palautetta.
tallennettu
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #56 : 20 Lokakuu 2011, 23:07:08 »

http://www.iltasanomat.fi/autot/ksml-liikenneministeri-kyllonen-aikoo-runnoa-tiemaksun-lapi/art-1288422119503.html#comments-anchor  Itkee Itkee Itkee

Kiitos annek että sinäkin yrität!

Autoliiton vaalikoneessa kysyttiin aiheesta ja moni ehdokas ja nykyinen edustaja oli eri mieltä. Vaalikone löytyy vielä ja ehdottaisin että tekisimme analyysiä porukalla, kukin yhdestä vaalipiiristä ettei yhdelle tule liikaa hommaa. Sitten pommitusta otolliseen maaperään...
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #57 : 21 Lokakuu 2011, 08:49:40 »

DEVIL IN THE SKY

Ensimmäinen yhteiseurooppalainen Galileo-satelliitti kiksaistaan taivaalle näinä päivinä. Jahka tai jos niitä on saatu taivaalle parikolmekymmentä vuoteen 2020 mennessä, niin kuin on pyrkimys, niin sitten on kapasiteettia kuikkia sondia vaikka jokaisen otsasta. And there's no hiding place...

Galileo on siis budjetteja pelkäämätön Euroopan virkamiesvastine usalaisten paksulaisten GPS:lle.

Sais tulla joku satelliiteille perso monsteri Marsin takaa ja syödä yksitellen jokaisen mokoman...

tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #58 : 21 Lokakuu 2011, 13:28:40 »

Liikenneministeriön kansliapäällikkö vakuuttaa tietoturvaa:

http://www.savonsanomat.fi/mielipide/artikkelit/isonveljen-tiemaksu/712594

Hee, kyllähän ne savon sanomiset tiedetään...

No onhan katsauksessa todella paljon perää. Yksityisyys on myyty ja Isoveli voitti jo ajat sitten. Sorry boys and girls. Mutta kyse on nyt siitä, että tartteeko aivan varmasti saattaa aivan kaikki ihmiset toiminnot satelliittipannan alaiseen seurantaan.

tallennettu
Jack
Full Member
***
Viestejä: 55


« Vastaus #59 : 24 Lokakuu 2011, 08:13:41 »

mulla on sitten alumiinifolioo halvalla... Virnistää
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto