oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
29 Maaliskuu 2024, 10:43:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pyörä jenkeistä Suomeen  (Luettu 15463 kertaa)
jalmarixx
Newbie
*
Viestejä: 3


« : 07 Tammikuu 2009, 13:39:28 »

Mitäs kaikkea on otettava huomioon, jos ostaa/tuo pyörän jenkeistä Suomeen? Tuleeko suomeen rekisteröinnin kanssa ongelmia, jos pyörään on tehty runko- ja muita muutoksia (hardtail, stretsaus tms.), vaihdettu paljon muuta palikkaa? Pitäisikö pyörän olla ehdottomasti alkuperäisessä kunnossa? Entä jos rungon ja moottorin nrot eivät täsmää, onnistuuko Suomeen rekisteröinti lainkaan?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 07 Tammikuu 2009, 22:19:15 »

Pyörässä pitää olla yli 50% alkuperäisiä ko. pyöräyksilöön kuuluvia osia. Alkuperäisyys tulkitaan siitä kunnosta minkälaisena pyörä on tehtaalta lähtenyt.

Runkomuutokset eivät ole maahantuonnin este, sen sijaan identiteettitietojen puute (runko/moottorinumero) voi vaikeuttaa sitä varsinkin jos pyörän papereissa ei ole mainintaa ko. osien vaihtamisesta.

Jenkeissä on niin paljon sopuhintaista tarjontaa tällä hetkellä että ei kannata ihan niitä epätoivoisimpia tapauksia tänne rahdata.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 08 Tammikuu 2009, 09:05:15 »

Pyörän pitää Hemulin mainitsemien asioiden lisäksi täyttää sen käyttöönottoajankohdan mukaiset Suomalaiset tekniset vaatimukset. Näihin on muuttopyörien osalta muutamia helpotuksia.

Merkitäänkö USA:ssa muutokset, esim koneen vaihto, jotenkin paikallisiin papereihin? Miten?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
sparepk
Newbie
*
Viestejä: 3



« Vastaus #3 : 08 Tammikuu 2009, 11:34:22 »

kuinkas sitten tuollaisen usa,sta tuodun pyörän rakentaminen?? paljonko saa osia vaihtaa,samoin mites eu alueelta tuotu?
tallennettu

ei se satu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 08 Tammikuu 2009, 11:37:35 »

kuinkas sitten tuollaisen usa,sta tuodun pyörän rakentaminen?? paljonko saa osia vaihtaa,samoin mites eu alueelta tuotu?

Pitää säilyttää 50 % tehtaan alkuperäisiä osia. Asiaan ei vaikuta, onko laite EU:sta vai USA:sta tuotu.
tallennettu

bt80
Newbie
*
Viestejä: 6


« Vastaus #5 : 22 Tammikuu 2009, 17:03:32 »

Epätietoisuutta on itselläkin siitä miten ulkomailta tuodun pyörän rakentaminen vaikuttaa ko. laitteen muutosprosenttiin. Eli jos pyörä tuodaan suomeen ja rakennetaan ennen katsastusta kuluuko prosentteja?Pitääkö "kanta-ajoneuvo" käydä näyttämässä konttorilla ennen kuin alkaa muuttamaan sitä? Ajatuksena,että tuotava laite on alkuperäisessä kunnossa.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #6 : 22 Tammikuu 2009, 17:17:13 »

Eli jos pyörä tuodaan suomeen ja rakennetaan ennen katsastusta kuluuko prosentteja?Pitääkö "kanta-ajoneuvo" käydä näyttämässä konttorilla ennen kuin alkaa muuttamaan sitä?

Prosentteja kuluu. Prosentit lasketaan tehtaalta alun perin lähteneestä ajoneuvoyksilöstä, eikä merkitystä ole, missä, milloin tai kenen toimesta osia on vaihdettu.

Kanta-ajoneuvoa ei tarvitse näyttää konttorilla ennen rakentelun alkua. Konttorille mennään vasta sitten kun laite on valmis.
tallennettu

vinkkeli
Jr. Member
**
Viestejä: 35


« Vastaus #7 : 01 Helmikuu 2009, 14:25:55 »

mikäli tuo omavalmisteen.
pitää huolen siitä että on otettu käyttöön ennen 16.6 2003
hyväksytty jenkeissä liikenteeseen ilman poikkeuslupia.
ja pyörässä on epa tarra
tai vaihtoehtoisesti sen moottori on sellainen mikä on tyypitetty eu: alueelle

ite juurikin "tappelen" noiden päästölappujen kanssa.("oma" topikki juurikin tuosta aiheesta)

toki omavalmisteentuonti on kuitenkin vain seikkailunhaluisille Hymyilee leveästi
tallennettu
jalmarixx
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #8 : 27 Toukokuu 2009, 12:43:40 »

Nonni. Tänään tipahti rekan kyydistä U.S.A.:n tuliainen kotipihaan. Vuosimalli on -77 ja pyörä on lähes alkuperäiskuntoinen (osia vaihtunut/puuttuu 3-4% näin äkkiä laskettuna).

Missä järjestyksessä asiaa pitää alkaa viemään eteenpäin, kun tarkoitus on muuttaa pyörää aikalailla.. Muutoksia tulossa mm. takahaarukka, keula, tankki, jarrut jne. Kannattaako pyörä verottaa ja rekisteröinti katsastaa nyt tässä nykyisessä (lähes orggis) kunnossa vai purkaa se nyt atomeiksi, rakennella rauhassa vuoden päivät ja sitten leimalle? Itsellä oli (tietämättömänä) mielessä katsastaa/rekisteröidä ja verottaa se nyt alkajaisiksi. Sitten purkaa, rakennella rauhassa ja käydä hyväksyttämässä muutokset.

Mitähän kuponkeja piti löytyä konttorille mennessä, muuta kuin jenkkiläinen ote/tittle? Pyörittää silmiään
tallennettu
hoodee
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #9 : 28 Toukokuu 2009, 16:04:40 »

itse tein ainakin niin että tärväsin rauhassa ja sitten vasta katsastus,verotus ym.pyörä oli -88 softail eikä tarvinnu edes raahata mukana kun kävin tullissa...
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto