oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Maaliskuu 2024, 06:50:40 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ahdin ja prosentit  (Luettu 9396 kertaa)
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« : 26 Huhtikuu 2008, 18:54:31 »

Mitenkäs nykypäivänä menee moottoripyörissä, viekö ahtimen laittaminen prosentteja?

J
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 26 Huhtikuu 2008, 21:17:22 »

Mitenkäs nykypäivänä menee moottoripyörissä, viekö ahtimen laittaminen prosentteja?

Ei mene prosentteja, tosin rökärit (2%) mennee vaihtoon automaagisesti.

Ja sitten kun huomaat, että alusta ei kestä kasvaneita tehoja (keula 5%, perä 4%), lohko halkesi ja haluat samantien pudottaa puristuksia (kampikammio 4%, sylinterit ja männät 3%), laatikon kakkosvaihden antautui ja vaihdat koko lootan järeämpään (10%) niin olet päässyt ahtamisen makuun.

Onko muuten pelisi otettu käyttöön 1.1.1991 tai sen jälkeen? Jos näin on et saa siihen mistään (suomesta) päästötodistusta ja siten sen muutoskatsastaminen ei onnistu. Tässä tapauksessa prosenteilla ei liene väliä?

Milläs palikoilla muuten ajattelit laitetta ahtaa? Käytätkö jotain valmista bolt-on sarjaa vai astetta hankalampaa tee-se-itse-ja-odota-ajokautta -sarjaa? Onko muuten jo olemassa valmiiita ahdinsarjoja joissa olisi tyyppi- ja mallikohtaiset päästölaput mukana?

MMAF prosenttilaskuri: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=58.0
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« Vastaus #2 : 27 Huhtikuu 2008, 21:17:54 »

Kiitos. Prossia on laskeskeltu, turhan tiukkaa tekee. Miten tuo koneen vaihto, missä menee raja, että koko kone lasketaan vaihdetuksi? Jos vaikka lohkot on uudet mutta sisukset vanhat? Millä todistaa (minä tai katsuri Iskee silmää )?
Ihan teeseitseköyhä-meinigillä mennään, onneksi on ajomopo niin ei haittaa ajoja.
Mekaanisesti ahdettu Suzuki pitäs saada kasaan.
Peli on riittävän vanha, joten päästöistä ei sellaista huolta ole.
Eikös tuo ProBoost jo kasaa hyväksyttyjä turbosarjoja? En oo 100-varma..

J

Ei mene prosentteja, tosin rökärit (2%) mennee vaihtoon automaagisesti.

Ja sitten kun huomaat, että alusta ei kestä kasvaneita tehoja (keula 5%, perä 4%), lohko halkesi ja haluat samantien pudottaa puristuksia (kampikammio 4%, sylinterit ja männät 3%), laatikon kakkosvaihden antautui ja vaihdat koko lootan järeämpään (10%) niin olet päässyt ahtamisen makuun.

Onko muuten pelisi otettu käyttöön 1.1.1991 tai sen jälkeen? Jos näin on et saa siihen mistään (suomesta) päästötodistusta ja siten sen muutoskatsastaminen ei onnistu. Tässä tapauksessa prosenteilla ei liene väliä?

Milläs palikoilla muuten ajattelit laitetta ahtaa? Käytätkö jotain valmista bolt-on sarjaa vai astetta hankalampaa tee-se-itse-ja-odota-ajokautta -sarjaa? Onko muuten jo olemassa valmiiita ahdinsarjoja joissa olisi tyyppi- ja mallikohtaiset päästölaput mukana?

MMAF prosenttilaskuri: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=58.0

tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 28 Huhtikuu 2008, 21:41:55 »

Miten tuo koneen vaihto, missä menee raja, että koko kone lasketaan vaihdetuksi? Jos vaikka lohkot on uudet mutta sisukset vanhat? Millä todistaa <clip>

Avoimuus luo luottamusta. Katsurin kanssa voi etukäteen yleensä neuvotella, että mites tää nyt lasketaan kun vaihdan lohkot mutta pidän muut vanhat osat. Tjsp.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
JK1
Jr. Member
**
Viestejä: 41


« Vastaus #4 : 28 Huhtikuu 2008, 21:46:59 »

Avoimuus luo luottamusta. Katsurin kanssa voi etukäteen yleensä neuvotella, että mites tää nyt lasketaan kun vaihdan lohkot mutta pidän muut vanhat osat. Tjsp.

Jees. Eli ei oo kiveen hakattu että miten nuo menee. Hyvä homma.

J
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto