oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
09 Heinäkuu 2020, 01:16:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ITS kutittelee ikävästi - Isoveli valvoo  (Luettu 163725 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #90 : 02 Syyskuu 2013, 15:17:51 »

http://www.autoliitto.fi/?x20043=7919242
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #91 : 03 Syyskuu 2013, 13:55:32 »

Ajatuksia herättävä kytkös Päivän Merkittävämmästä uutisesta lainaten:

"Siilasmaa sanoo, että Nokialla on tällä hetkellä kolme tuloksekasta liiketoimintaa. NSN on erinomainen tarina käänteestä fuusion jälkeen. Ostamme 50 prosentin osuuden Siemensiltä. Toinen menestyvä liiketoiminta on kartat ja navigaatiojärjestelmät. Amazon, BMW ja Mercedes Benz luottavat meihin. Siinä tähtäämme yhdessä eteenpäin."

Suomalainen autoilija, saattanet pian riemuita asemastasi globaalin teknologian kärkiohjuksena saksalaisamerikkalaisen tuotekehityksen apinakokeessa.

Tosin Siilasmaa ei ilmeisesti tiedä, että Amazonin valmistus on lopetettu jo kauan sitten.
« Viimeksi muokattu: 03 Syyskuu 2013, 18:18:41 kirjoittanut Juupe » tallennettu
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #92 : 04 Syyskuu 2013, 08:17:23 »

Siellähän ne on Ollilat sun muut ravanneet Bilderberg-kokouksissa sopimassa jutuista jo maailman sivu. Kummakos lakeja rukataan siihen suuntaan, että uusia ajoneuvoja suositaan ja vanhojen pitäminen tai jestas sentään muuttaminen tehdään lähes mahdottomaksi. Korjaan, uusien osalta täysin mahdottomaksi.
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #93 : 16 Lokakuu 2013, 10:24:25 »

Kattos vaan, pitääkin alkaa oraakkeliksi; Sokea Sika Näkee Tulevaisuutesi. Ihanaa, että markkinat kehittyvät eivätkä odota ketään. Mutta että oikein "Autoakatemia"!? Hiukkasen itseimartelua sanon minä...

------------------------------------

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288609708693.html

"Ollilan työryhmä on julkistanut suunnitelmiaan Helsingissä pitämässään tiedotustilaisuudessa.

Liikenteen internet yhdistää liikkuvan laajakaistan, paikannuksen ja auton mukana kulkevat käyttöliittymät, toteaa Älykkään ja oikeudenmukaisen liikenteen työryhmän puheenjohtaja Jorma Ollila Vaikuttajien autoakatemian tilaisuudessa Helsingissä.

Liikenteen internetpalvelut ovat toteutuessaan todella suuri markkina-alue, Ollila linjaa. Työryhmän raportin odotetaan valmistuvaksi 16.12.2013.

Ollila ennustaa, että paikkasidonnaiset palvelut tulevat kehittymään 2020-luvulla globaalisti joka tapauksessa, huolimatta Suomen veromallin kehittymisestä suuntaan tai toiseen.

- Kehittyvät markkinat eivät jää odottamaan Suomen verottajan päätöksiä, Ollila ennustaa.

Se, kuinka internetpalveluita voitaisiin uuden mallin avulla käyttää liikkuvassa autossa paremmin kuin nykyisiä navigaattori- ja matkapuhelinpalveluita, jäi edelleen epäselväksi."
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #94 : 16 Lokakuu 2013, 12:11:23 »

Kuka maksaa dataliikenteen josta tulee yhteensä pentamegagigateratavuja?

Jorma Ollila jätti kertomatta satelliittivalvonnasta yhden olennaisen asian...

Paikannukseen perustuvaa autoilun verotusta selvittävän työryhmän puheenjohtaja Jorma Ollila yritti tänään Autotuojien järjestämässä tilaisuudessa kumota ”lehdissä olleita villejä juttuja” järjestelmän rakentamiskustannuksista

Järjestelmän kustannuksista on esitetty arviota hurjan laajalla haarukalla. Kalleimmissa arvioissa puhutaan jopa miljardista, kun joidenkin mielestä taas kaikki tarvittava on jo olemassa eikä lisäinvestointeja tarvita juuri lainkaan

Entinen Nokian ja nykyinen Shellin hallituksen puheenjohtaja jätti kuitenkin vastaamatta oleellisimpaan kysymykseen: paljonko järjestelmä sitten oikeasti maksaisi?

”Tulemme esittämään siitä arvion raportissamme 16.12.”, Ollila tyytyi toteamaan.

Ollila kuitenkin kertoi lukuja, joilla ei juurikaan ole merkitystä koko järjestelmän rakentamiskustannusten kanssa. Hänen mukaansa järjestelmässä ajoneuvoihin tulevien gps-mokkuloiden kustannuksiksi tulisi massatuotannossa vain 10-30 euroa autoa kohti, siis ei juuri mitään.

”Kustannukset eivät ole esteenä”, Ollila totesi.

Tässä kohtaa on ensimmäinen kompa. Kustannus ei ole ollenkaan sama asia kuin se hinta, joka uudesta vimpaimesta tulisi kuluttajan maksettavaksi. Se voi olla suhteessa kustannuksiin melkein mitä tahansa.

Ja tarkkaan ottaen 30 euroa per autokin tarkoittaisi Suomen tapauksessa jo 90 miljoonan euron investointia pelkästään laitteisiin, jotka rekisteröivät auton sijainnin ja lähettävät tiedot verotusta ohjaavaan järjestelmään. Mutta tiedot rekisteröivän ja lopulta autoilijoille tarkkaan oikean suuruiset verolaput lähettävän kokonaisjärjestelmän hinnasta ei siis virallisesti ole kellään vielä hajuakaan.


Aihetta sivuten, tutkan bugin takia se ei takuulla huomaa prätkiä, ainakaan kevareita:

Kohta auto kaappaa ratin, kun törmäys uhkaa

Fordin testiautossa on kolme tutkaa, ultraäänianturit ja kamera. Niiden avulla Obstacle-järjestelmä havaitsee esteet jopa 200 metrin etäisyydeltä. Kuljettajaa varoitetaan törmäyksestä äänimerkillä ja ohjaamossa olevalla näytöllä. Jollei kuljettaja toimi, auto jarruttaa ja väistää.

Obstacle huomaa myös nopeammin liikkuvat kohteet kuin Fordin vanha Active City Stop -järjestelmä.

Hanke ei ole kokonaan Fordin oma, vaan mukana ovat myös MBW, Fiat, Daimler, Volvo ja Volkswagen.

Aivan vielä omatoimisia autoja ei teillä nähdä, sillä Fordin mukaan järjestelmä ei ole vielä valmis julkistettavaksi.

Monia autoilijoita ajatus kuljettajan syrjäyttävästä autosta hirvittänee, BBC:n haastattelema analyysiyhtiö IHS Automotiven analyytikko Tim Urquhart uskoo. Urquhartin mielestä järjestelmä kuitenkin parantaa turvallisuutta.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #95 : 16 Lokakuu 2013, 14:51:44 »

Ehdotan täten Jorma Ollilalle ja Autoakatemialle, että painelevat ensi tilassa sinne kehittyville markkinoilleen kauppaamaan tuotteitaan. Kehittyvät markkinat eivät odota, siispä kiireesti sinne!
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #96 : 17 Lokakuu 2013, 13:20:33 »

Jos autolla ajetaan 10000 km vuodessa, ja auto raportoi paikkansa noin 10 kt paketilla vaikka ainoastaan puolen kilomerin välein, niin dataliikennettä tulee vuodessa noin 200 megatavua autoa kohden. Todennäköisemmin  tuota dataliikennettä tulee autoa kohden gigatolkulla koska dataa logataan tiheämmin, ja enemmän. Nykyään halvinkin operaattorin datapaketti taitaa maksaa toistakymmentä euroa / kk? Mihin tämä kustannus upotetaan, ja kestääkö teleoperaattoreiden infra tämän dataliikenteen kasvun teiden varsilla? Kuka maksaa operaattoreiden lisäkustannukset jotka tehdään verotietojen keräämiseksi?
« Viimeksi muokattu: 17 Lokakuu 2013, 13:24:46 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #97 : 17 Lokakuu 2013, 17:05:13 »

Lainaus
Kuka maksaa operaattoreiden lisäkustannukset jotka tehdään verotietojen keräämiseksi?

No, höh. Kansalta peritään tietysti kansallista tiedonsiirtoveroa väliaikaisesti.
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #98 : 18 Lokakuu 2013, 12:34:03 »

Liikenneturvallisuuden nimissä: Älyliikenne on kiellettävä!

" Kun äly hiipii autoihin, muuttuu myös rikollisuus. Tulevaisuuden rosvot voivat varastaa auton tunketumalla sen järjestelmiin, varoittelevat turvallisuusasiantuntijat. ... Tämä voi johtaa siihen, että rikolliset voisivat kostaa vihollisilleen ajamalla näiden auton alas sillalta, kun nämä ovat matkalla jonnekin."

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/10/18/poliisi-pelkaa-pian-rikollinen-kauko-ohjaa-autoasi/201314512/304

Minun puolesta rikolliset saa suistaa sillalta alas. Keksin helposti karmeampia attentaatin muotoja. Auton stereot manipuloidaan soittamaan turkulaista räppiä, peränkontin luukku aukeaa muutaman kilometrin välein, kuljettajan istuin säätyy vähitellen pieleen kunnes kuljettaja istuu ylösalaisin.
tallennettu
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #99 : 20 Lokakuu 2013, 15:56:48 »

Lisäisin tuohon Juupen listaan vielä kesällä itsekseen päälle menevät istuinlämppärit.

Jotenkin tuntuu että markkinoiden setelinhaju on vienyt arvoisan autoakatemian jäsenten järjen. Toivoa sopisi ettei samoin käy päättäjille.

Jos operaattoreiden verkkoon napsahtaa yhtäkkiä pari kolme miljoonaa uutta käyttäjää, niin vilkkaasti saattaa bitti liikkua nykyisessä infrassa.
tallennettu
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #100 : 10 Marraskuu 2013, 18:47:22 »

http://www.adressit.com/tienkayttomaksut_ja_satelliittivalvonta_eivat_kuulu_suomeen
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #101 : 12 Marraskuu 2013, 13:31:51 »


Nää adressit ei oikein johda mihinkään, mutta kansalaisaloitteella on mahdollista ihan oikeasti vaikuttaa: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #102 : 16 Marraskuu 2013, 12:43:14 »

Nyt kun tuollainen on avattu, niin mainostaminen on ÄÄRIMMÄISEN TÄRKEÄÄ. Olis aika noloa että 50000 ääntä ei saada kerättyä!

Mielestäni MMAF pitää lähestyä jäseniään ihan sähköpostilla tms. että ääniä alkaa tulla.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #103 : 18 Marraskuu 2013, 10:00:43 »

Ja MMAF:ssa on öpaut 1000 jäsentä...

Niin perseestä kuin nämä vipstaakkelien pakkomyyntisuunnitelmat kun ovatkin, asia ei ole MMAF:n käsissä alkuunkaan.
tallennettu

Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #104 : 21 Marraskuu 2013, 20:21:57 »

Olisi silti parempi että aloitteessa olisi kaikkien 1000 jäsenen allekirjoitusta!!!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto